Felix jalan gi class dia sambil dengar lagu. Hobi dia tu je. Kalau tak bosan budak tu. Dah sampai kelas, dia letak beg dia kat kerusi pastu gi loker belakang.
"Yo...felix. Awal hari ni."
Felix toleh belakang dia. Bang chan. Dia ambik buku kat loker tu.
"Mana ada awal. Kau tu yg selalu lambat. Kaukan pemalas." Felix mengangkat keningnya tanda mengejek.
"Wahhh...cari gaduh ni. Lapar sangat ke sampai nak mintak kaki ni buat makan breakfast kau?" Bang chan mengangkat kaki sebelah.
"Gurau, bro. Lek lu." Felix memeluk bahu bang chan pastu gi kat meja diaorang. Duk sebelah2 je. Diaorang baru nak duduk, ada orang tarik tangan felix. Dia pon toleh ngan muka terkejut.
"Hai, felix. Busy ke?"
Felix mengeluh. Apa pulak eunbi ni nak pagi2 buta ni? Dek sibuk kacau aku yg baru nak mendapat ketenangan di pagi yg cerah ni. Adoii..
"Ahhh...saya...."
Felix tak tahu nak jawab apa. Otak pun tak process nak tipu apa. Mampus aku. Bang chan gelak je sebelah aku. Bkn nak tolong ke apa. Felix pandang belakang pastu nampak jisung. Terus dia tarik tangan budak tu.
"Saya ada hal ngan dia hari ni. Important." Felix buat cerita guna
ji sung. Ji sung pun terkedu sebab terlibat dgn situasi yg tidak diingini."Hal apa important sangat tu?"
Adoi.... perempuan ni banyak pulak dia tanya. Apa dia fikir dia tu wife aku ke nak tahu semua benda. Otak dahlah tak proses ni.
"Saya ada latihan ngan dia. Latihan vocal. Tapi saya ngan dia je. Ada satu part tu dia nyanyi tak betul. Saya nak ajar dia. Yelahh...suara dia tak sedap macam saya. Deep voice je lebih." Jisung membalas.
Felix pandang jisung dgn pandangan maut. Sempat lagi dia perli aku time macam ni. Tak guna betul. Nasib kau cover aku tadi. Siap kau nanti.
"Oh, ok." Eunbi membalas lalu beransur pergi ke tempatnya. Felix menghela nafas lega pastu menolak jisung ke tepi.
"Apa tolak2, nak gaduh ke?"
"Kaulah. Mulut...klu boleh.. hish.. geram aku."
"Untung aku cover kau. Klu tak, gi lah kau date ngan dia. Pastu nanti yiren jealous. Padan muka."
"Dah jgn gaduh." Bang chan memotong.Felix mencebik. Eunbi tu dok tak habis2 kejar dia macam orang gila. Aku dah ada gf kot. Takkan dia tak tahu. Masalah betul perempuan ni.
********Felix gi cafe time rehat ngan jeong in. Borak borak kosong jelah ngan
jeong in sambil jalan. Tengah lalu kat koridor, ada air terperecik kat felix punya baju. Banyaklah juga. Sampai basah lengan baju dia. Felix pandang sekeliling. Takde orang. Klu ada pun tandas perempuan sebelah dia. Takkan budak perempuan nak prank dia pulak.Dia pun tengok dalam tandas tu. Bkn nak usha tau. Nak tengok je. Depan pintu ada baldi warna merah dah jatuh. Pastu dia nampak ada perempuan dah terduduk depan sinki tu basah kuyup. Dah tercungap2 budak tu.
"Wei, jeong in. Aku nak panggil cikgu jap."
Felix baru nak jalan gi bilik guru, jeong in tarik tangan dia. Pastu tunjuk dalam tandas. Nampak ada 2 budak perempuan duduk depan dia. Diaorang ni membuli ke apa? Felix perhati je diaorang.
Sorang budak perempuan tu ambik baldi yg jatuh tadi pastu baling kat budak terduduk tu. And then jerit2 macam orang gila tak cukup makan.
Felix menggenggam tangan dia."Woi, kau buat apa tu?" Felix jerit dari luar tandas. 2 orang tu pandang felix pastu gi masuk tandas nak sorok muka. Budak perempuan yang terduduk tu pun dah macam nak pengsan.
"Jeong in. Kau panggil cikgu. Aku tolong dia jap." Felix nak masuk tandas tu. Jeong in tarik tangan dia lagi.
"Kau serius ke ni nak masuk?"
"Aku kena masuk. Kesian budak tu."Felix gi masuk tandas tu. Nasib takde orang lain. Dia gi kat budak tu pastu pegang kepala dia. Berdarah siut. Kena baling baldi. Dia tepuk2 pipi perempuan tu berkali kali.
"Awak ok tak?"
Soalan bodoh apa pulak keluar ni. Mestilah dia tak ok. Boleh tanya lagi."Sedar tak ni?"
Perempuan tu angguk perlahan. Muka dia pun dah pucat dek sejuk kena air. Nafas dia pun dah tak betul. Felix memandang toilet tu. Perempuan 2 orang yg tak guna tu tak keluar lagi. Siap kau kalau aku tahu kau siapa fikir felix.
"Ok. Saya angkat awak keluar, gi klinik sekolah."
Felix memeluk badan dia pastu angkat dia perlahan lahan. Felix pun pegang kepala dia biar darah tak mengalir teruk sangat. Baju dia pun dah kena darah.
Dia lari keluar tandas tu cepat2. Time tulah pulak orang nak ambik gambar, video bagai. Masuk tandas perempuan kan. Tak pernah dibuat dek orang. Tu jadi famous ni.
Dia on the way gi klinik pastu terserempak ngan mrs park and jeong in.
"Nape ngan dia?"
"Nanti saya cerita. Mrs park gi tandas cari dua orang perempuan dalam tu. Sebelum dia lari." Felix pun dah tercungap cungap dek berlari tadi.Mrs pun angguk je pastu gi ngan
jeong in. Felix pun sambung lari."Kejap tau awak. Sikit lagi nak sampai." bisik felix.
~to be continue~
YOU ARE READING
{C} until we meet again ; felix || stray kids
Fiksi Penggemar"Kau suka sape pulak?" "Orang samalah." "Dah semua nak suka dia, sape nak suka aku." "Ambikkan aku penyapu. Nak membunuh kejap."