Bangchan menarik kerusinya. Apahal berat semacam kerusi aku ni? Bang chan menarik lebih kuat kerusinya. Tiba2 ada banyak plastik jatuh dari kerusi. Bang chan menunduk lalu mengutip semua plastik tu pastu letak atas meja. Satu kelas dah pandang dia.
"Habislah. Loker hyunjin confirm penuh ni."
Bang chan menarik kerusi felix. Kosong. Tapi atas meja ada bunga ros sekuntum. Dia pergi tong sampah kat luar kelas. Penuh ngan sampah. Baru pagi.
"Aku dah agak dah."
Bangchan masuk ke kelas balik pastu pergi kat meja minho. Minho pun tengah baca kad yang belambak atas meja dia.
"Kau ikut aku jap." Bangchan menarik minho keluar dari kelas ke tempat yang ingin dituju.
*******
Invitation card.
Diaorang semua berdiri depan board sekolah. Semua mengeluh panjang.
"Patutlah meja aku penuh ngan semua coklat, kadlah. Loker hyunjin pun.... Haihhh..susahlah jadi famous ni." keluh han. Felix memandang han disebelahnya. "Meja aku kosong.... sebab ada orang buangkan." kata felix.
"Aku tahu sape. Bunga tu kau dah ambik?"
"Dah.... tapi pelik sikitlah tahun ni." kata Felix. Dia menunjukkan bunga ros tu kat diaorang. Han ambik dari tangan felix pastu tenung bunga tu."Apa yang pelik? Ada beza ke?"
"Bau dia lain sikit. Tak macam perfume yerin." balas felix.Han menenung muka felix sambil buat muka. "Bau dia pun kau dah kenalkan? Hebat dohh."
"Mestilah kenal. Aku dah dapat bunga dah 4 tahun. Pastu dia kalau boleh nak letak sebotol perfume kat bunga yg dia bagi." balas felix.Han hanya mengangguk perlahan. "Tahun ni dia buat tema ros. Tapi kelab majalah nak buat perjumpaan satu sekolah nanti. Pukul 3.30 petang. Nak explain pasal party ni." sampuk seungmin.
Felix mengerut dahinya. "Kelab majalah? Nape diaorang pulak buat party ni?" tanya felix.
"Memanglah tiap2 tahun tukar kelab nak urus party ni. Patutnya kita.. tapi kita kan ada performance next week. schedule kita pack. Jadi dia bagi kat kelab majalah." jelas bangchan panjang.
Felix mengangguk kepalanya tanda faham. "Tapi pasal bunga tu..... boleh jadi orang lain bagikan? Pendapat akulah." kata han.
Felix mengalih pandangannya ke arah tingkap. Sape pulak nak bagi aku lagi? Semua yerin dah buangkan?
*******
"Ok, semua pelajar. Selamat petang dan selamat datang ke perjumpaan kelab majalah. Jadi, saya akan menjelaskan untuk prom night tu." bebel Dahyun, sebagai pengerusi kelab majalah tu.
"Untuk malam tu, korang pilih partner awal2 tapi kalau takde.... tunggu time party nanti. Pelajar perempuan.... tak digalakkan pakai baju putih sebab..... adalah sebab dia." sambung dahyun.
Semua budak perempuan bising tetiber. Semua merungut. Kenape tak boleh pakai baju putih pulak ni?
Minho memandang budak2 perempuan depan dia. "Tak boleh pakai baju putih pun bising?" tanya Minho
"Yelah.... baju putih tu lawa, suci, memang sesuailah buat gi prom. Tapi tak boleh pulak. Entah apa2." balas budak perempuan tu.
Minho mengangguk kepalanya. "Kalau camtu..... pakailah tuksedo. Pakai yang warna putih. Kan nak warna suci." balas Minho.
Budak perempuan tu jeling je minho. Minho mengangkat keningnya sebelah tanda pelik. "Kau ni cakap bodohkan marah.... kau tak nampak ke kitaorang ni perempuan?" balas seorang perempuan di depannya.
Minho mengintai muka perempuan tu sebab muka dia tersorok sikit. Yiren. Minho tersenyum sinis. "Ni cadangan je.Nak sangatkan pakai baju warna putih. Pakailah tuksedo. It's still clothes, right?" perli minho.
Hyunjin disebelah minho menutup mulut minho menggunakan tangannya. "Dah jangan gaduh. Dengar dahyun nak cakap apa." kata hyunjin.
Dahyun sambung bercakap,"Tema kita rose, ok? Pakailah baju yang berkaitan. Jangan merepek2 pulak. Satu lagi pesanan daripada jiwa yang mengambil berat, jangan attack orang famous time party kalau rasa2 korang nak diaorang hidup lagi. Takut benda yang tak sepatutnya jadi."
Dahyun memandang mereka semua dari atas pentas. Seungmin yang tengah pegang buku cerita tu terus cover muka dia. Yang lain pun buat muka tak tahu je walaupun dah jadi perhatian semua orang.
Dalam otak diaorang:
"Sape yang famous tu? Hebatnya!" (Walaupun pada hakikatnya diaorang dah tahu sape.)ᕦ(ò_óˇ)ᕤ"Tuje kot. Kalau ada soalan boleh jumpa saya. Terima kasih. Majlis bersurai."
*******
Ppak!
Buku felix terjatuh. Felix mengeluh. Time nilah kau nak jatuhkan buku. Aku ni dahlah pemalas. Felix tunduk dari kerusinya. Tetibe ada tangan yang menolongnya. Dia mengangkat mukanya. Yuna. Dah keluar hospital ke? Dia ambik buku tu pastu letak atas meja.
"Licin sangat ke tangan tu sampai buku pun terbang?" tanya yuna. Felix tergelak. "Haah, licin. Tu terjatuh buku. Pastu ada bidadari tolongkan?" Felix menyakat. Yuna menjeling felix. Kejung betul hati perempuan ni bisik hati felix.
"Awak pergi tak prom night tu? Mesti pergikan?" tanya felix.
"Terpaksa.... saya kena jadi photographer kat party nanti. Ikutkan hati taknak pergi." balas yuna. Felix tersenyap."Tapi kenape terpaksa pulak?"
"Tak suka kat crowded place. Pening kepala." balas yuna.
"But you still dressing, right?"Yuna hanya tersenyum kecil lalu berjalan keluar kelas tanpa menjawab soalan felix.
'You'll know.'
~to be continue~
YOU ARE READING
{C} until we meet again ; felix || stray kids
Фанфик"Kau suka sape pulak?" "Orang samalah." "Dah semua nak suka dia, sape nak suka aku." "Ambikkan aku penyapu. Nak membunuh kejap."