0 0 1

232 13 10
                                    

Tahun 2000

"Iyaad!!!!!"kelihatan kanak-kanak perempuan dalam lingkungan 8 tahun berteriak menjerit nama temannye yg sebaya dgnnya itu.

"Apa!!!!"balas Iyaad yg turut menjerit kepada Qaisara.Lantas Qaisara menuju ke arah Iyaad yg menaiki sampan di tgh tasik berdekatan dgn rumah pondok mereka.

"Kau nih Qaisara...takyah ah jerit... aku nie x pekak lg tau"kata Iyaad pd Qaisara."Aku takut kau x dgr je td..hehehehe" senyum Qaisara pd Iyaad."Weyh Qaisara...kau nak naik x sampan br aq nie??"Pelawa Iyaad kpd Qaisara.

"Nak2!!Aku pn dh lama x naik smpn n kau....😁😁"(dh lama kepala Nenek kau.semalam br je naik sampan cabok aq yg lme tu....😤😤nasib SAYANG)

Iyaad mendayung sampannya ke tebing menuju ke arah Qaisara.Qaisara berasa begitu teruja untuk menaiki sampan tersebut."Elok2 naik tu jatuh kang naya jerr"Pesan Iyaad pd Qaisara.

"Ishh kau nie aq tau la.... aq dh bsr nk msk 9 thn dh...."rungut Qaisara pd Iyaad.Dia cukup gemar dgn perangai Iyaad yg mulut kepochi yg suka menasihat org...tp realitinye kelaut....hahahaha(mcm kau jgk Qaisara oiiiii)

Setelah Qaisara melangkah ke dalam sampan, Iyaad mula mendayung menuju ke tengah tasik.Iyaad bersuara sendu."Qaisara ii...."Qaisara menyahut memandang ke arah Iyaad."Knp weyh....." ujar Qaisara.Iyaad tunduk membisu memikirkan bicara yg ingin dia ungkapkan."Iyaad....kau nk ckp ape??Kau ada masalah ker....Geng rambut ke ats tu buli kau lg??Hmm?"Iyaad masih lg terdiam seribu bhs.

Qaisara memberi sedikit ruang kpd Iyaad utk berbicara.Qaisara cukup gemar dgn perangai Iyaad yg suka memendam rasa drpdnya."Qaisara...."Iyaad bersuara.Qaisara memalingkn wajahnya kpd Iyaad.

"Aq hensem tak??"Tanya Iyaad.Qaisara mendengus tanda geram dan mrh.(Eh jp2..mrh n geram tu sme an??Ke lain?Ah lntk mak Nenek aq ahh!!)"Kau nie an suka buat aq saspen la"Dia menghadiakan pemukul di bahagian bahu Iyaad.

Iyaad gelak memanjang dgn gelagat Qaisara."Cepatlh weyh aq hensem ke tak??soal Iyaad.Qaisara merenung Iyaad dgn lama."Kau nie xdelh hensem mne tp hensem ah jgk.."ujar Qaisara."Btul ke aq hensem weyh....jgn bg fakehope please...(FAKEHOPE tu amenda eh kata Iyaad dlm hati)

Qaisara mengangguk."Klau mcm tu knp x takde org suka aq??"Iyaad membuat muka.Qaisara tersenyum memandang Iyaad lalu bersuara."Biar takde org nk dgn kita aslkn friendship kita ni long distance...(Long distance tu amenda lakkk adh minah nie... Iyaad berperang dgn hatinya sendiri)

"Hmm yela tu long distance la ape la pastu kau lupa aq.."rajuk Iyaad.Qaisara cuba memujuk Iyaad."Iyaad aq jnji aq takkan tinggalkan kau.Aq jnji kita akn hidup together-gether okey?(together la bongok...Amenda la kau nie Qaisara...tp nasib dia pndi bkn mcm kau Iyaad.Fakehope n long distance pn tak tau 😂😂😂)

"Tp kau an lawa geng rambut ats tu pn ada yg minat kt kau"ujar Iyaad.Qaisara menghela nafasnya."Dia minat kt aq dia punye psl la.Aq x prnh lyn dia sbb aq dh ada kau as my TTM and bff."Qaisara cuba memujuk hati Iyaad.Iyaad masih lg diam x bersuara.

"Okehla mcm nie.Klau susah sngt kita jnji.Aq jnji aq xkn tingglkn kau and kau pn x tingglkn aq.Aq pn jnji yg kita akn khawin."Iyaad memandang Qaisara."Jnji eh kau x tinggal kan aq and kau kne khawin n aq!!"ujar Iyaad sambil jari kelingkingnya dikeluarkn mengikat tanda jnji kpd Qaisara.Qaisara mengangkat jari kelingkingnya dan mengikat jnjinya."PROMISE"serentak Iyaad Dan Qaisara berkata.

P/s:TYPO ITU BISHE
SILALH VOTE CERITA INI

My Heart;(❤Where stories live. Discover now