[Jaehwa]
"Truth or dare?" Aku mengangkat kening berkali-kali sambil smirk ke arah rakan dunia akhiratku, Sowoon
Dia kelihatan mengecilkan mata bagi berfikir.
"Truth."
"Hek elehh. Tak suweg ah truth ni." Aku flip rambut.
"Biarlah. Aku lagi rela jujur daripada buat benda merepek-repek." Sowoon menyilangkan tangan lalu meletakkan kaki atas meja.
Amboi, dahlah meja rumah aku tu.
"Ok so soalannya, apa perasaan kau dekat Minghao sekarang?" Aku tersengih manakala dia dah monyok.
Siapa je tak monyok kalau kena friendzone dengan crush hms.
"Aku aku aku aku aku aku nak balik dululah." Baru saja dia berdiri, aku sempat capai bajunya.
"Jawab."
"Fine." Sowoon kembali duduk dalam posisi tadi. Sama seperti tadi, dia mengecilkan mata bagi berfikir.
"Jujurlah aku cakap ni. Aku still berharap yang dia akan suka aku balik."
Sendu sungguh suara dia. Aku tak tau nak bersimpati ke nak gelak bila dia cerita yang dia di-friendzone oleh si senior sekolah kami, Minghao.
"Sudah, sekarang turn kau. Truth or dare?"
"Of course dare. Tak suweg lah truth ni." Kali ni aku pula yang naikkan kaki letak atas meja.
"Serious? Tak menyesal?"
"Ta— eh hai bunk." Aku melambaikan tangan ke arah abangku, Jihoon a.k.a Woozi yang baru balik dari mana entah.
Tapi dia hanya menjeling aku dan meneruskan langkah menaiki tangga.
"Oi, serious ke ni nak dare?"
Aku tersentak bila Sowoon menendang kakiku perlahan.
"Iya serious. Jangan kau ragu ragu ragu say— doskdjdjd."
Tak semena-mena je mulut aku kena sumbat tisu.
"Macam ni. Keluarkan phone kau sekarang."
Tanpa ragu-ragu aku keluarkan phone dari poket.
"Apa yang kau kena buat sekarang, dail number phone secara random and ajak dia keluar."
"Watdehek?"
Sowoon hanya melibaskan rambutnya.
"Oh by the way, tak boleh number phone orang yang kau kenal. Kau kena main tekan-tekan je. Lagi afdhal kalau tutup mata."
"Tak boleh tukar dare lain?"
"Nope."
"Alahh please?"
"Kalau kau bersumpah yang kau akan belikan iPhone 11 pro max untuk aku, then sure aku akan tukar dare lain." Sowoon tersengih.
"Eh eh aku pun pakai Android ada hati kau minta aku belanja iPhone. Aku lagi rela buat dare gila ni."
"Maka silakanlah. Jangan lupa loud speaker."
Aku menjelingnya sebentar sebelum mula menekan nombor. Setelah cukup jumlah digit nombor telefon warga Korea, aku tekan simbol call.
Lebih kurang 10 saat tekefonku hanya keluar bunyi tutt tutt, akhirnya muncul suara orang yang mengangkat call.
"Hello?" Sapa orang di sana.
Suara lelaki.
Aku menoleh memandang Sowoon dengan riak terkejut. Tapi dia hampeh. Boleh pulak dia excited sebab yang angkat call aku tu lelaki.
"Hello? Ada orang ke tu?" Soal orang dihujung talian.
"Erk— ya saya ada ni." Malu-malu je suara aku.
"Siapa ni? Kenapa call? Salah number ke?"
Fuh, bertubi-tubi pulak soalannya.
"Encik, maaf mengganggu tapi boleh saya tau encik tinggal di mana? Maksud saya, encik ni tinggal di Seoul atau luar Seoul?"
"Seoul."
"Saya tau ni kedengaran pelik tapi— encik nak tak keluar dengan saya?"
Dalam hati aku berdoa agar dia menolak.
"Boleh, takde masalah. Cik boleh bagitau saya username Instagram? Apa-apa hal senang kita nak bincang."
Mustahil.
___
Tiba² rasa nak comeback ke alam wattpad so why not buat ff baru?
28112019
YOU ARE READING
Dare
Fanfiction"aku menyesal sahut dare kau." "menyesal sekarang takde guna dah sis. ehe." cast; - kwon hoshi (svt) - lee jaehwa - dan lain² lagi Start: 28112019 Finish: -