*Wat vooraf gebeurde...*
Luäy: Wat deed ik dan dat volgens jou erger is dan vreemd gaan met DE vrouw van je broer en DE moeder van Waïl hé??Wat deed Luäy dat volgens Monir zo erg is? En zal hun liefde voor elkaar winnen?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pov. Lamia
"Je hebt veel gedaan vriend, het begon in Marokko. Jij hebt mij bedrogen en je hebt mij neergestoken met een mes." riep Monir maar ik hoorde overduidelijk woede in zijn stem maar hij liet een traan vallen. Hij veegde die ruw weg. Ik stond daar en keek hen alleen maar aan wat moest ik anders. Ik zag Luäy ongeduldig staan wachten om zijn verhaal te horen. "Je hebt Monia vermoord" zei Monir dan. Luäy keek hem aan. hij was niet verbaasd. Hij keek normaal naar hem integen deel met mij aangezien ik hier sta met een open mond. Hij heeft wat gedaan? vroeg ik fluisterend maar niemand die me hoorde. "Hoe vaak moet ik het zeggen, ik heb haar niets aangedaan, ik dacht dat je het zelfs vergeten was." zei Luäy. Ik zag hoe Monir op de grond is gaan zitten. Het was zo zielig voor hem. Ik kon het niet laten en liep naar hem toe en zei:"Gaat het broer". Hij keek me aan vervolgens keek hij naar Luäy en zei,:"Laat haar niet het volgende slachtoffer zijn van jou." Luäy keek me aan en zei:"Ik zal mijn leven aan haar geven als zij het vraagt." ik keek Luäy aan en kon een klein glimlach niet in bedwang houden. Ik zag Monir naar mij kijken en zei:"Monia was als jou, lief, behulpzaam, houd van kinderen en koppig was zij ook, maar Luäy heeft haar vermoord." Dat was het druppel voor mij. Ik keek hen beide aan en zei:"Jullie gaan nu tegen mij vertelen wat er was gebeurd en in detail. Nu" ze keken me beide aan en Monir begon met praten:"Een paar jaar terug had ik een mooi meisje leren kennen. Donia heten ze. We haden een relatie samen en we waren gek op elkaar tot de dag dat ik mijn vriendin aan mijn broer wou voorstellen. Dat was mijn grootste fout die ik deed." Luäy ging verder en hij zei:"27 april werd ik uitgenodigd bij Monir en dat deed ik ook. Ik zag Monia zitten en ik kende haar we zaten samen op het middelbaar. Ik hoorde vaak mensen zeggen dat ze me leuk vond. ik had haar geen aandacht gegeven. toen ik haar zag zitten keek ze me aan ik dacht dat ze me vergeten was maar dat was niet bepaald het geval. Een paar weken werd ik door haar lastig gevallen. Maar ik liet het alleen maar zitten tot een avond kreeg ik door een pizza bezorger een brief. het was van Donia. ze wou afscheid nemen en ik...-" Luäy werd onderbroken door Monir die schreeuwend zei:"Je liegt je kreeg geen brief. ik kreeg een brief van haar waarin ze duidelijk maakte dat ze niet verder kon en dat jij haar lastig viel en dat jij haar had verkracht" ik zag een traan van Monir. Ik vond het echt ziellig voor hem. Inneens uit de doodste hoek had ik de oplossing. "Die brief" riep ik ze keken me beide aan en ik zei:"Luäy, heb jij die brief nog?" hij keek me aan en zei dat het thuis lag maar omdat ik een genie ben kwam ik op het idee dat Majid *broertje van Luäy* er een foto van kan sturen naar Monir aangezien ons gsm werd afgepakt😔. Nu moet ik weer een gsm gaan halen. Mensen als ik later geen moni heb dan weten jullie hoe dat komt. Monir knikte en belde hem op. hij gaf de telefoon aan Luäy maar hij hield zijn pistool vast zovan als je iets zegt ben je deraan. Na het gesprek tussen hen werd er een foto gestuurd. Monir keek naar die brief en ik kon het niet laten om mjjn hoofd voor te zeten om mee te kunnen lezen. Er stond op dat ze het zat was dat hij niets voor haar voelde en dat ze op de middelbaar daardoor ook werd gepest en over dat ze wraak wou nemen bla bla bla en der stond op dat ze zelfmoord gaat plegen in de hoop dat ze iedereen vergeet. ik vond het ziellig voor Monia. Ik begrijp haar soort van. ze wou net als ik van haar problemen vluchten maar ze koos niet een land maar de dood. Laah irham haa en inchaïllaah vergeeft hij haar dat ze zelfmoord heeft gepleegd. Ik zag dat Monir verbaast naar het briefje keek. Waar is jou bericht vroeg Luäy aan hem. Hij stak zijn hand in zijn zak en haalde die tevoorschijn. We lazen die bericht en het was het omgekeerde van wat er in die bericht stond. Hier was Luäy de moordenaar en niet de liefde. Inneens viel me iets op beneden staat het woorde spiegel. Ik keek er naar en herinnerde me aan wiskunde op de lager school als je een tekst hebt en je legt er een spiegel op dan kun je een ander zin lezen begrijp je. ik keek ernaar en vroeg aan de boys:"heeft er iemand van jullie een spiegel" ze keken me beide aan en zeiden tegelijk:"Het is geen tijd voor make-up" Ik keek ze beide stom aan en zei:"spiegel" Ik zag dat Monir zijn hand in zijn zak stak en een spiegel toverde dus zei ik:"Hoezo heb je als in die zak??" Hij keek me aan en zei:"beroepsgeheim, maar als je wilt kan ik make-up voor je toveren" ik keek hem dood aan en nam die brief van hem over en ja ik had gelijk er stond de naam van ******* hoezo staat zijn naam daar op en wat heeft hij hiermee te maken?? Allemaal vragen en ik voelde de angst ook naar boven kruipen.
JE LEEST
Lamia?! *voltooid*
Romanceik ben lamia, 18 jaar oud ik leef een gewone leven in marokko tot de dag dat ik door een man van 30 jaar ten huwelijk werd gevraagd. Ik wist dat mijn vader ja ging zeggen want hier waar ik woon mag het meisje de man niet afwijzen en als ze dat deed...