Del 14

370 11 1
                                    

Vi pratet litt til før vi sa hade, og gikk videre. "Hun er veldig koselig" sa Lucas "jeg vet. Det var den første besteveninna mi" sa jeg glad. Vi ble stille en stund før jeg avbrøt stillheten. Kan vi dra på kjøpesenteret? Pleeeease!" Sa jeg som en unge. "Uuhm" jeg lagde furtemunn. "Ok da.." Sa han. Jeg smilte et stort smil og vi gikk i retning kjøpesenter.

Da var vi framme. Vi gikk inn og den første butikken vi så var Cubus. Jeg kikket bort på Cubus, og etter det på Lucas. " ååånei! Jeg skal ikke være med på noe jenteshopping!" Sa han litt fnisene. "Jodaa!!" Sa jeg og dro han med inn.

Han sukket da vi var inne. Jeg vet hvor mye gutter HATER å gå på jenteshopping, men jeg trengte en kjole til ballet som er neste uke! "Lucas, jeg trenger en kjole vi har med klassen neste uke, så du må være tålmodig!" Sa jeg. Han bare fniste. Det samme gjorde jeg.

Jeg gikk bort til kjolene. Jeg ville ha en fin en, men ikke alt for pyntete. Øynene mine glei over kjolene, før de stoppet ved en kort hvit kjole med sløyfe. Jeg tok den og dro med meg Lucas bort til prøverommene. Jeg fant en krakk til Lucas utenfor, mens jeg gikk inn og prøvde kjolen. Den var nydelig! Jeg bare må ha den!! Jeg gikk ut av prøverommet, for å vise Lucas kjolen. Jeg gikk ut. "Så, hva syns du?" Han så på meg. "Du er nydelig!" Sa han. Jeg smilte og ga han ett kyss der han satt.

"Jeg gleder meg til å gå med deg på det ballet" Sier han. "Nei, jeg skal bare gå med venninene mine på ballet" sier jeg. Han ser ned." Jeg bare tuller!! Selfølgelig skal jeg gå med deg gutten miin!" Sa jeg. Han reiste seg,tok rundt meg og ga meg et mykt, langt kyss. Vi så hverandre i øynene, før jeg gikk tilbake og tok den av meg.

"Skal du ha den?" Spurte Lucas. "ja" svarte jeg kort. " jeg kan betale for deg" sier han. "Neida, jeg kan godt betale selv assa!" Sier jeg. "Nei, jeg betaler!" Sa han bestemt og tok kjolen fra hendene mine. " Ok " sa jeg og gikk etter han til kassa.

Han betalte og vi gikk ut av Cubus. Vi gikk bortover senteret uten om å si noe. "Skal vi gå på en restaurant og bestille oss en frappé ellerno?" Spurte Lucas. " Ok!" Svarte jeg. Vi gikk ned til resturangen "mersmak", for de har de beste frappéene. Vi satt fra oss jakkene på et tomannsbord og gikk for å bestille. "Jeg kan bestille og betale for deg" sa han mens vi sto i en liten kø. " Åå takk Lucas! Men jeg er ikke fattig altså! Men hvis du absolutt vil så!" Sa jeg og kyssa han på kinnet.

"Hva vil du ha?" Spurte Lucas søtt. " jeg vil gjerne ha en karamell frappé." Sier jeg. "Okei, jenta mi" sier han og jeg smiler for meg selv. Vi står frammerst i køen og Lucas bestiller to karamell frappéer. Når mannen i kassa er ferdig med å lage de, får vi frappéene og setter oss ved bordet.

"Lucas!" Sier jeg. Han ser opp og på meg. "Vi må jo ta en selfie! Du vet.. Til insta!" Sier jeg og vi begge ler. "Ookai" sier han. Jeg går bort og setter meg på fanget hans. Jeg tar opp telefonen og går inn på kamera. Han kysser meg på kinnet mens jeg lager et "overrasket" blikk. Klikk! Da var bildet tatt. Jeg kysser han før jeg setter meg på plassen min og viser han bildet. Han smiler før jeg skriver litt under bildet.

"Jeg og min bae på tur i byen😚" skrev jeg. " nå kommer alle til å få vite at vi er sammen, Lucas" sa jeg med et smil. "Jepp! Da er vi offisielt sammen!" Sier han før han kysser meg mykt på leppene over bordet. Jeg klikket send og da var bildet på insta. Vi drakk opp frapeéne og gikk ut av mersmak. "Skal vi stikke hjem til meg og se en film ellerno?" Spurte Lucas.

" ja det kan vi godt!" Sier jeg. Vi gikk hånd i hånd ut av senteret, inn i byen, ut av byen, og hjem til Lucas. Han åpnet døren og der stod det en hund. Han hoppet på meg og Lucas, og slikker Lucas i ansiktet. " viste ikke at du hadde hund!" Sa jeg mens jeg klappet den søte skapningen. " ja, har vel ikke rukket å fortalt deg det" sier og lo. "Hva heter den?" Spurte jeg

"Laila" sier han. " hun er søøt!" Sa jeg. Men hun var hanske stor også. Mindre enn en shcæfer, men større enn en chiuaua! Jeg klappet henne en gang til før vi gikk til stua. Jeg tok opp telefonen og skjekka klokka. Halv seks! Wow, tiden går fort når jeg er med Lucas! "Hva skal vi se?" Spurte Lucas. "Velg du. Men helst en skrekkfilm" sa jeg og blunke til han. Han smilte og fant en skrekkfilm. Vi satt oss ned i sofaen hans. Jeg tok hodet mitt på skulderen hans.

Han hadde skrudd av lyset, og satt ett pledd rundt oss,(for det var ganske kalt der) så jeg sovnet ganske fort.

Lucas POV

Der satt jeg med verdens søteste jente ved siden av meg, og så på film alene. Jeg så ned på henne etterverdt i filmen. Hun var veldig søt når hun sov. Akkurat i det, ringer det i telefonen hennes. Hun må sove godt for hun våknet ikke. Jeg rister forsiktig i henne. " Naomi, telefonen din ringer" hvisker jeg. Hun våkner og tar den fort ut av lomma. Jeg trykker på pause på filmen. Jeg kunne høre alt. Det var moren hennes.

Nå må du komme hjem, Naomi!

Nå mamma?

Ja,nå!

Hvorfor?

Faren din har bursdag! Du må komme hjem og spise familiemiddag med oss!

Men..

Ikke noe men, pappaen din er ikke ofte hjemme og det er bursdagen hans!
Kom hjem så fort du kan! Glad i deg og sees snart!

Ja, hade mamma!

"Jeg må gå nå!" Sa Naomi. " jeg vet det" sa jeg trist. "Det var veldig gøy å være med deg i dag, Lucas!" Sa hun. jeg smilte, og vi begge gikk til gangen der hvor hun kledde på seg. Hun tok veska og posen med kjolen i. " til neste gang,Lucas!" Sa hun og ga meg ett kyss. Jeg ga henne en klem og så gikk hun.

TeenagerStressWhere stories live. Discover now