*Wat vooraf gebeurde...*
Ik had letterlijk 2 maanden ofzo niet gewerkt en ik heb nog mijn werk. Mohim Ik ga nu slapen. Ik ken Yema ze gaat ons morgen om 6uur wekken. Denkend aan Luäy viel ik in een rustige slaap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pov. Lamia
We zijn al 2 weken verder. Ieder dag was een speciale dag. Kleding halen met de meiden. De zaal gaan zoeken. alles inrichten en noem maar op. Ik en Luäy waren trouwens al voor het Nederlandse wet getrouwd. Vandaag had ik mijn hennafeest. We waren gezellig met alleen maar vrouwen. Ik had dit aan👇En mijn vriendinnen waren ook in het groen gekleed. de mannen moesten weg. Dus dat zal leuk zijn. Op het einde van het feestje zullen de mannen komen voor de taart. Het feestje begon rond een uur of 19 en zal rond 12 uur s'nachts eindigen. Vandaag was ik zo zenuachtig. Iedereen eigenlijk. Alles moest perfect zijn en ik mocht niet helpen zeiden ze telkens. Ik stond op en nam een douche. Mijn negaffa Imane kwam mijn haar doen. mijn make-up doen. Cameravrouw zal ook komen. Toen Imane klaar was met mijn haar en make-up deed ik mijn kleedje aan. Imane deed de make-up en haar van Dun en Roum en toen kon het feestje beginnen. Het was heel gezellig. We begonnen met een beetje dansen en al en we gingen dan eten. Toen was het tijd dat ik mijn henna zal krijgen. Iedereen zong het liedje. Het liedje dat je zingt wanneer een vrouw henna krijgt die dus. ik kreeg mijn henna en ik vond het ook leuk dat ze de naam van Luäy ergens tussen mijn henna zullen schrijven en Luäy moet die dan vinden. Na het henna belden mama en halti naar de boys dat ze nu mogen komen. Ik was echt zenuachtig dat ik Luäy zou zien. Na een tijdje kwamen ze binnen. Luäy liep naar me toe en gaf me een kusje op mijn voorhoofd. "Je ziet er zo mooi uit" ik glimlachte verlegen naar hem vervolgens zei Waïl:"Papa kijk mama heeft henna". "Ja heel mooi hè" zei hij tegen hem. Majid kwam naar ons toe lopen en zei:"Já laat dat geklef voor later, mogen we nu eindelijk dat taart eten" Iedereen barste in het lachen. Typisch hij met eten. We haalde die taart en aten die op. Ik, Luäy en de jonge mensen zaten allemaal samen te kletsen. Het was zo gezellig. Vervolgens keek ik naar Luäy en zei zelfverzekerd:"Luäy, kijk ik heb zoals je weet henna gedaan en ergens op mijn hand staat je naam. Je krijgt 2 minuten de tijd en als je die niet vind dan mag ik kiezen waar we naartoe gaan voor het huwelijksreis." Dunia zette 2 minuten timer en Luäy begon te zoeken. Na 2 minuten had hij nog steeds niets gevonden. Het was echt moeielijk te vinden. Ik sprong in de lucht omdat ik gewonnen was. "Miami we komen" riep ik door de hele woonkamer. "Yes, ik wou daar ook naartoe" riep hij. nou komt goed uit. Na een uur of 2 kwam mijn moeder en halti naar ons toe en vertelde dat ze weg moesten en dat het laat was. Iedereen knikte braafjes en vertrokken. Luäy gaf me een kusje op mijn voorhoofd en nam Waïl mee. Dunia kon spijtig genoeg niet mee logeren. Ik liep naar mijn kamer doe en nam een douche van 10 jaar. Dat had ik echt nodig. Ik stapte uit de douche en deed men pyjama aan. Ik ging op mijn bed zitten en nam mijn telefoon erbij. ik kreeg een paar fotos binnen van mij en Luäy toen we de taart aan elkaar gaven. Ik kreeg ook een paar berichtjes van Luäy. zovan je ziet er leuk uit. een paar hartjes en de rest vertel ik jullie niet omdat jullie nog klein zijn😂😂🤣🤣. Roum stuurde ook wat dus riep ik door heel het huis:"Roum waarom stuur je een bericht als we samen wonen". Ik hoorde haar lachen en ik hoorde Nasser:"Waarom roepen jullie a heksen ik probeer te slapen" we lachte en ik besloot na het lachen in mijn bed te kruipen. Ik was vandaag zo blij. Ik had alles. Mijn fam was bij me. Ik ging met de persoon trouwen die ik of nou ja die de liefde had gekozen. Ik had vriendinnen om me heen. ik was zo blij. Waïl was er trouwens ook. Zoals een normale henna dag ging mijn henna voorbij. Eten, dansen, rwina doen, foto's maken, jongens jaloers maken via whattsap en noem maar op. Zonder dat ik het door had was het al laat. Ik deed de raam open want het was echt warm en begon te sterren te tellen. dat hielp echt want zonder dat ik het door had viel ik in slaap denkend dat ik morgen een getrouwde vrouw zou zijn en dat ik mijn kamer aan Roumayssa moet overlaten😋.
JE LEEST
Lamia?! *voltooid*
Romanceik ben lamia, 18 jaar oud ik leef een gewone leven in marokko tot de dag dat ik door een man van 30 jaar ten huwelijk werd gevraagd. Ik wist dat mijn vader ja ging zeggen want hier waar ik woon mag het meisje de man niet afwijzen en als ze dat deed...