16.samen zijn?!

261 17 0
                                    

pov. Lamia
hij noemde me "hbiba". Ik dacht wacht ik pak hem terug. "ja schat, het gaat nu wel"zei ik. Onze ogen kruisde elkaar. We bleven in elkaars ogen kijken. okal ik weg wou kijken, het lukte me gewoon niet. Zijn ogen zijn ook zo mooi. "Mama en papa verliefd, ik, Dunia verliefd"zei hij dan. We keken hem allebij met grote ogen aan. Dan zei ik tegen Luäy:"Awillie, kinderen van tegenwoordig zijn 3jaar en al verliefd." "Ja man, volgend jaar is hij al samen met haar."zei hij terug. "Wat is samen zijn"vroeg Waïl aan zijn vader.
Waarop zijn vader zei:"Vraag het maar aan mama schat." Hij keek me aan en ik besloot om het maar te vertellen "Nou als je van iemand houd en hij/zij van jou dan willen jullie samen zijn." "En wat doen samen zijn" vroeg hij. "Vraag maar aan papa schat" zei ik tegen hem. "Nou ze doen leuke dingen zoals in een restaurant eten, shoppen,tekenen, Lachen en veel meer en nu eet verder" zei hij tegen hem zodat hij niks meer vraagt. Na het eten had ik een Luäy zeg maar "ruzie" om wie er ging betalen.
"Ik leg mijn hand op de Quran en wollah ik betaal, klaar ik heb gezworen nu moet ik betalen"zei Luäy. "Hé da's oneerlijk" zei ik dan. "Tjah" zei hij. Luäy bedaalde en we liepen vervolgens naar een winkel voor een cadeau.(Wat we voor de tweeling kochten komen jullie later te weten).
We lopen nu gewoon een beetje rond in de winkel. "PAPA, MAMA!"riep Waïl heyek hard. Ik draaide me om en liep naar hem "wat is er"vroeg ik bezorgd aan hem. "een trein" zei hij wijzend naar een speelgoed trein. "Meen je dat" zei Luäy zuchtend. "Mama, alsteblieeeeeft, ik willen"zei hij smeekend. "Oke schat, neem het maar"zei ik tegen hem. Ik pakte al die spullen en liep stiekem naar de kassa. Ik legde alles op het kassa en dan hoorde ik iemand in mijn oor fluisteren:"te laat schat ik ben niet zomaar een top advocaat"zei hij. "Wat bedoel je dacht" ik in mezelf. "Mevrouw, u man heeft het al bedaald"zei ze. Ik draaide me om naar Luäy en zei dat hij vals speelt en dat het oneerlijk was. Ik keek naar wail en die had noch steeds die trein vast:"Geef maar schat" zei ik tegen hem. En vroeg aan de vrouw achter de kassa:"Heeft mijn man dit ook betaalt?" "Neen noch niet"zei ze. Ik nam snel mijn bankkaart erbij en bedaalde het. We liepen naar buiten en Luäy bracht me naar huis. Voor de deur van mijn huis vroeg Waïl ineens:"mama, jij en papa eten restaurant, shoppen, op school tekenen, jullie lachen dus jullie samen zijn?"
Ik keek Luäy aan en hij keek mij aan we zeiden tegelijkertijd "ja"(het is noch niet oficieël). Ik gaf wail een kusje en Luäy gaf ik na lang twijfelen een kusje op zijn wang en stapte dan uit ik zwaaide hun uit en liep dan naar binnen. Ik liep naar de keuken en dacht ineens dat er niks eetbaar is in huis dus besloot ik om eens boodschappen te doen. Ik liep over straat en een bepaald moment liep ik het park in. Zonder dat ik het besef verliet een traan mijn oog. Ik mis mijn familie. Ik veegde mijn traan weg en liep beetje verder. Ik zag een jongen van 15/16 op de bank zitten en hij was aan het huilen. Ik besloot om naar hem toe te gaan. "hey, gaat het?"vroeg ik aan hem. "ja,ja maak je niet druk"zei hij terug. je kon aan zijn stem horen dat hij zo verdrietig. "Wellah, vertel gewoon"zei ik medelevend tegen hem. "Ik werd thuis mishandelt door mijn ouders en omdat dat niet genoeg was besloten ze me uit huis te zetten, Nu kan ik nergens"zei hij. "Ow"dat was echt heftig en zei snel achter "Heb je geen familie of goeie vrienden". "Neen, Mijn ouders hebben geen contact meer met hen en daarom ken ik niemand hier en vrienden heb ik niet" "Wat is jou naam, en hoe oud ben je" Ik ben redwan en 16 jaar oud en als je het wil weten 100% marokkaan." "Yallah zied"zei ik tegen hem. "Naar waar?"vroeg hij ineens. "Je kan bij mij wonen, ik woon toch alleen" zei ik dan tegen hem. "Maar,..."  "geen gemaar, ik kan je echt niet hier alleen achter laten" zei ik. "Wellah dank u wel ik weet echt niet hoe ik jou moet bedanken" zei hij. "graag gedaan kom snel voordat de Lidel toe gaat dan blijven we zonder eten vandaag"  hij lachte mee en liepen vervolgens naar de Lidel. "Jallah pak iets om te eten" zei ik maar je kon zo zien dat hij noch steeds verlegen was. Dus pakte ik alles wat ik nodig had en liepen naar mijn favoriete afdeling chips,snoep,chocolade afdeling. Ik en Redwan namen echt alles en Redwan is nu ook beetje losser. "Heb je kleren ofzo bij je" vroeg ik aan de kassa "neen ik mocht niks meenemen" zei hij verdrietig terug. ik betaalde alles en sleurde hem een kledingwinkel in. "Yallah pak kleren enzo snel" zei ik tegen hem. "Neen dat hoeft echt niet" zei hij. ik keek hem aan met een dat-is-een-bevel-blik. waardoor hij een marokkaanse voetbal tenu nam en ik hielp hem verder zoeken naar noch meer kleding. We liepen het winkel uit met heel veel kleren voor Redwan. Samen liepen we naar huis. We liepen het huis binnen en vervolgens zei hij:"je hebt een mooi huis"
"dank u "zei ik. "Kom mee eerst naar boven" zei ik. "kies een kamer deze of deze" wees ik met mijn handen. "Mag ik een kamer" vroeg hij vragend "Ja deh" zei ik met een déh-blik. "omg dank u man ik weet niet hoe ik je ooit kan bedanken" zei hij. hoe lang blijf je dat zeggen het is niks. "Alle kies snel deze of deze." "Hm ik neem wel deze." zei hij dan "oke ga maar nu douchen en kleed je vervolgens om." "Oke"zei hij. Ik liep mijn kamer in nam een douch en kleed me vervolgens in een pyjama om. Je vraagt je zeker nu af van hoezo neem je een vreemde in huis messchien was hij aan het liegen ofzo. Nou als ik jou was ging ik dat ook denken maar toen hij over zijn huis situatie vertelde kwam hij echt geloof waardig aan. Moehim ik liep naar de keuken en maakte spaghetie voor ons "Moet ik je helpen" vroeg hij ineens aan mij ik sprong 3 meter hoog. "Oo sorry woude je niet laten schrikken"zei hij na mijn landing. "oo is niks ik ben noch niet gewend dat er iemand in huis is."  "ehm je kan messchien alles in die kast leggen" zei tegen hem. "oke" zei hij. we praten een beetje bij en dan gingen we samen eten Marwan is echt chill. ik ruimde alles op en ging dan naar boven om mijn moeder te bellen. Ik beld haar op
Mama: salam met wie spreek ik?
Lamia:Mama is papa in jou buurt
Mama:benti neen hij is niet in mijn buurt, hoe gaat het (ze huilt)
Lamia: Goed yema, alsteblieft niet huilen
20minuten later
Lamia: wat ga je doen in verbant met Roumayssa?
Mama:Schat, ik wou het noch over hebben. Ik ga over morgen Roumaysa en Nasser naar jou sturen. Jij moet op hen zorgen. Jij bent het verstandigste van hun 3.
Lamia:Ja is goed, maar en jij?
Mama:schat, je weet dat ik niet kan?
enzo bleven ze noch een beetje praten.
Ik ging in bed liggen en dacht aan Luäy. Ik ben verliefd, op hem. En we noemen elkaar schatjes. En Waïl is ook een schat. We zijn natuurlijk niet samen. enzo bleef ik noch denken en viel dan in slaap.
--------------------------------------------
hey een nieuw deel bij. En wat vinden jullie laat het weten en vergeet niet te stemmen. Xxx Nour❤❤

Lamia?! *voltooid*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu