"WOI!"
"Yuna!"Felix terus campak beg dia kat changbin pastu lari kat yuna. Dia sempat sambut yuna dari terbaring kat jalan tu.
"Wei! Bangun!"
Felix menepuk pipi yuna berkali kali. Yuna pegang dada. Dahi dia berkerut, tahan sakit.
"Dada kau sakit ke?"
Yuna hanya memegang bahu felix kuat2. Dia pun dah tercungap cungap tak cukup nafas. Felix pandang budak yg belasah yuna tadi. Eunbi ngan geng dia.
"Kau kenapa belasah dia tadi? Giler ke?"
"Yg awak backup dia kenapa? Bkn ada manfaat pon."
"Bkn masalah backup, bebal. Masalah ye sekarang ni kau belasah orang."Eunbi dah buat muka bengang. Dia pergi kat yuna yg tengah duduk bersandar kat felix pastu gi tarik rambut yuna tu kuat2 sambil tolak2 kepala dia. Nak tercabut rambut yuna dibuatnya.
Felix menolak eunbi sampai jatuh terduduk,"Apa kena ngan kau ni?! Tak betul ke?" Felix memeluk kepala yuna yg kena tolak tadi. Felix dah naik angin.Yuna yg tak berdaya, duduk je dalam pangkuan felix.
"Dia tu memang tak layak hidup!!"
Eunbi bangun dari duduknya, menuju ke arah felix ngan yuna. Tapi changbin sempat tarik tangan dia and tolak dia ke arah kawannya. Biar kawannya sambut dia dari jatuh.
"Baik korang balik. Klu kau nak wujud lagi kat sekolah ni. BALIK SEKARANG!!!"
Eunbi ngan kawan2nya terus meninggalkan mereka yg masih duduk di situ.
"Wei, kita bawak yuna gi hospitallah." kata changbin.
"Ok..."********
Felix ngan changbin bawak yuna gi hospital untuk dapatkan rawatan. Diaorang tunggu je kan luar bilik sementara tunggu yuna.
Changbin duduk kat kerusi and felix kehulu kehilir depan changbin.Changbin mengeluh,"Kau ni tak geti duduk ke? Dah macam cacing aku tengok kau."
"Aku risaulah."
"Bkn kau yg buat dia camtu. Rilekslah."Felix baru saja ingin membalas,telefonnya yang di dalam poket berbunyi. Dia tarik fonnya. Hyunjin call. Dia angkat.
"Hello..."
"Kau pasal tak balik lagi? Gi mane?"
"Aku kat hospital ni. Tapi bkn aku ngan changbin yg sakit."
"Dah tu sape pulak?"
"Nantilah aku cite. Panjanglah."
"Herm...yelah. Jgn balik lambat sangat."Felix tengok jam tangannya. Pukul 3.30p.m.
"Dalam kul 4.30 or 5 aku balik."
"Ok"Felix menutup panggilannya and masukkan fon dalam poket semula. Dia duduk sebelah changbin.
"Sape call?" tanya changbin.
"Hyunjin. Dia tanya kenapa dia tak balik lagi."Changbin hanya mengangguk kepalanya. Suasana sunyi menemani mereka. Felix dalam kepala dia tak habis fikir benda yg jadi tadi. Kenapa ye?
Lepas beberapa minit, doktor perempuan keluar dari bilik tu. Diaorang pun bangun nak jumpa ngan doktor tu.
"doktor,cane kawan saya?" tanya felix.
Doktor tu memandang diaorang pelik. "Korang ke yg hantar dia tadi?"
Diaorang pun angguk je kepala. Doktor tu pun pergi kat kaunter perkhidmatan yg berdekatan and tanya something kat nurse. Pastu nampaklah nurse cakap2 ngan dia sambil felix ngan changbin.
Diaorang dah kecut perut dah. Kenapa? Tadi ada buat salah ke? Nape dia pandang pelik? Doktor tu pun pergi kat diaorang balik.
"Blh saya apa hubungan awak ngan pesakit?" tanya doktor tu.
"Kawan je." jawab changbin.
"Tahu tak yuna sakit ape?"Diaorang buat muka blur nak mampus. Yuna sakit ke? Tak tahu pun. Bila dia sakit? Nape dia tak cakap dia sakit? Macam soalan keluar kat kepala diaorang.
"Tak tahu ke? Takpelah."
"Dia sakit apa?"
"Ni maklumat peribadi dia. Saya tak boleh bagitahu. Korang ni memang rapat ke ngan dia?"
"Taklah. kitaorang tolong je tadi. Dia.... kena buli tadi."Doktor tu mengeluh je. Felix pun pelik. "Nape doktor?"
Doktor tu geleng je. "Nanti awak tanya yuna klu dia nak awak tahu dia sakit apa. klu dia bagi kebenaran,saya bagitau. Tapi dia kena tahan ni. Seminggu camtu. Nanti saya inform." Doktor tu seluk poket dia. "Ni kad saya. Apa2 call. ok?"
"ok. Thanks doktor."
Felix ambik kad tu pastu doktor tu pun pergi. Felix pandang changbin. Dia pun angkat bahu je. Yuna sakit apa ye?
**********
kreekk...
Pintu rumah terbuka. Jeong in yg tengah tengok tv tu bangun dari sofa and tengok sape yg balik. Nampak felix ngan changbin masuk."Lambat balik... gi mane?"
"Takde papelah. Nah.... aiskrim. Sorry balik lambat." Felix menghulurkan satu beg plastik yg penuh ngan aiskrim. Tadi dia singgah kedai runcit jap beli."Yeahhh.... aiskrim."
Jeong in ambik plastik dari pegangan felix pastu gi dapur. Masa dia on the way gi dapur, dia toleh belakang pastu jerit thank you kat felix. Felix senyum je, dia letak beg dia kat kerusi...... nampak chan keluar dari dapur ngan tangan basah.
"Kau masak ke?"
"Yelah.... klu tak masak, korang nak telan apa? Tadi kau hantar sape?"
"Oh, hyunjin bagitau ke?"Chan mengangguk kepalanya. Felix memegang tangan chan, tarik dia, suruh dia duduk kat sofa ngan dia.
"Yuna.. dia kena buli lagi."
"Seriuslah? Sape? Nampak ke?"
"Eunbi ngan geng dia. Aku pun tak tahu kenapa."
"Wowww... sumpahlah. Entah2 diaorang berebut kau."
"Hish... kau ni... tu bkn masalahnya. Masalahnya yuna tu sakit. Tapi tak tahu sakit apa.""APA? YUNA SAKIT???!!!"
Felix ngan chan terjungkit bahu sebab terkejut ada orang jerit kuat kuat kat belakang diaorang. Pusing belakang, nampak minho, jisung, seungmin, jeong in, hyunjin, belakang diaorang, tengah dengar diaorang borak.
"Ohhh... curi2 dengar..."
"Yuna sakit apa? Sedihnya. Dahlah kena buli. Apalah nasib dia?" Jisung buat nangis. Dah macam drama queen mane pun tak tahu. Hyunjin ketuk kepala jisung."Yg kau over ni kenapa?"
"Biarlah..." jisung menggosok kepalanya yg kena ketuk. "Dia sakit apa? Nape eunbi buli dia? Teruk ke?" tanya jisung."Entah. Tapi yuna kena tahan ward. Seminggu doktor tu kata."
"Klu dah kena tahan ward teruklah tu." kata minho.
"Besok kita tengok dialah. Nak?" tanya jeong in. Yg lain angguk je. "Blh jugak." kata felix."Yg eunbi tu nak buli kenapa? Cari gaduh ke?" minho menjerit macam orang giler sambil gi bilik dia. Jisung pun ikut je dia, sama je membebel gak cam minho. Habislah eunbi. Besok confirm kena perli kat kelas ni.
"Yiren tahu tak kau hantar yuna tadi?" tanya chan. "Nanti mengamuk perempuan tu... ngan rumah ni kang tercampak."
Felix geleng,"Aku tolong dia je. Takkan nak jeles gak kot?"
"Mana tahu. Dia kan tak betul sikit. Dahlah, jom makan. Lapar." Chan bangun dari duduknya, jerit nama semua orang suruh turun makan. Felix pun ikut je dia gi dapur.Pasal yiren tu nantilah fikir.... bisik hati felix.
~to be continued~
YOU ARE READING
{C} until we meet again ; felix || stray kids
Fanfic"Kau suka sape pulak?" "Orang samalah." "Dah semua nak suka dia, sape nak suka aku." "Ambikkan aku penyapu. Nak membunuh kejap."