SUASANA dingin di tanah perkuburan Islam itu dilanda kesunyian yang tidak berpenghujung. Cuaca dingin akibat renyaian hujan yang tidak berhenti sedari tadi langsung tidak mengganggu si adam melayan perasaan.
Tangan ditekan ke dada. Sakit.
Tidak mampu ditahan, air mata jantannya mengalir. Laju. Bibirnya menggigil. Semua ini berlaku dengan sangat pantas. Terlalu pantas sehinggakan dia tidak sempat untuk mendengar suara terakhir sang tunang.
'Kehadiran' renyaian hujan menambahkan lagi rasa hiba yang bertandang. Hatinya diruntun rasa pilu. Tidak menyangka seorang gadis yang amat disayangi dan dicintai akan pergi meninggalkannya secepat ini.
Mana pergi semua janji yang telah ditaburkan oleh gadis itu? Janji yang mengatakan mereka akan sentiasa hidup bersama. Dan bahagia selamanya.
"I miss you sayang..." ujarnya dalam nada berbisik. Tanah yang masih merah, dia renung dalam-dalam.
Wajah ditundukkan. Bahu terhinggut-hinggut. Tangisan yang ditahan tanpa suara. Memang amat menyakitkan. Air mata yang mengalir di tulang pipi, Dayren seka kasar.
"Ini semua sebab perempuan tak guna tu! Dia yang buatkan you tinggalkan I!" Lirih. Dayren bangkit daripada cangkungan.
Rahang lelaki itu bergemeletuk tajam. Kesabarannya sudah tiada lagi.
Jiwanya berkecamuk teruk. Perasaannya bercampur baur antara pilu, sedih, kecewa dan juga marah serta dendam yang mendalam terhadap seorang gadis.
Dasha Arluna. Sebaris nama itu dia semat kemas di dalam ingatan.
Dasha yang menyebabkan dia kehilangan Dahlia!
Dayren nampak dengan mata kepala dia sendiri, Dasha yang telah menolak Dahlia ke tengah jalan. Dayren belum buta untuk menilai kejadian itu.
Buat masa ini, Dayren akan pastikan Dasha mendapat balasan yang setimpal. Pandai buat, pandai tanggung. Sekarang Dayren sudah kehilangan Dahlia. Dasha akan menjadi galang gantinya.
"Te...tengku..." Satu suara halus menyapa.
Tubuh Dayren mengeras. Suara itu tidak asing lagi di ruang pendengaran Dayren. Dia kenal sangat siapa gerangan si pemilik suara itu. Serta-merta wajah Dayren menegang.
Memusingkan tubuh ke belakang, netra hijau zamrud itu merenung Dasha dalam-dalam. Tubuh gadis itu ditilik atas bawah. Mengetap rahang, lengan Dasha dicengkam.
"Kau buat apa dekat sini hah perempuan?!" jerkahnya kuat. Suasana hening membuatkan suara Dayren 'menjerit' nyaring.
"Sa...saya minta maaf..."
Dayren pejam mata rapat-rapat. Turun naik dada dia. Nafas bergelora ganas. Suhu hatinya meningkat mendadak. Lidah ditolak ke dinding pipi dalam. Panas hati.
YOU ARE READING
Bidadari Pujaan Syaitan[SUDAH TERBIT]
RomanceTENGKU DAYREN LEO, detik-detik yang ada dalam hidup lelaki itu sekadar bertuhankan nafsu, wang, pangkat, dan wanita. Setiap keinginannya harus dipenuhi. Tidak kira apa caranya. Halal atau haram, dia akan dapatkan. Selama 22 tahun bernafas, tidak pe...