Hoofdstuk 14

1.8K 36 1
                                    

Pov Jake:
(Vorige dag)
Ik zit op de bank met Caiden te praten als ik een voordeur open hoor gaan. Caiden hoort het blijkbaar ook en ik vraag: "Wie is dat. Je ouders zijn toch bijna nooit thuis" Ik weet het ook niet zegt Caiden, maar dan ruik ik het. Ik ruik een aardbeien chocolade geur. Wat betekent dat Lucy er is. Ik ren naar de deur en als ik inderdaad Lucy zie spring ik op haar af en knuffel ik haar heel lang. Na een tijdje laat ik los en geeft ze ook Caiden een knuffel. Mijn wolf Blake vind dat niet leuk, dus laat ik een grom horen. Na een tijdje gepraat te hebben vraag ik aan Caiden: wist jij eigenlijk dat Lucy raced op hoog niveau? Waarop Caiden antwoord: "Ja ik heb het haar zelfs geleert, maar niet op zo'n hoog niveau. Ik heb haar eigenlijk alleen de basis geleerd. Maar wacht hoe de fack weet jij dat Lucy op hoog niveau raced! Lucy hoe de fack weet hij dat. Zelf mam en pap weten niet dat jij op hoog niveau raced en nu Jake opeens wel. Warde fack bezielt je." Waarop Lucy heel boos wordt en allemaal dingen tegen Caiden schreeuwt. Ik krijg niks mee van het gesprek, maar na een tijdje zeg ik dat Lucy rustig moet doen en haar in een knuffel trek. Ik zeg dan maar omdat ik geen zin heb in ruzie: Rustig het was niet de bedoeling om ruzie te maken. Ik vroeg het me gewoon af. Ik ben gewoon nieuwsgierig, maar als Caiden dit weet maakt het niks uit. Lucy probeert uit mijn knuffel te komen, wat haar niet lukt. Ze zegt dat ze naar haar kamer wilt, dus til ik haat op. Op weg naar haar kamer. Als Lucy klaar is met wat spullen pakken zegt ze tegen mij: "Ik wil weer met jou mee terug Jake." Die zin maakt mij de gelukkigste man ooit. Ik loop blij naar Lucy en trek haar weer in een knuffel. Lucy en ik lopen samen naar beneden. Dan zegt Lucy tegen Caiden dat ze weer met mij mee gaat, waarop Caiden alleen oke zegt wat ik raar vind. Lucy pikt het blijkbaar niet en schreeuwt wat dingen naar Caiden en loopt weg. Ik blijf nog even met Caiden praten over wat dingen tot dat Caiden mij een ding vertelt wat Ik verrassend vind. Hij zegt namelijk: "Ik mag dit eigenlijk niet vertellen, maar je moet dit weten en Lucy zou je dit nooit zelf vertellen. Dus ik hoop dat je niets zegt hierover tegen Lucy. Ze heeft namelijk een heftig verleden. Ze werd vroeger gepest en ze had geen vrienden volgens mij. Ze kwam vaak huilend thuis en meestal met allemaal blauwe plekken. Ze heeft zichzelf ook gesneden. Ik weet niet of ze er mee gestopt is, maar ik wil dat je op haar past Jake. Ik hoop dat je het niet verpest. Lucy is er gevoelig en als ze zichzelf nog steeds snijd, kan het fout aflopen. Ze heeft namelijk al meerdere keren zelfmoord proberen te plegen. Zorg goed voor haar Jake. Ik vertrouw je." Ik weet niks erop te zeggen dus zeg ik natuurlijk zorg ik goed voor haar. We geven elkaar nog een bro-hug en ik loop stilletjes naar de auto. Ik moet even nadenken dus zeg ik de hele auto rit niks. Als me bij mijn roedel zijn aangekomen loop ik gelijk de auto uit naar mijn kamer om na te denken over wat Caiden tegen me had gezegd. Ik doe nadat ik nog had nagedacht nog wat alpha werk en ga dan slapen. Ik voel me leeg zonder Lucy, maar ik moet deze informatie gewoon nog even verwerken. Ik val uiteindelijk denkend aan Lucy en Caiden zijn verhaal in slaap.
              •de volgende morgen•
Ik doe mijn ochtendroutine en loop naar de eet zaal. Ik zie Lucy daar met een appel zitten en ga naast haar zitten. Nu ik de appel zie bedenk ik eigenlijk dat Lucy inderdaad te weinig eet. Ik ben te veel in gedachte waardoor ik Lucy geen eens hoi had gezegd. Opeens staat Lucy op terwijl ze niet eenns haar appel op heeft en loopt naar de prullenbak. Net voordat ze haar appel erin gooit hou ik haar tegen. Ik was namelijk achter haar aan gelopen. Ik zeg tegen haar: "Lucy je moet dat opeten. Je hebt geeneens een kwart op. Je bent al dun genoeg. Alsjeblieft Lucy." Wat Lucy volgens mij niet echt waardeert en het bordje op de grond gooit en weg rent. Natuurlijk ren ik achter haar aan. Ik ben natuurlijk sneller aangezien ik een weerwolf ben en de alpha. Ik haal haar in en til haar op over me rug. Ze spartelt terug wat niet echt werkt. Ik til haar naar de eetzaal en zorg dat er een dienblad met pannenkoeken en nog wat dingen komt zodat Lucy die kan eten door een van de koks te mindlinken met de opdracht. Als het dienblad er is zie ik Lucy met grote ogen ernaar kijken. Jij gaat dit opeten Lucy of je wil of niet. We blijven zitten tot dit op is zeg ik. Nou dan kunnen we lang wachten want ik ga dit niet eten Jake zegt Lucy. Lucy eet alsjeblieft iets. Nee Jake ik ga niks eten. Ik heb geen honger en zo'n dingen zegt ze. Tot ze zegt dat ze net zo goed in Londen kon blijven. Ik weet niet wat het was, maar dat raakte me zo hard. Alsjeblieft Lucy ga niet weg. Ik weet dat ik tegen je moest praten, maar Caiden zei iets waar ik even over moest nadenken. Sorry dat ik niks tegen je zei, maar ga alsjeblieft niet weg Lucy zeg ik.
Jake als je zo door gaat kan ik net zo goed terug naar Londen zegt Lucy en loopt weg. Ik loop naar mijn kamer. Ik weet niet wat het is, maar op een of andere manier weet ik dat Lucy nu zelf tijd nodig heeft. Ik ga in mijn kamer nog wat alpha werk doen en mindlink mijn beta en gamma Dave en Chase en vraag of ze even hierheen willen komen.

Hey allemaal,
Ik hoop dat jullie het weer een leuke hoofdstuk vonden.
Xx me💞💘💕

My alpha mate Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu