Kapitola 26

251 25 1
                                    

Viem,že je iba piatok,ale od rána mám perfektný deň.
A prečo?
Áno.
Niall má nový song.
A perfektný.❤❤
Možno Vás nová časť trocha poteší.
Príjemné čítanie 🥰🥰

,,Hádam mi nechceš utiecť?"za chrbtom som počula Liamov hlas.
Zastavila som sa a so sklonenou hlavou som sa usmiala.
Ale Liam,presne to som mala v pláne.-zatvorila som si oči a zhlboka som sa nadýchla.
,,Myslela som si,že Justine a deti ťa zdržia dlhšie."otočila som sa a usmiala sa na neho.
Liam ma dobehol a prezeral si ma.
,,Čo?"usmiala som sa na neho.
,,Nič."mykol plecami. ,,Pristane ti to."a vyčaril ten jeho nádherný úsmev.
Cítila som červeň v lícach. ,,Vďaka,aj keď ti neverím."
,,Hovor ako sa máš? Čo je s Niallom."zdvihol obočie. ,,Ako to,že si tu?"
Naznačila som mu,aby išiel za mnou. Mala som v pláne sadnúť si s ním na lavičku. Tu pred každým som sa s ním nechcela rozprávať.
Prikývol a išiel za mnou.
,,Stalo sa niečo?"spýtal sa,keď sme zabočili za bungalovi.
,,Nie,prečo?"pozrela som na neho.
,,Si taká iná."usmial sa a sadol si vedľa mňa.
,,Iná?"zdvihla som obočie.
,,Navonok si sa nezmenila,ba priam si opeknela."žmurkol a ja som pozrela do zeme.,,Ale aj tak si nejaká iná. Oči ti nežiaria tak ako kedysi."
,,OK. Najprv mi odpovedz na jednu otázku."pozrela som na neho.
,,Počúvam."zvedavo hľadel na mňa.
,,Od kedy nie si s Cairo?"zrak som z neho nespúšťala.
,,Krátko po Harryho narodeninách sme sa nepekne pohádali."sklonil hlavu.
,,Prečo?"spýtala som sa.
,,To je už druhá otázka."zasmial sa.
,,Prepáč."usmiala som sa a sklonila som si hlavu.
,,To je OK."prisunul sa ku mne bližšie. ,,Potom aj tak budeš hovoriť ty."znova žmurkol.
Mierne som si prižmúrila oči.
,,Neviem. Celé to bolo také zvláštne. Cairo sa zmenila. Veľmi. V poslednom čase sa hnala iba za peniazmi a nič iné ju nezaujímalo. Po čase som ju prestal zaujímať aj ja. Už vo Francúzku sme si boli ako cudzí. Ani neviem prečo chcela tak veľmi ísť so mnou. Myslel som si,že chce,aby sme si to medzi sebou vyriešili. Ale nebolo to tak. Poslednou kvapkou v pohári bolo,keď som u nej našiel nejakú podozrivú darovaciu zmluvu. Zdalo sa,že niekoho chce okradnúť. Na prvý pohľad to nebolo nič výnimočné,ale keď som si prečítal tie malé písmená,zrovnalo ma to. Keď som sa jej na to spýtal,neodpovedala. Radšej si pobalila veci a odišla."Liam si pošúchal stehná a usmial sa na mňa.
,,To je mi ľúto."pohladila som ho po ramene.
,,To nič. Bolo to už dávno."chytil mi ruku. Pozrela som sa na naše ruky a zatajila dych. Vedela som,že teraz nasledujem ja.
Liam sedel ticho a čakal.
Pozrela som sa na neho.
,,Niall ma podvádzal s Tarou."skoro som šepkala,potom som si sklonila hlavu.
,,Prosím?"Liam sa pomrvil.
Oči ma začali štípať. Ešte aj po takom dlhom čase,keď už som si myslela,že som po tom,ma vyslovenie Niallovho mena vyviedlo z miery. Nebudem kvôli nemu plakať. Už nie.
Nahlas som vydýchla a pozrela som na Liama.
,,Kedy? Ako? Prečo? Tomu neverím."Liam krútil hlavou.
Mierne som sa usmiala. Liam bol vtipný s tými vyvalenými očami.
,,Niall nie! On nie je taký."stále krútil hlavou.
,,A predsa je."ticho som sa zasmiala. ,,Toto isté hovoril aj Harry a teraz sa nerozprávajú."
,,Harry a Niall sa nerozprávajú? Tomu neverím. Veď boli nerozdeliteľní."
Liam hľadel na mňa.
,,Boli."sklonila som hlavu.
,,Nevymyslel to náhodou Harry,aby vás rozhádal a teba dostal do postele?"Liam sa zaškeril.
,,Liam!"udrela som ho do ramena.
,,Harry je šťastne zadaný!"prižmúrila som oči. ,,A k tomu sa onedlho stane otcom."usmiala som sa.
,,Čo prosím?"Liam neveril vlastným ušiam.
,,A ja budem krstná mama."pyšne som prikyvovala.
,,Okolo vás sa toho udialo."usmial sa. ,,Harry nabúchal tú sexi právničku?"
,,Hej! Tá právnička má aj meno a mimochodom je to moja najlepšia kamoška."
,,OK. Prepáč."Liam sa zasmial,sklonil hlavu a medzi nami ostalo ticho.
,,Kedy sa to stalo?"spýtal sa.
Pozrela som na neho.
,,To s Niallom?"jemne sa usmial.
,,Niekedy koncom marca."sklonila som hlavu. ,,Potom som utiekla sem."
,,Odvtedy si sa s ním ani nerozprávala?"spýtal sa ticho.
Nepozrela som sa na neho iba pokrútila hlavou.
,,Bolo mi zvláštne,že Niall sa na verejnosti objavuje iba sporadicky a stále bez teba,ale myslel som si,že si až natoľko strážite súkromie."Liam ostal ticho a ja som mu na toto nevedela nič povedať.
,,Ako to zvládaš?"spýtal sa do ticha.
Pozrela som na neho. ,,Už je to lepšie. Čas všetko vylieči."usmiala som sa.
,,Ešte stále nevieš klamať."chytil ma za ruku. ,,Oči ťa prezrádzajú."usmial sa.
Ticho som sa zasmiala.
Liam sa postavil a zastal pred mnou. ,,Som rád,že si sa vôbec nezmenila. Nepoznám ťa natoľko akoby som chcel,ale teraz by sa to mohlo zmeniť."usmial sa a ponúkol mi ruku.
Spýtavo som sa na neho pozrela. Naznačil,aby som vstala. Tak som mu podala ruku a vstala som. Stále som na neho pozerala a čakala,čo povie.
Liam sa lišiacky usmial a ticho začal spievať.
Započúvala som sa do jeho slov. ,,Túto nepoznám."
,,Ani nemôžeš. Toto som práve vymyslel."usmial sa.
,,OH. Aký kreatívny."zachichotala som sa.
Liam ma voľnou rukou chytil za pás a začal sa so mnou hojdať do strán.
Neprotestovala som. Bolo príjemné byť s človekom,pred ktorým sa nemusím pretvarovať. Vedel o mne skoro všetko. Minimálne poznal moju minulosť.
,,Nechcela by si ísť so mnou na turné? Na pódiu ti to ide."Liam sa pokúšal o vážny výraz tváre,ale trhlo mu kútikom úst.
Nahlas som sa zasmiala. ,,To nie je vôbec vtipné. Môžeš za to ty. Doteraz sa mi tu nič také nestalo. Potom si prídeš a ..."
,,Katie je späť."pustil mi pás a zatočil so mnou. Keď som sa točila naspäť,zastavila ma jeho hruď.
Jeho blízkosť a jeho úsmev mi vyrazili dych.
,,Toto mi niečo pripomína."povedal potichu a na svojich perách mal hravý úsmev.
,,Liam."šepla som a o krok ustúpila.
,,Keď sa o to nepokúsil Harry,pokúsim sa ja."usmial sa.
Spýtavo som na neho hľadela.
,,Zbaliť ťa."žmurkol.
,,Liam!"pohoršene som ho udrela do ramene,ale nahlas som sa pritom smiala. ,,Ty prasa."
,,Čo? Myslel som to vážne."pozeral mi do očí.
,,Aj ja. Niall je tvoj kamoš. Hádam sa nechceš vyspať s jej bývalou?"znova som sa zasmiala.
,,Prečo nie?"mykol plecami. ,,Ak Niall nechce takúto sexi kosť,ja ho s radosťou nahradím."zdvihol obočie.
,,Liam!"zazerala som na neho.
Liam sa pohol smerom ku mne.
,,Katie."začula som Alexov hlas.
,,Koľko je hodín?"z vrecka som si vyťahovala mobil. ,,Do riti."rýchlo som ho odložila späť.
,,Stalo sa niečo?"Liam na mňa zvedavo hľadel.
,,Už dávno som mala byť v centre. Elizabeth sa s nami chce o niečom porozprávať."rýchlo som kráčala k centru.
,,Neboj. Pekne sa na ňu usmejem a zabudne aj na svoje meno."povedal keď ma dobehol.
,,A si si istý,že to na ňu ešte účinkuje."
zasmiala som sa.
,,Au. To bolelo."Liam sa chytil za srdce.
Nahlas som sa zasmiala.
Liam ma objal okolo pliec a ja jeho okolo pásu.
,,Som rada,že si tu."šepla som.
,,Vďaka."usmial sa.
,,Konečne sa pred niekým nemusím pretvarovať."pozrela som na neho.
Spýtavo hľadel na mňa.
,,Veľa som toho o sebe a mojej minulosti nenarozprávala."mierne som prižmúrila oči.
,,Ty si fakt trieda."zasmial sa Liam. ,,Iný by sa tým chválil."
,,Ale ja nie som iný."žmurkla som na neho.
,,Áno. Máš pravdu. Ty si výnimočná. A preto ťa dostanem do postele."Liam sa zasmial a pritiahol si ma ešte bližšie.
,,Na to zabudni!"vyhlásila som,ale pritúlila som sa k nemu ešte tesnejšie.
Naozaj to bol príjemný pocit,aspoň na chvíľu nepretvarovať sa. Nie. To nebolo to správne slovo. Ja som sa nepretvarovala,iba som nepovedala celú pravdu. A ak sa nad tým tak zamyslím. Nikto sa nepýtal.
Takže...
S Liamom sme do centra vošli s hlasným smiechom.
Sedeli tam už všetci.
Elizabeth sa na nás usmievala.
Alex a Diara sa ticho rozprávali a Jack na nás zazeral.
Čo mu zasa je?
,,Katie. Myslela som si,že si už zutekala."usmiala sa Elizabeth.
,,Pred ním sa nedá ujsť."znova som objala Liama.
Liam sa zasmial a pohladil ma po chrbte.
Jack sa pomrvil na stoličke.
,,OK. Decká. Sadnite si."Elizabeth ukázala na stoličky.
Poslušne som si sadla a zrazu som začala byť nervózna.
Elizabeth sa mi zdala byť neobyčajne vážna. Nasucho som prehltla a očami prebehla miestnosťou.
Alex si hrýzol nechty. Diara sa hrala s prstami a Jack prepaľoval pohľadom Liama. Liam sa usmieval. Akoby vedel,čo bude nasledovať.
,,Takže."začala Elizabeth a každý pozrel na ňu. ,,Cez víkend sa uskutoční výročný samit Unicefu. Bude sa konať na Kréte."Elizabeth stíchla a pozrela na Alexa.
Alex ticho čakal,čo bude nasledovať.
,,Keďže napredujete výborne,chcela by som sa s vami pochváliť kolegom."znova ostala ticho a pohľadom prebehla po nás.
Ešte stále sme boli ticho.
,,OK."usmiala sa. ,,Chcem tým povedať,že vo štvrtok som mnou všetci štyria odlietate na Krétu."Elizabeth nás sledovala.
Ja som na ňu nechápavo pozerala. Diara priam vyvalila oči.
,,Ale,čo bude s..."začal Alex. Elizabeth naznačila,aby ďalej nehovoril. Alex stíchol.
,,Neboj sa. Všetko som vyriešila."
pozrela na neho.
,,Tyler bude v pohotovosti. Keby sa hocičo stalo,on to vyrieši. Jedná sa iba o tri dni."Elizabeth chlácholila Alexa.
Alex si vydýchol.,,OK."
,,Je to pre mňa dôležité."Elizabeth začala znova rozprávať.,,Mali by sme možnosť prilákať viac sponzorov na očkovanie proti malárii. Zdroje sa nám pomaly ale isto míňajú."
Elizabeth znova hľadela na Alexa.
Alex prikývol.
Vedela som,že je schopný hocičo,len aby mohol pokračovať vo výskume.
A ja som mu to nezazlievala.
,,Prečo musíme všetci štyria?"pozrela som na Elizabeth. Alex na mňa zazeral.
,,Prečo nestačí ak tam pôjde iba Alex? Veď je to jeho..."
,,Chcem vás tam všetkých štyroch. Pracujete na tom spolu."Elizabeth mi skočila do reči. ,,A Alex spraví menší seminár pre hostí."pozrela na Alexa. ,,Vysvetlíš im podstatu očkovacej látky a prečo je lacnejšie očkovať ako liečiť."
Alex prikyvoval.
,,Ja prenechám svoje miesto Justine.
A Tyler tu nebude potrebný."chcela som sa z toho vyvliecť.
,,Nie!"povedala Elizabeth rázne. Zarazene som sa na ňu pozrela. ,,Ty spravíš krátku prezentáciu o vašej práci a pridáš k nej aj fotky,ale iba tie,ktoré si už použila na svojom blogu."
,,Ale..."chcela som namietať.
Elizabeth naznačila,aby som ostala ticho. ,,Ste moji zamestnanci a toto berte ako služobnú cestu."nespúšťala zo mňa oči.
S hlasným výdychom som spustila plecia. Moja porážka už bola istá.
,,Ty sa netešíš,že so mnou môžeš stráviť ďalších päť dni?"Liam zdvihol obočie.
,,Ideš aj ty?"spýtala som sa.
,,No jasné. Toto by som si nenechal ujsť. Slnko,more a ty."Liam sa zasmial.
,,Liam."udrela som ho do ramena a nahlas sa zasmiala,ale kútikom oka som sledovala Jacka.
Jack sa prudko postavil a vychádzal z centra. Nezabudol za sebou zabuchnúť dvere.
,,Čo mu je?"spýtala sa Elizabeth a pozrela na Alexa.
Ten mykol plecami.
,,Je to idiot."šepla som. Liam sa ticho zasmial.
Jack zobral Elizebethin tím do Kendu Bay. Elizabeth a Liam sa rozhodli,že noc strávia v Sondu a zajtra spolu odchádzame do Nairobi. Odtiaľ nočným letom odlietame na Krétu.
Bola som rada,že Jack vypadol. Aspoň na chvíľu som na sebe necítila jeho prenikavý pohľad. Už som z toho bola unavená.
Justine sa na noc nasťahovala k Alexovi a ja k Diare. Tak mohli mať Elizabeth a Liam súkromie.
Po večery sme sa ešte dlho rozprávali v jedálni.
Alex celý čas ťukal do notebooku a pripravoval si materiál na seminár.
Ja som sa rozhodla,že si svoju prezentáciu spravím v noci.
Pri večery sa k nám pridala aj Justine a ostatné učiteľky. Elizabeth venovala väčšinu pozornosti im a vyzvedala o vzdelávacom programe.
Počas večera som zbadala,že Justine ma sleduje zvláštnym pohľadom. Nechápala som mu. Často ťukala niečo do mobilu.
Keď ma nikto nesledoval,vykĺzla som von na toaletu.
Aspoň tam som mohla byť sama.
Zdržala som sa tam dosť dlho a prehrávala som si v sebe dnešný deň.
Pri myšlienke na Liama som sa usmievala.
Ale keď mi myseľ zablúdila k Jackovi,pozerala som sa na svoj obraz v zrkadle s prižmúrenými očami. Jack bol taký zvláštny. Celý deň. Akoby sa hneval. Ale prečo? Nemal na to žiadny dôvod. A prečo zazeral na Liama?
Potriasla som si s hlavou a vyšla von z toalety.
Keď som sa otočila predo mnou stála Justine s rukami na bokoch.
Hľadela na mňa s prižmúrenými očami.
Prekvapene som žmurkala.
,,Už viem,prečo si mi bola taká známa."zrak zo mňa nespúšťala.
,,Prosím?"nechápavo som sa spýtala.
,,Pri našom prvom stretnutí som sa ťa pýtala,odkiaľ si mi taká známa."
stíchla.
Hľadela som na ňu a srdce mi začalo divoko búšiť.
Justine sa chcela tváriť vážne,ale nedarilo sa jej to. Videla som na nej,že by najradšej kričala.
Hnevá sa na mňa?
Veď si to zaslúžim.
Celý čas som jej klamala.
,,Pane bože."rozkríkla sa. Od ľaku som sa mykla. ,,Už viem,kto si!"kričala ďalej a začala skákať na mieste.
Rozhliadla som sa okolo seba,či nás niekto nevidí. Potom som sa znova pozrela na ňu a čakala čo povie ďalej.
Z vrecka si vytiahla mobil a ukázala mi fotku.
Bola som na nej ja a Liam na party pre Unicef.
,,To si ty!"znova kričala. ,,Ja neverím! Celý čas som rozmýšľala odkiaľ ťa poznám a celý čas som to mala pred nosom."
Priskočila som k nej a dlaňou jej zakryla ústa. ,,Justine tichšie. Nemusí to vedieť celá dedina."znova som sa obzrela okolo seba.
,,Prečo si mi to nepovedala? Bolo mi čudné,že sa k tebe správa tak...,ale teraz už viem prečo. Vy sa poznáte dávno."stíchla a hľadela na mňa. Dúfala som,že Nialla nespomenie,ale dúfala som nesprávne.
,,Ty si priateľka N..."
,,To meno sa neopováž vysloviť."
zazerala som na ňu so zdvihnutým prstom.
,,Nialla Horana."šepla.
,,Už nie."krútila som hlavou.
Hmm. Priateľka Nialla Horana. Ako dobre sa to počúva. Ale už nie. To už bolo dávno. Privrela som si oči.
Pozrela som na Justine,oči ma začínali štípať,ale pred Justine som sa nechcela rozplakať.
Do riti.
Veď sú tomu už štyri mesiace a stále keď si na to pomyslím,musím revať.
Som ja ale hus.
Justine na mňa spýtavo pozrela.
,,Už nie."šepla som znova.
Justine zrakom neuhla.
,, Áno bola som." slovo bola som zvýraznila. ,,Až do chvíle,kým ma nepodviedol."sklonila som hlavu.
,,On ťa podvádzal?"ticho sa spýtala.
Prikývla som a zotrela si zablúdenú slzu z líca.
,,Katie."šepla, pristúpila ku mne a objala ma.
Ticho som vzlykla. Zatvorila som si oči a zhlboka sa nadýchla.
Nie.
Už žiadna slza.
Nie kvôli nemu.
,,Prečo si o tom nehovorila?"spýtala sa ticho.
,,Nemohla som,nemala som na to silu. A potom sa mi to už nezdalo dôležité a ani nie je. Už je to minulosť. A keby neprišiel Liam,určite na to už zabudnem."jemne som sa usmiala.
,,Si si istá?"pozerala na mňa so zdvihnutým obočím.
Ticho som sa zasmiala a sklonila som si hlavu. ,,Nie."šepla som.
,,Ešte stále ho miluješ."povedala potichu.
,,Asi."znova som šepla. ,,Ale to je jedno."
,,Nie. To nie je jedno. Taký sviniar si nezaslúži tvoje slzy."Justine krútila hlavou.
,,Ja viem,ale neviem proti tomu nič spraviť. Hoci kedy na to pomyslím,slzy sa mi tlačia von aj keď sa snažím."oči som si silno zatvorila.
,,Ale pri Liamovi si iná."usmiala sa.
,,Pri Liamovi sa nemusím pretvarovať. Pozná moju minulosť a aj mňa. Cítim sa s ním dobre a vie ma rozosmiať."zasmiala som sa.
,,A Jacka ide roztrhnúť."pre zmenu sa zasmiala Justine.
Spýtavo som sa na ňu pozrela.
,,Keby vedel zabíjať očami,Liam by už bol mŕtvy."Justine si uhladila kučery.
Prižmúrila som oči.
,,Nehovor,že to nevidíš. Jack na Liama žiarli."Justine sa usmiala.
,,Určite nie. Len..."pošúchala som sa po čele.
,,Len čo?"zdvihla obočie.
,,Jackovi som ľahostajná."pozrela som na ňu.
,,Nie,nie si."hľadela na mňa.
,,V Kendu Bay som si na chvíľu myslela,že on by mohol byť ten,kto mi..."rozprávala som potichu.
,,Pane bože."Justine mi skočila do reči. ,,Mám ťa prefackať,aby si sa už konečne zobudila? Vtedy ťa iba chcel chrániť,nechcel využiť,že si opitá. Nechcel,aby si potom niečo ľutovala. Ty si slepá alebo čo? Veď sa ide zblázniť,keď vidí aká si s Liamom iná. Usmiata,veselá,šťastná."
,,Myslíš?"s úsmevom som sklonila hlavu.
,,Nemyslím,viem. Veď sa pozri na neho."
,,Ahoj dámy."vyrušil nás Liam.,,Môžem sa pridať?"usmial sa.
,,Ty môžeš všetko."povedala Justine pohotovo.
,,Ale Jus,čo bude s Alexom?"pozerala som na ňu so zdvihnutým obočím.
,,Alex to prežije."Justine na mňa zazerala.
,,Vidíš."Liam pozrel na mňa,ale pritom pristúpil k Justine. ,,Ona sa mi páči."mierne sklonil hlavu. Justine sa začala červenať.
,,OK. Ja nebudem vyrušovať."zasmiala som sa a otočila sa na odchod.
,,Kam ideš?"Liam priskočil ku mne a chytil mi ruku.
,,Spať?"pozrela som na neho. ,,Čiže nie. Ešte musím pripraviť ten príspevok."prižmúrila som si oči.
,,Pomôžem ti."Liam sa usmial a pozeral sa mi do očí.
,,OK. Ja si už pôjdem ľahnúť."povedala Justine. Obaja sme sa pozreli na ňu. ,,Nebuďte hore dlho. Zajtra budete mať náročný deň."usmiala sa.
S Liamom sme ostali sami.
,,Ideš?"spýtala som sa,keď som vykročila k centru.
Ticho prikývol a išiel za mnou.

A možno aj v nedeľu bude nová časť.
To záleží iba na Vás a na Vašej odozve 😉
S ❤ K
😘😘

I'm finally free-INFINITY(Dokončené)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora