ep 16

493 61 0
                                    

"Kau taknak cari yuna ke?" Chan duduk diluar dewan sambil menikmati permandangan malam bersama hyunjin. Mereka duduk di atas satu bangku.

"Aku ternampak dia tadi. Tapi dia pakai        t-shirt ngan seluar jean je. Aku dengar dia jadi cameraman malam ni." balas hyunjin sambil mengusap tangannya sendiri berkali2.

"Tegurlah dia. Bukan salah pun. Kau nak takut nape? Sebab felix?"
"Ye kot...."
"Kan aku dah bagitau kau reason felix buat camtu. So just do your part."
"Tahu tapi.... bersalah nak masuk campur."
"Tapi reason kau pun samakan hyunjin... sebab mak kau." kata chan.

Hyunjin terkedu. Cane dia tahu? Aku tak bagitau dia pun. Hyunjin memandang chan. Chan menenung muka hyunjin.

"Aku kenal kau,hyunjin."

Hyunjin memeluk chan dari sisi erat. Dia meletakkan dagunya di atas bahu chan. "Thanks..."

Chan mengusap kepala hyunjin. "Klu kau appreciate aku, pergi jumpa yuna. Felix tak cakap dia suka yuna pun kan. Kau nak pening2 kenapa?Tapi kau kena sayang dia as perempuan. Jgn masukkan pasal mak kau.... dengan perasan kau kat dia dalam hati ni." Chan menunjuk dada hyunjin.

"Klu aku jumpa dia pun nak buat apa?"
"Kau nampak van kat tempat parking tu. Tu kelab fesyen punya. Jumpa ryujin, cakap kau nak pinjam satu baju diaorang bagi yuna pakai. Ok?" arah chan.

Hyunjin memandang chan. "Seriuslah.."

******

R

yujin menyeluk poketnya. Nak cari kunci van."Yuna mana?" Ryujin tanya hyunjin yg berada di depannya. Hyunjin menggaru kepalanya.

"Kau cakaplah ngan dia?"
"Aku pulak... kau yg nak dia tukarkan..."
"Alah... bolehlah.."
"Malulah tu. Jap aku cari. Kau tunggu kat luar. Nah kunci. Bukalah van tu dulu."

Ryujin mencampak kunci kat hyunjin. Hyunjin menyambut kunci tu lalu dia pergi kat van tu. Dia membuka pintu van tu lalu bersandar di bonet van tu. Beberapa minit lepas tu, dia nampak ryujin tengah tarik yuna yg tengah pegang kamera.

"Ryujin...kau nak bawak aku gi mana ni?
"Van...aku nak kau tukar baju."
"Aku cameraman jelah. Takyah."
"Kisah pulak aku. Kau tukar jugak."

Yuna memandang hyunjin dengan pandangan pelik. "Awak buat apa kat sini?"
Ryujin menarik yuna masuk van. "Aku suruh dia buka van tadi. Masuk cepat."

Yuna masuk dalam van. Hyunjin tunggu kat luar. Masa dia tunggu tu ada jugaklah yuna menjerit taknak. Hyunjin tergelak je tiap kali dia dengar yuna menjerit. Lama jugak hyunjin tunggu, keluar jugak yuna ngan ryujin.

"Hyunjin... sorry ada baju putih je. Sinilah.."
Ryujin menarik yuna dari dalam van supaya keluar. Yuna keluar dari van. Hyunjin tersenyum.

 Hyunjin tersenyum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baju yuna.

"

Takpe.... lawa je." balas hyunjin.
"Tapi tak ikut tema..."
"It's okay."

Yuna memandang hyunjin. Ryujin mengunci van lalu pergi masuk dalam dewan balik.

"Ryujin kau nak gi mana? Nape tinggal aku?!!" kata yuna. Ryujin memandang yuna sambil mengerut dahinya. "Hyunjinkan ada..pergilah ngan dia. Bolehkan hyunjin?"

Ryujin mengangkat keningnya kepada hyunjin. Hyunjin tergelak.Ryujin ingin pergi tapi dia berlari patah balik ke arah hyunjin dan yuna. Dia mencapai tangan hyunjin dan yuna lalu mencantumkan tangan mereka.

"Welcome,Hyunjin. Bye2."

Dia berlari masuk dewan balik. Yuna terkejut ingin menarik semula tangannya tapi hyunjin menggenggam tangannya.

"Can we stay like this? For a while." kata hyunjin. Yuna yg ingin menarik tangannya membatalkan niat. Mereka berjalan menuju ke dalam dewan.

"Nape awak layan saya camni?" tanya yuna. "Sebab saya sayang awak." balas hyunjin.

Yuna berhentikan langkah dia. "Main2 ke apa ni?" Yuna menanya sambil membuat muka pelik. Hyunjin tersenyum. Dia memusingkan badan yuna untuk menghadap dia lalu memegang lengan yuna.

"Tak. Ni confession. Perasaan saya kat awak. Saya sayang awak." kata hyunjin sambil menenung mata yuna. Yuna menarik nafas dalam.

"Saya nak bukti."
"Bukti apa?"

"Yg awak sayang saya... ada?"

Hyunjin tersenyum lalu mencium pipi yuna sekilas. "Ni bukti." Yuna memegang pipi yg dicium hyunjin. Dia terkejut. Dia tak sangka hyunjin akan buat camtu.

"Tapi ni bukti first." kata hyunjin. "Maksud?" tanya yuna.

Hyunjin meletakkan tangan di pinggang dan belakang leher yuna lalu merapat mukanya dengan yuna sampai bibir dia bersentuh ngan bibir yuna. Dia melepaskan ciumannya. Mata yuna terbuntang.

"A...apa awak buat ni?"
"Tunjuk bukti." Hyunjin menarik leher yuna lalu mencium bibir yuna perlahan sekali lagi. Yuna memegang bahu hyunjin.

Dia terkejut but somehow dia boleh rasa kehangatan dari bibir hyunjin yg mungil tu. Hyunjin memeluk erat pinggang yuna sambil mencium yuna lama.

Hyunjin melepaskan ciumannya lalu memandang muka yuna yg dah merah tu. Dia mengusap rambut yuna perlahan.

"I love you,yuna."

*******

"Mana yuna wei?" tanya jeongin.
"Nape tanya?" tanya han kembali.
"Chaewon ngan felix cari. Aku ni membantu je... dahlah aku nak cari lagi."

"Nape diaorang cari yuna pulak?" tanya chan pulak yg memang lepak ngan han dari tadi. Pastu jeongin datang.   

"Aku dengar felix suka yuna. Nak confess katanya. Aku pun tak tahu. Dahlah bye." kata jeongin dan berlalu pergi.

Chan dah cuak. Hyunjin dahlah ngan yuna tadi. Dia ngan ryujin sempat ingtai apa diaorang buat tadi. Habislah nak....

"Nape kau cuak ni?" tanya han. Chan menarik tangan han lalu dia berbisik kepada han pasal cerita hyunjin. Han memandang dia dengan muka berkerut.

"Sumpahlah dohh..."
"Ye, aku ada gambar siut." Chan membuka fon dia lalu menunjukkan gambar yuna ngan hyunjin bercium tadi yg dia ambik senyap2.

"WTH??!! Sumpah doh... pahal tak cakap awal2 siak... tengok dah jadi apa?" marah han. "Mana aku tahu jadi camni...setan.."
balas chan sambil menggaru kepalanya yg tak gatal tu.

"Sekarang ni... kau cari semua orang...kita balik. Kang felix tahu pasal ni, murung balik budak kecik tu kang. Aku bagitau hyunjin kita balik dulu. Klu dia nak stay kat sini, staylah... kita cover dia. Okay?" cadang han.

"Okay gak tu. Aku gi cari diaorang." Chan terus pergi mencari orang lain.

Han menggeleng kepalanya. Macam macamlah diaorang ni. Pelik2 pulak tu. Pening aku.

~to be continued~








{C} until we meet again ; felix || stray kidsWhere stories live. Discover now