ep 5

623 75 3
                                    

Pintu kelas terbuka kuat. Semua orang pandang orang yg buka pintu tu. Minho ngan Jisung. Diaorang jalan masuk kelas sambil pandang kat geng eunbi belakang kelas. Felix pun pandang diaorang.

"Ni dah kenapa? Jalan macam gangster." tanya felix.

Jisung tiba2 ketuk meja felix kuat2. Terkejut felix sampai terbuntang mata dia. Seungmin yg duduk kat sebelah felix tu pun terkejut.

"Wei,seungmin. Kau tahu tak yuna masuk hospital? Kenapa? Tahu tak?"
Jisung tanya seungmin kuat2 sampai satu kelas dengar dia menanya. Seungmin pun angguk sambil mengerutkan dahinya.

"Wei,jisung. Aku tahulah. Dia kena BULI.... sian dia." Minho pun cakap kuat2 cam jisung buat tadi.

"Yeke? Sapelah yg buli tu... tak patut betulkan."

Pastu diaorang pandang eunbi. Eunbi pun dah cover muka dia pakai buku teks. Dia tahu dia kena perli tu. Minho ngan jisung pun sambung perlian diaorang.
Felix pun malas nak dengar.

"Sian doh kena perli. Satu kelas lak tu dengar." kata bang chan.

"Biar diaorang. Padan muka. Sape suruh buli orang. Orang datang sekolah, nak belajar. Bukan buli orang. Pembuli ni elok takyah hidup. Menyemak je kat dunia. Memenuhkan kuantiti. Memang tak guna." Seungmin membebel sambil tengok fon dia. Felix ngan bangchan pun dah kecut. Serius pulak dia ni.

"Elok orang macam tu gi mamp..."

Changbin tutup mulut seungmin ngan tangan dia sambil geleng kepala. "Dah... cukup. aku penat dengar kau bebel kat sini."

Seungmin pun jeling changbin ngan jelingan maut. Changbin yg perasan benda tu terus tarik tangan dia balik.

"Taknak report cikgu ke pasal benda ni? Cam serius je." tanya hyunjin.
"Ofc aku nak report. Tapi..... yuna tak suka. Tu masalahnya."
"Bkn masalah dia tak suka kita nak kisah sekarang. Klu dia buat lagi, kau nak jawab?" kata hyunjin.

Felix pun berfikir apa yg hyunjin cakap tadi. Betul jugak apa yg dia cakap tu. Klu tak report, takut jadi lagi teruk nanti. Felix pandang hyunjin yg tengah tenung dia.

"Nantilah aku pergi. Waktu rehat." Felix membuat persetujuan ngan hyunjin. Hyunjin pun angguk je tanda setuju.

********

Felix on the way gi bilik guru sorang2. Dia kenalah buat apa yg dia dah bagitau hyunjin tadi. Klu tak, mesti kena bunuh ngan mamat tu. Felix tengah berjalan kat koridor. Tiba2 ada orang tarik dia kat lorong tersorok sebelah koridor. Terkejut nak mampus dia.

"Chaewon! Pahal ni? Tetibe tarik orang."

Chaewon mengintai koridor, kot2 ada orang yg nampak dia tadi. Pastu dia berdiri depan felix.

"Wei, kau nak report ke? Pasal eunbi."
"Yess... nape? Kau nak backup ke?"
"No... but I want to tell something about her."
"What?"
"Geng aku... I mean,geng eunbi.... memang selalu buli yuna but.... dia ngan aku tak pernah terlibat pun. Yg dia pukul yuna tu sebab..... kau."

Felix mengerut dahinya. Terkejut dengan pernyataan chaewon tadi. "Tapi kenapa?"

"Kau tahukan dia kejar kau. and kau tolong yuna tu. Aku tak sanggup cakap. Kau fikirlah."

"Dia marah sebab aku tolong yuna? What wrong with her?" kata felix sambil mengurut dahinya.

"Jom duduk sini. Banyak aku nak cerita ni." Chaewon menarik tangan felix supaya duduk bersamanya di atas lantai. Felix pun ikut je dia.

"Eunbi punya suka kat kau.... takleh cite doh. Teruk nak mampus. Gambar kau kat bilik dia... fuh. Penuh giler. Drpd tahun first kite kat sekolah ni sampai sekarang. Kau pakai baju sukan, uniform sekolah, time kau perform ngan group stray kids... semua dia ada. Aku pun tak tahu mana dia dapat. Tulah dia marah semacam tu."

"Kau nak takutkan aku ke apa ni?"
"Mana ada. Aku bagitau fakta."
"Seram doh. Nape teruk sangat?" kata felix sambil memeluk badannya. Seram giler dah orang stalk dia.

"Kan? Tulah. Aku macam..... kesian kat dia sebenarnya. Kau fahamkan maksud aku."

Felix pun pandang je chaewon yg duduk sebelah dia. Pastu dia fikir. Betul jugak apa yg dia cakap tu. Dia pun still keliru nak report ke tak.

Kringgg....

Loceng habis rehat dah bunyi. Felix ngan chaewon berdiri. Felix pun tak sempat makan. Nantilah dia makan fikirnya.

"Chaewon, kau dah makan?"
"Belum. Aku terus jumpa kau tadi."

Felix menyeluk poketnya pastu keluarkan biskut coklat. Dia hulur biskut tu kat chaewon. Dia memang selalu standby makanan dalam poket sebab kekadang dia malas nak gi cafe.

"Nah, ambiklah. Nanti lapar pulak. Aku boleh ambik makanan jeong in nanti."
"Ohh.. thanks. Patutlah ramai kejar kau. Caring." kata chaewon smbil ambik biskut tu.

Felix tenung dia,"Ada je kau ni."
"Ok... bye." Chaewon melambai tangan kat felix. Felix pun balas balik.

"Aku kena cakap ngan hyunjin ngan chan lah pasal ni. Aku pun pening dah ni." kata felix sorang2.

~to be continued~

{C} until we meet again ; felix || stray kidsWhere stories live. Discover now