Pintu bilik aku diketuk macam nak roboh. Memang taklah nak buka. Mesti Jihoon masih panas hati dengan aku. Tunggu dia cool dululah.
"Jae, buka sekarang. Aku takkan marah." Agak lembut suara Jihoon. Dia fikir aku na percaya? Lambat lagi.
"Hoshi, kau pujuk dia buka pintu. Aku nak tukar seluar."
Eh Hoshi pun depan pintu bilik aku? Makin berkobar rasa tak nak buka pintu. Aku cuba nak elakkan diri daripada dia.
Aku dengar bunyi pintu bilik Jihoon dibuka dan ditutup. Maknanya sekarang ada Hoshi je depan pintu.
"Jae, boleh tak—"
"Pergi baliklah sana." Aku memotong percakapannya. Agak kejam sebab halau tetamu balik tapi lantak dialah. Siapa suruh cari pasal.
"Tak nak. Buka jelah pintu ni. Kita bincang elok-elok." Dia masih tak berputus asa memujuk.
"Nak bincang apa? Saya tak ada benda nak dibincangkan dengan awak." Aku menggulingkan biji mata ke atas.
"Bincang pasal saya TERcomolot awak tu."
"Comolot?" Perkataan apa tu? Kenapa aku tak pernah dengar? Mesti tersenarai dalam kamus wechat.
"Cium mulut." Balasnya sambil tergelak kecil. Lahh wujud ke perkataan tu? Aku baru tau.
"Tak ada apa untuk dibincangkan pun pasal tu. Awak bolehlah balik."
Aku tak nak ingat pasal tu tapi boleh pulak dia datang mengingatkan. Anggap jelah benda tu tak pernah berlaku.
"Dia tak nak buka pintu jugak?" Suara Jihoon mencelah. Ha sudah. Entah kenapa aku dapat rasa aura tak baik bila dia dah kembali.
"Haah. Dia siap halau suruh balik."
Halah dia mengadu pulak dah. Aku dapat bayangkan dia pout sambil mengadu.
"Jae, buka sekarang. Kalau tak aku tunjuk dia gambar kau yang memalukan."
Aku dah agak dah aku akan diugut.
"Janganlah. Fine, aku buka pintu sekarang." Aku mengeluh sambil tanganku membuka pintu bilik yang berkunci.
Jihoon memaparkan senyuman sinis manakala Hoshi memaparkan senyuman yang agak...comel?
Dah, tak payah puji lebih-lebih.
"Jom ke ruang tamu. See? Aku tak marah walaupun kau buat air oren tumpah kat seluar aku kan?" Kata Jihoon sambil tersenyum tapi dengan suara keras.
Tacod bethol.
"Alah sorrylah. Aku bukannya sengaja."
"Yelah, jom ke sofa ruang tamu sana. Sampai bila nak borak depan pintu bilik kau?" Jihoon memulakan langkah. Aku dan Hoshi cuma mengikut dari belakang.
Aku dapat perasan Hoshi asyik tersengih seorang diri. Dia betul-betul suka bila dapat cium aku ke apa?
Sampai saja di ruang tamu, aku tak terus duduk. Aku ke dapur dengan alasan nak buat air oren. Yang tadi memang dah tumpah habis.
Sambil-sambil menyiapkan air oren, aku mengintai ruang tamu. Hoshi masih macam tadi. Asyik sengih padahal Jihoon tak buat lawak pun.
Entah-entah dia cuba ambil hati Jihoon. Manalah tau dia suka aku kan? Atau aku yang fikir jauh sangat? Aku menampar pipi sendiri untuk sedar daripada fikir bukan-bukan.
Siap saja air oren aku terus bawa ke ruang tamu. Aku mengambil tempat di sebelah Hoshi memandangkan sebelah Jihoon masih ada tumpahan air oren dan aku malas nak lap.
"So betullah korang terlanjur?"
Soalan Jihoon buat aku hampir tersedak air liur sendiri. Hoshi tak betulkan statement ke astaga.
"Tak tak mana ada terlanjur. Hoshi ni reka cerita." Aku menundingkan jari ke arah Hoshi untuk menunjukkan dia yang bersalah. Memang betul salah dia pun.
"Habis tu kenapa kau takut sangat nak buka pintu tadi? Macam kau dah buat salah besar je aku tengok." Jihoon senyum senget.
"Tu bukan sebab tak nak bincang tapi sebab kau macam nak marah bila air tumpah aku buat." Aku berkata dengan jujur.
"Apa-apa jelah. Kalau bukan sebab terlanjur, kenapa kau tak nak berdepan dengan Hoshi? Apa yang dia buat?"
Aku terkelu. Nak cakap, segan. Kalau tak cakap kang dia anggap aku betul-betul terlanjur.
"Oh tak nak cakap eh? Hoshi ada apa-apa nak cakap?" Jihoon menyilangkan tangannya di dada sambil duduk bersilang kaki.
Hoshi yang pada mulanya tersengih-sengih terus tersentak. Dia ni asyik sengih je. Macam psiko pula aku tengok.
"Ermm ya. Sebenarnya tadi saya tak habis cakap lagi. Kami bukannya terlanjur 'tu' tapi saya erm." Dia garu kepala. Mungkin dia pun waswas nak cakap.
"Okeylah kalau nak cakap pun malu, buat lakonan semula." Jihoon nampak pasrah dengan aku dan Hoshi yang tak nak buka mulut bercerita.
"Eh memang taklah nak buat lakon—"
Secara tiba-tiba Hoshi memegang dagu aku dan menariknya sehingga bibir kami tercantum.
Aku cepat-cepat menolak dia. Gila.
Jihoon ternganga sendiri. Mungkin dia pun tak expect benda ni akan berlaku. Hoshi pula kekal dengan muka tak bersalah.
"Oh okey..." Jihoon menggaru kepala.
Situasi menjadi awkward.
---
29062020
Lama betul tak update. Aku tak taulah aku buat apa je sampai busy tak update HAHAHANAT
YOU ARE READING
Dare
Fanfiction"aku menyesal sahut dare kau." "menyesal sekarang takde guna dah sis. ehe." cast; - kwon hoshi (svt) - lee jaehwa - dan lain² lagi Start: 28112019 Finish: -