ep 3

872 87 1
                                    

"PENATLAH. BILA NAK STOP NI???!!"

Jeong in dah menjerit macam orang giler dalam bilik practice. Sampai berguling guling atas lantai. Yg lain pun dah terduduk atas lantai kepenatan. Felix mengibas ngibas bajunya, nak keringkan peluh.

"Nak perform nanti. Kenalah practice. Walaupun penat." Bang chan terus terbaring lepas habiskan ayat dia. Dia pun dah macam mayat hidup.

"Wei, felix.Yuna tu cane. Dah balik ke belum? Tinggal dia sorang tu." tanya minho yg duduk disebelahnya. Tiba2 tanya pasal yuna. Felix pun terkejut. "Entah. Nanti aku tengok. Penat..."

Minho pun angguk je kepala dia.

"Chan, bila kita perform sebenarnya? Aku tak tahu ni."

Changbin tanya Bang chan yang tengah terbaring tu tengah tengah alam tu. "Kau tahu apa? Semua tak tahu. Next week."

"Jangan marah. Bapak tak lek ye."
"Dah diam. aku taknak dengar suara kau."

Felix pun geleng je kepala tengok budak dua orang tu gaduh cam budak kecik. Dia bangun dari duduknya lalu mengeliat sedikit.

"Kau nak gi mana?" tanya minho.
"Tengok yuna. Dari dengar diaorang memekak depan aku." Felix pun melangkah keluar dari practice room.

**********

Yuna mengemas barangnya diatas katil. Seharian dia duduk kat klinik sekolah ni. Bosan nak mampus.  Apalah padah injured kat sekolah ni. Dia memasukkan semua barang di beg sandangnya.

Tengah kemas2, tiba2 dengar orang bukak pintu bilik. Dia menoleh belakang, nak tengok sape yg datang. Felix.

"Datang lagi awak ni. Tak balik lagi?" tanya yuna.
"Saya ada practice tadi. Ni nape tak balik lagi?"
"Baru bangun tidur. Nape datang?"
"Saje nak tengok."

Yuna dah selesai mengemas barangnya pastu dia pakai beg. Dia ambik coklat dari coffee table sebelah katil pastu hulur kat Felix.

"Thanks tadi. Sorry susahkan."
"Heh... coklat. Thank you." Felix excited nampak coklat. Dia baru nak ambik, tiba tiba tangannya kena tarik ngan seseorang.
Yiren, gf si felix.

"Hai, felix." kata yiren dengan manja sambil memeluk lengan felix. Yuna yg nampak situasi tu terus sorokkan coklat tu belakang dia. Yiren pun tenung je yuna yg buat muka tak tahu apa.

"Hai, ni lagi sorang. Nape tak balik lagi?"
"Saje lepak ngan geng kat kelas. Bosanlah duk rumah. By the way, nape you ngan dia?"

Felix memandang yuna  yg sedang memandangnya, mengangkat keningnya sebelah.

"Emmm... saya tolong dia tadi. Yg pasal kes tandas tu."
"Oh.... dia ke?" Yiren membuat muka menyampah kat yuna. Yuna pun mengecikkan matanya tanda menyampah ngan perempuan gedik tu. Felix pun tenung je budak 2 orang tu.

"Kenal ke? Macam dah lama tak berjumpa ni. Tenung dia lain macam."

Yiren baru nak jawab, yuna menyampuk,
"TAK.. tak kenal." Yuna memandang Felix sambil menggeleng kepalanya berkali kali. Nak tercabut kepala dia Felix tengok.

"Ok.... jomlah balik."
"Hah... jomlah. Saya pun dah bosan duk sini." Yuna terus keluar dari bilik tu, tak cakap apa2, pandang felix pun tak. Felix pun pelik ngan dia. Tapi dia biarkan je.

"Awak ni nak balik ngan saya ke?" Felix tanya Yiren.
"Taknaklah. Annoying pulak rasa." Yiren  melepaskan pelukannya pastu blah camtu je. Felix ketap bibir dia.

Geram pulak dia rasa. Ada ke datang tiba2, peluk tangan, pastu kata menyampah. Apalah perempuan ni? Simbah air panas baru tahu.

Dia memandang tangannya yg kosong. Klu tak sebab kau datang tadi..... aku dah dapat coklat dah dari yuna. Dahlah coklat tu sedap. Dia pun mengeluh.Dia pergi practice room tu balik.

Takpelah Felix. Bkn rezeki aku. Nanti aku belilah ye. Klau rajin.... bisik hati felix.

***********

"Felix! Kau busy tak petang ni?" changbin menarik kerusi di tempat duduknya di hadapan felix lalu duduk. Felix yang nampak dia datang pandang dia.

"Tak kot. Nape?"
"Petang aku kena stay kejap. Teman boleh? Taknak sorang sorang."
"Ada je kau ni kan."
"Alah.... bolehlah."

Felix pun angguk jelah tanda setuju. pastu tengok fon dia balik. Changbin pun terkinja kinja sebab felix sanggup teman dia. Felix pun geleng je kepala.

"Felix... nak buku chemistry aku jap. Yg kau pinjam tu." Bang chan menghulurkan tangannya tanpa melihat felix. Mata dia fokus kat buku dia je.

"Fokus betul kau ni. Jap...."

Felix menyeluk tangannya di dalam meja laci. Nak cari buku dalam khazanah dia.
pastu dia tarik buku tu keluar and something jatuh atas peha dia. Dia bagi buku tu kat bang chan. Dia ambik barang yg jatuh tu.

"Apa tu?" tanya changbin.

Felix pandang belakang kelas pastu nampak yuna tengah tidur beralas lengan dia atas meja. Kepala dia still balut. Tak cuti ke?

Felix senyum sendiri pastu tunjuk barang tu kat changbin kat atas meja. "Coklat. Nak sikit?"

"Mane dapat?"
"Ada bidadari bagi." pastu felix senyum.
"Kau biar betul?" changbin mengerutkan dahinya seribu.
"Mana ada. Makan jelah. Banyak lak tanya."

********

Waktu kelas dah tamat. Felix kemas barang dia, masukkan dalam beg. Kelas tu pun dah mula nak kosong. Budak lain ramai yg dah keluar.

"Felix,jgn lupa kau teman aku."
"Yelah. Lupa pulak." felix letak beg dia kat kerusi balik.
"Jom teman aku gi bilik guru kejap."

Felix pun ikut je. Dia jalan sebelah changbin ke bilik guru. "Kau buat apa stay ni?"
"Ada kerja ngan mr baek. Dia suruh stay. Kau ada ni bolehlah tolong sikit."

Felix mengjungkit bahunya. Dia pun dah tahu changbin ni camni. Dah biasa. Sampai ke bilik guru, diaorang gi tempat mr baek. Tapi mr baek takde. And diaorang nampak note atas meja.

"changbin, cikgu kena balik awal.
Pasal kerja tu dah settle dah ngan
kelas lain tadi.
Sorry and thanks."

Changbin ambik note tu. "Lahhh.. tak jadi ke. Nasib tulis note."
"Klu camtu, jomlah balik."

Diaorang jalan gi kelas, ambik beg and balik. Masa jalan gi kat gate sekolah, diaorang borak2, gelak2. Saje buat peneman sunyi masa jalan.

Masa kat gate sekolah, diaorang nampak ada perempuan terduduk atas tar. Changbin pun terkejut tengok apa yang jadi.

"WOI!"

~to be continued~






{C} until we meet again ; felix || stray kidsWhere stories live. Discover now