Mata perempuan itu membesar, dia memandang ke arah Jimin yang sedang berkerut.
Bibirnya bersambung dengan lelaki itu.
Dengan segera Jimin melepaskan ciuman, mereka berdua bernafas dengan kadar yang laju taktala kekurangan oksigen ketika bercumbu sebentar tadi.
"Ap-apa y-yang—?" Yoorin gagap, bibirnya disentuh.
"Awak ada rasa apa-apa?" Jimin menanya.
"kenapa a-awak—"
"saya tanya awak ada rasa apa-apa tak?" kali ini suaranya tegas, hilang segala rasa dalam diri Yoorin apabila melihat muka seriusnya.
Yoorin menggeleng kepada soalan lelaki itu.
"Macam itu lah saya rasa terhadap awak di saat ini. Kosong. Jadi, jangan cakap perkara yang mengarut macam tu. Semua orang berubah, Yoorin. Termasuklah perasaan seseorang terhadap individu lain." suaranya yang tegas telah menyentapkan jiwa dan raga Yoorin.
Keadaan sunyi buat seketika, seakan-akan masa sudah berhenti dan hanya mereka berdua yang masih bernyawa.
" Tolong keluar dari tempat ini. Jangan jumpa saya selain hal yang mustahak. Saya taknak apa-apa hubungan dengan awak." Jimin berlalu pergi.
Meninggalkan si Yoorin yang kini sudah dibanjiri dengan air mata yang mengalir deras.
—
' saya taknak apa-apa hubungan dengan awak.'
Perkataan itu asyik diulang berkali-kali di dalam kepala perempuan itu. Keluhan besar dikeluarkan lalu mukanya di hempuk ke atas tilam katil.
"kau ni bodoh la Yoorin" Dia bersuara, banyak keluhan dikeluarkan.
"disebabkan perangai kau, semua keadaan jadi huru-hara."
"Sehun hilang entah ke mana,"
"Jimin pulak—" lagi sekali keluhan dikeluarkan, dia menampar diri sendiri.
" kalau lah aku tak mulakan semua ni, pasti semuanya jadi elok." kata-katanya telah membuatkan hatinya tergerak untuk memberi isyarat supaya air mata dikeluarkan.
Perlahan-lahan dia menangis.
Suasana yang tenang ditemani bunyi-bunyi kenderaan yang bermotor tidak mampu untuk menutupi kesakitan dan perit hatinya.
Bunyi pintu dibuka membuat dia cepat-cepat mengesat air matanya.
"mama?" terus perempuan itu menoleh ke belakang dengan senyuman.
"ye sayang?"
"Chul rasa Chul ada dengar suara nangis.. Mama nangis ke?" tanya budak kecil itu kehairanan, muka Yoorin diperhati lama.
"tak sayang, mana ade mama nangis." Yoorin mencekup pipi comelnya.
"tapi, kenapa mata mama merah-merah ni?" giliran anaknya pula mencekup pipi Yoorin, memandang ke anak mata Yoorin dengan penuh kerisauan.
Yoorin terdiam.
"mama, Chul takut la tengok mata mama ni" suaranya sayu memandang Yoorin. Yoorin terus memeluknya.
"la, kenapa nak takut pulak?"
"sebab mata mama tak macam selalu. Chul takut apa-apa jadi dekat mama" Kepalanya diletakkan di dada Yoorin.
" Chul sayang, tak. Chul jangan la takut. Mama janji akan sihat-sihat dan sentiasa gembira. Lagipun Chul kan ada dengan mama, lagi buatkan mama gembira." Yoorin mengucup kepalanya.
YOU ARE READING
our life || jimin
Fanfiction[complete] 〝sequel to; - my life || jimin〞 ---------------- 🌻 ; Bahagia? Kali ni aku akan pastikan yang aku dapat balik hati kau. - Park Jimin.