3 tahun kemudian.....
Felix buat video call ngan Chan yg ada kat korea. Dia cerita apa yg dia kat Belgium. Ni negara ke 6 yg dia pergi travel. Dia ngan daddy dia teruskan aktiviti backpackers tu. Felix dah habis sekolah....blhlah pergi travel.
Dia ngan Mr.Lee pergi kat satu cafe sebab nak lepak kat situ sebab diaorang dah penat berjalan seharian. Tiba2 pulak chan call. Dia pun layankan je.
"Oklah bye. Aku nak tidur." kata Chan.
"Yelah....bye." Felix melambai lalu menutup panggilannya. Mr.Lee tegur Felix. "Best kat sini?""Not bad. Best. Well,tempat ni lawa."
"Oklah...daddy nak gi tandas."Felix menggangguk kepalanya lalu pandang di luar tingkap pastu dia nampak couple tu buat persembahan kat public. Comel sebab diaorang nyanyi sesama. And Felix teringat kat Yuna. Apalah jadi kat dia?
Felix masih ingat kat yuna lagi. Tipulah klu dia kata dia dah lupakan yuna. Hati dia ni nak move on pun susah. Masih mengubat rasa rindu dalam hati dia. Klulah dia dapat jumpa yuna balik tapi macam dalam mimpi je. Dia pun tak tahu Yuan kat mana.
Masa dia tengah termenunung, beg yg dia letak kat belakang dia jatuh ke bawah.Habis berterabur barang dia. Dah tahu kerusi tu berlubang pergi letak beg tu kat belakang kenapa? Zip tak tutup pulak tu. Bijaklah Felix ni.
Dia bangun lalu mencangkung, nak ambil barang dia yg dah berterabur kat lantai. Dia mengeluh sendiri. Termenung jejauh lagi.... padan muka. Masa dia mengemas barangnya, tetiba ada tangan datang membantu.
"Thanks."
Felix memandang orang yg menolongnya. Dia terkaku. Dia kenal perempuan ni. Rambut panjang,muka putih. Felix menenung muka perempuan tu.
"Hai, my hero."
Yuna. Felix jumpa yuna balik. Dia mengusap pipi yuna perlahan. "Betul ke ni yuna?"
"Ye...ni saya. Yuna. Saya ada kat sini." Yuna memegang tangan Felix yg ada di pipinya. Air mata felix bertakung dikelopak mata. Tinggal nak jatuh je. Dia gembira....dapat jumpa yuna balik.
"Jgnlah nangis. Saya ada kat sini."
"Ok....thanks...yuna."Yuna tersenyum. Dia teringat hari yg dia nampak felix menangis depan dia masa kat airport. Masa dia suruh lupakan dia....masa yg sama, yuna janji ngan diri dia.
"Klu saya hidup...saya akan cari awak sampai saya jumpa awak, felix. Saya janji. Saya akan cari hero saya."
Dia still hidup and dia cari felix. Dia tahu felix backpacker. Jadi dia pun travel satu dunia. Omma dia dah berbaik ngan dia. Omma dah setuju nak tolong.Walaupun dunia ni besar, tapi klu jodoh dia ngan felix ada, dia akan berjumpa jugak satu hari nanti. And hari ni mereka berjumpa.
"Saya memang dah di takdir untuk awak felix. Sebab tu saya kat sini."
Yuna membantu felix berdiri. Felix masih mengalirkan air mata. Masih tak percaya ngan realiti. Yuna memeluk Felix erat.
"Saya sayang awak,felix"
"Saya pun,yuna.""I will search for you until we meet again....."
~~THE END~~
Thank you for everyone yg baca and vote sampai habis.
Author appreciate sesangat.
Cite ni memang sengaja dibuat tergantung camni.
I hope korang enjoy.
Author pun saja nak habiskan hari ni.
Sorry.....
YOU ARE READING
{C} until we meet again ; felix || stray kids
Fanfiction"Kau suka sape pulak?" "Orang samalah." "Dah semua nak suka dia, sape nak suka aku." "Ambikkan aku penyapu. Nak membunuh kejap."