+17

64 11 2
                                    

"kenapa?"

"I miss you"Kata kata Jungkook membuatkan aku rasa macam nk hempuk je dia dekat dinding.

"stop joking!" Aku memarahinya namun Jungkook hanya ketawa.

"tzuyu,walau apa pun yang jadi, Jungkook tetap sayangkan Tzuyu okey?"Aku terpinga seketika.

Kenapa nada dia macam something  serious?

"apa kau merapu ni. Dahlah malas aku nak layan kau."Aku menekan punat end call.

Kenapa aku rasa Jungkook ada sorokkan sesuatu dari aku? Kenapa aku rasa tak sedap hati ni? Ahhh dahlah malas aku nak fikir!

"Tzuyu"Aku menoleh kepada gerangan yang memanggilku di belakang.

"Mina"kataku sambil memasukkan telefon ke dalam poket seluar.

"Jungkook call? "Aku mengangguk perlahan.

"Dia cakap apa?"tanya Mina. Aku hanya memandangnya dengan pandangan kosong kemudian mengangkat kedua dua bahuku tanda tidak tahu.

"Dahlah jom masuk"Aku menarik tangan Mina masuk ke dalam cafe semula.

***************************

*jungkook's pov*

Panggilan dimatikan oleh Tzuyu hanya dipandang sepi. Aku menghela nafas berat. Wajah ditekup dengan tangan kasar lalu aku menjerit kecil.

"sorry Tzuyu,aku terpaksa"

*end jungkook's pov*

***************************
"bye bye"Aku berkata sebelum melangkah keluar dari cafe tersebut.Aku memandang ke arah langit yang hitam disinari cahaya bulan dan bintang. Oh lupa nak bagitau korang yang kitorg kat cafe tu sampai malam.

Sedang asyik aku memandang langit, tiba tiba perkara yang Jungkook katakan tadi terngiang ngiang di telingaku. Wajahnya turut serta merta menghiasi kekosongan fikiranku kala ini. Aku tersenyum kecil.

Pandanganku beralih pula pada sebuah kedai cafe yang masih dibuka ketika ini. Sayup sayup kedengaran suara orang sedang bergelak tawa dan berbual kosong.

Ekor mataku menangkap suatu figura yang memakai jacket hitam dan topi hitam sedang duduk menikmati minumannya di sudut tersembunyi cafe tersebut.

"macam pernah nampak"desis hatiku.

Aku mengecilkan mata untuk lebih focus padanya.

Emm jacket yang dia pakai macam pernah nampak, topi pun sama. Emm muka tak nampak lah pulak. Badan pun macam biasa nampak. Mata aku rosak ke?

"Tzuyu! "badanku terhinjut sedikit akibat terkejut. Dan sekali lagi aku menoleh ke arah orang yang memanggilku tadi. Dada digosok untuk menghilangkan rasa terkejut.

"tengok ni"Nayeon menunjukkan sepucuk surat.

"apa ni? "aku bertanya hairan. Nayeon pula sudah terkinja kinja malu.

"Jin bagi aku nombor dia kat aku!! "Aku melopong.Aku terlopong bukan sebab jin bagi nombor dia dekat nayeon eh tapi sebab..

Minah ni kejar aku sampai sini semata nak tunjuk tu je?

Aku memukul bahunya.

"yah! Sakitlah Tzuyu! "Nayeon menggosok bahunya berkali kali.

"I'm  happy for you"Nayeon mengukir senyuman malu.

"emm kau tengok apa tadi?"Nayeon bertanya tiba tiba.

"hmm?"Aku buat buat tidak tahu.

"tadi bukan ke kau tengah tengok sesuatu? "Nayeon curiga.

"mana ada"Aku menafikan.

"Tapi tadi-"belum sempat Nayeon menghabiskan kata, terus aku memotong.

"kau banyak sangat fikir pasal Jin ni. Tu yang kau fikir bukan bukan. Dah pergi balik, mimpikan jin"Aku memusingkan badannya dan menolak badanya sedikit.

Dia menoleh dan memandangku dengan pandangan yang hairan. Aku hanya mempamerkan senyuman tanda tiada apa yang disorokkan.

Setelah Nayeon beredar, mataku kembali melihat figura tadi. Namun dia telah hilang.Satu nafas berat dilepaskan.

Aku rasa tak sedap hati dengan dia! Tapi siapa dia?


      

     Hehehe korang mesti tak senang duduk kan? HAHAHHA .nak tahu apa jadi sila stay tune~Don't forget to vote kalau suka kbye.~ ❤












Hot Guy meet Nerdy GirlWhere stories live. Discover now