Akhir tahun dah bermula. Sekolah pun dah habis. Maka budak yg bernama Han ni pun bergembira. Habis dia campak buku dia yg ada atas meja. Yg lain pun.....cuba melindungi diri daripada buku Han menghempap kepala diaorang.
"Woi,kepala aku. Tak pasal2 masuk hospital sebab koma, sebab kena buku kau." kata Seungmin sambil campak buku tu balik kat Han.
Dikala Han ngan Seungmin tengah campak buku sesama sendiri, Felix tengah termenung memandang luar tingkap. Hari ni habis sekolah.....so hari ni yuna kena gi Amerika. Dia memejam matanya sekejap, cuba untuk terima realiti.
Hyunjin yg perasan Felix macam tu, pandang luar tingkap jugak. "Jgnlah sedih. Nanti sian yuna nak pergi, tak sampai hati sebab tengok kau sedih camni."
Felix tersenyum,"Aku ok. Don't worry. Cuma terkilan sikitlah. Sape nak lepaskan orang yg dia sayang. Nak ikut Yuna tak kasi. Sebab dia pun tak sure dia boleh survive ke tak.
"Tapi,petang ni kau ngan daddy kau gi hantar diakan?"
"Haah, nak ikut? Yuna suruh tanya korang jugak."
"Boleh...kul berapa?"
"Dalam kul 5 camtu."
"Ok..."********
Felix menunggu mereka di luar rumah. Mana diaorang ni? Tak keluar lagi. Daddy ngan dia dah tunggu kat luar lama dah. Tapi batang hidung tak nampak.
"Woi, felix. Sorry lambat."
Mereka keluar dari dalam rumah. Felix yg tengah tengok telefon tu pandang diaorang. "Lambatnya. Aku ketuk seseorang kang baru tahu."
"Hehe...sorry. Sorry jugak ahjussi."
"Takpe...felix je yg marah."Felix mengecilkan matanya,memandang mereka. Chan menarik felix. "Jomlah. Nanti lambat pulak. Dahlah kitaorang lambat tadi."
*******
Sampai di airport reramai tu, diaorang gi kat tempat yg yuna dah janji nak tunggu. Diaorang dapat jumpa lepas mencari yuna selama 5 minit. Yuna tersenyum melihat mereka.
"Ramai datang."
Mereka hanya tersenyum sebab diaorang tak tahu nak jawab apa. Walaupun yuna senyum, tapi hati tak tahu. Felix pun sama. Senyum tapi hati kecewa. So diaorang ambik keputusan untuk senyap.
"Herm...tiket saya kul 5.30. Ada lagi 15 minit lagi. Saya nak cakap thank you sebab ada ngan saya waktu susah. I appreciate it. Thanks."
Tanpa sedar, air mata dia mengalir keluar. Yuna mengelap air matanya kasar sebab dia taknak orang nampak. Felix yg nampak dia menangis pergi ke arahnya lalu mengusap air matanya perlahan.
"Ok....jom kita pergi." Mr.Lee menolak semua pergi ke arah lain, meninggalkan mereka bersendirian disitu. Felix memegang tangan yuna.
"Good luck, my love."
"Thanks....tapi saya ada sesuatu nak minta awak buat."
"Apa dia?"
"Lupakan saya. Sebab saya tak pasti saya akan hidup lagi. Saya taknak awak tunggu saya and saya nak awak teruskan hidup awak cam biasa."Felix cuba menelan perkataan yuna tadi. 'Lupakan saya.' Bunyi dia mustahil untuk dia buat camtu. Dia menggenggam tangan yuna dengan air mata yg mengalir.
"Tapi saya tak boleh."
"Boleh....klu awak boleh lepaskan saya......mesti awak boleh lupakan saya jugak."Yuna mengusap pipi Felix perlahan dan menenung muka Felix. "Jgn buat saya camni. Saya bersalah nak pergi."
Felix mengelap air matanya. "Saya ok....saya akan cuba. Saya janji."
"Thanks." Yuna merapatkan mukanya dengan muka Felix lalu mencium tepi bibir Felix. Felix mengusap rambut Yuna. Dia mengulus rambut Yuna perlahan.
"Saya nak pergi dah ni. Bye...my hero."
Yuna melepaskan pegangan tangan felix. Felix pun terpaksa melepaskan tangan Yuna yg kecik tu. Yuna memandang felix buat kali terakhir masa dia dah nak masuk kapal terbang. Felix pun menunggu yuna hingga yuna hilang dari pandangannya.
Lepas tu, Felix pergi dari tempat dia berdiri.
"Mungkin ni yg terbaik untuk aku. Aku kena terima."
~to be continued~
YOU ARE READING
{C} until we meet again ; felix || stray kids
Fiksi Penggemar"Kau suka sape pulak?" "Orang samalah." "Dah semua nak suka dia, sape nak suka aku." "Ambikkan aku penyapu. Nak membunuh kejap."