🔔30(last part)

90 8 0
                                    

"Younbyul, Youngyul! Daddy dah balik!" Seungyoun mendepakan tangannya menunggu anak kembarnya berlari ke dalam pelukannya.

"Daddy!!" kembar itu menjerit teruja sambil berlari ke arah ayah mereka.

"Alahai, anak-anak daddy ni! Rindu daddy ke?" soalnya lembut sambil mendukung kedua-dua anaknya.

"Eungg! Rindu sangat-sangat!" jawab mereka petah sekali. Seungyoun tergelak kecil mendengar mereka menjawab serentak.

"Sepatutnya daddy namakan kamu upin dan ipin, baru sesuai. Ye dok?" seloroh Seungyoun.

Byul menghampiri suaminya, beg ditangan Seungyoun diambilnya.

"Hi sayang!" Seungyoun mengucup bibir Byul.

"Hi daddy! Anak-anak, pergi sambung main ya? Daddy nak mandi, nanti kita sambung main dengan daddy ya?" kata Byul kepada anak-anaknya.

"Nae!" kembar itu kembali ke khemah mainan mereka.

"Jom!" Seungyoun menarik Byul naik ke bilik mereka.

Pintu ditutup. Byul meleraikan tali leher Seungyoun lalu butang baju kemeja dibuka satu per satu.

"Kerja okay ke, sayang?" soal Byul lembut.

"Okay, babe. Tak ada masalah. Hari ni saya dapat projek baru. Rezeki sayang dan anak-anak." beritahu Seungyoun sambil tersenyum lebar.

"Yeke? Baguslah, macam tu. Bolehlah kita bawa anak-anak pergi jalan-jalan nanti." kata Byul. Seungyoun mengangguk setuju.

"Oh ya, sayang dah ambil cuti ke esok? Kita kena pergi juga majlis tu."

"Awal lagi saya dah apply cuti. Saya ambil cuti empat hari, sempat kita berbulan madu bawa anak-anak." jawab Seungyoun.

"Wah! Terima kasih, sayang." pipi Seungyoun dikucup.

"Tak nak dekat situ, nak dekat sini." bibirnya dimuncungkan.

"Nakal!" Byul tergelak lalu dia mengucup bibir suaminya dengan penuh kasih sayang.


....

Seungsik mendukung Seol Ji sambil menunggu nombor giliran. Seol pula berada di sebelahnya sedang mengelap hingus Seol Ji.

"Makin teruklah selesema kamu ni, sayang." ujarnya kerisauan.

"Itulah, aku dah suruh kau berhenti kerja duduk rumah jaga anak kita tapi kau degil! Hantar anak pergi nursery habis berjangkit." bebel Seungsik.

"Diamlah, Seungsik!" Seol menjeling suaminya. Ada je dia nak menyampuk!

"Nasihat je." gumam Seungsik perlahan.

"Sekejap, aku nak tanya kau ni. Kau dah apply cuti untuk majlis esok? Kau jangan buat pasal eh, Seungsik." Seol menjegilkan matanya memandang Seungsik.

"Sㅡsudah. Tak payahlah buat mata macam tu, menangis anak kita nanti." kata Seungsik.

"Kang Seol Ji." nama Seol Ji dipanggil oleh seorang jururawat di bilik nombor 5.

Mereka bertiga melangkah ke bilik tersebut.

"Selamat tengahari, Doktor." sapa Seungsik.

"Selamat tengahari. Silakan duduk." pelawa Doktor tersebut.

"Seol Ji dah nak cukup setahun , jadi lepas ni tak payah datang sini untuk ambil suntikkan lagi dah." beritahu Doktor Choi.

"dengar tak tu, baby? Lepas ni baby tak perlu kena inject dah. Daddy happy for you!" ujar Seungsik teruja.

When The Bell Rings (✔)Where stories live. Discover now