[Hoshi]
Aku hanya memerhati langkah Jaehwa pergi. Tak, aku tak sengaja. Aku pun tak tau apa yang merasuki aku sampai aku pergi—
Kesimpulannya aku tak sengaja. Semua tu drastik je sebab mungkin aku nak tunjuk yang aku bukannya baik sangat macam yang dia sangka?
Rasanya aku dah mula merepek.
Aku mengeluarkan telefon dan meninggalkan chat di ruangan DMnya. Aku harap dia tak terfikir untuk block aku.
Aku membuat keputusan untuk balik ke rumah.
---
Walaupun dah sampai rumah, aku rasa tak tenang. Aku nak ke rumah Jaehwa untuk terangkan tindakan aku tapi aku tak tau lokasi rumahnya.
Aku mundar-mandir di ruang tamu. Kebetulan masa tu Wonwoo baru keluar dari biliknya.
"Eh kau dah kenapa serabut ni? Bukan baru balik dating ke?" Dia duduk di sofa sambil letak kaki atas meja.
"Won, aku rasa dia tak nak kawan aku dah lepas ni. Aku terlanjur."
"APA?" Terus duduk tegak Wonwoo dibuatnya.
"Kau dengan dia ehem? Tadi? Kat mana?" Wonwoo menggoncang bahu aku, minta penjelasan lebih lanjut.
"Ish bukan terlanjur yang tu. Aku terlanjur cium dia." Aku menyerabaikan rambut dan duduk.
"Cis. Mati-mati aku ingat kau dengan dia ehem." Wonwoo menjeling aku sebelum dia turut duduk di sofa bersebelahan dengan aku.
"Aku hormat dia. Aku tak terfikir pun nak buat benda tu."
"Baguslah. Aku baru nak ruqyahkan kau. Mana tau ada setan dalam badan."
Eh ni tiber betul.
"Okey ceritalah macam mana boleh TERcium dia."
Wonwoo kini duduk bersila atas sofa sambil memeluk kusyen. Betul-betul nak dengar cerita dia ni.
"Macam ni cerita dia..."
---
[Jaehwa]
Pusing kanan, pusing kiri aku tetap tak dapat tidur. Ciuman Hoshi tadi asyik terngiang-ngiang dalam kepala aku.
Aku tekup muka dengan bantal.
Lemas pulak.
Akhirnya aku menelentang menghadap siling.
Malam kian sunyi apabila ramai yang sudah masuk ke alam mimpi. Abang aku yang biasanya tidur 3 pagi pun dia dah tidur sekarang. Jam baru menunjukkan pukul 2 pagi.
Aku tak cek telefon pun sejak aku tinggalkan Hoshi tadi. Segera aku capai telefon di meja lampu.
Oh Hoshi ada DM.
Aku baca satu persatu dengan perasaan yang agak menyampah. Tapi menyampah mana pun entah kenapa aku tak sampai hati nak seen.
Dalam setiap baris chatnya dia menjelaskan tindakannya.
Aku tetap membalas walaupun hanya dengan perkataan K.
---
25012020
Lama x update huehue
YOU ARE READING
Dare
Fanfiction"aku menyesal sahut dare kau." "menyesal sekarang takde guna dah sis. ehe." cast; - kwon hoshi (svt) - lee jaehwa - dan lain² lagi Start: 28112019 Finish: -