واية "مشاعر قاسية"
بقلم "وسام اسامة"
الحلقة الأربعون الجزء الثاني"
النهاية الثانية
.................................
عيناها الحادة التي تقابلة منذ ان استيقظ تحاصرة بتصميم مُرعب..ملامحها المشدودة جعلتة يُدرك ان شهد في اقصي مراحل غضبها وسخطها..ليقول بحذر..
-شهد انتي شاكة فيا..!صفعت فخذها بغيظ لتهتف بعصبية..
-مش شاكة فيك..لكن مقولتليش دلوقتي اية الي وداك الشقة دي هشك فيك ياغيث..احكيلي عشان انا هتجننتنهد ليمسك كفها البارد ليقول..
-اتصلت بيا وانا في الشغل تستنجد بيا من جوزها الي في تونس..قالتلي انه عرف انها كانت علي علاقة بيا وهيجي يموتها..وانه بعتلها رسالة تهديد انه في طريقة ليها عشان يقتلها..ورغم كدا رفضت..لكنقاطعتة شهد بجمود..
-لكن استخدمت السلاح الي انتا متقدرش تقاومة وهي ملك الله يرحمها..وحلفتك بيها صح كداحرك رأسه بٱيجاب ليقول بصدق...
-بس انا مروحتش عشان حلفتني بملك..انا روحت عشان انا راجل ياشهد..مش هتتصل تستنجد بيا وانا اقول مليش دعوة..تصرفي كان نابع من راجل..مش عشان حلفتني بملكحدثها الأنوثي جعلها تُدرك انه يفسر لها سوء ظنها
ويخبرها انه لم يأخذ بحلفها بأسم حبيبتة الراخلة..
غيث يفسر لها شيئ يخص ملك..!أكمل وهو يشد علي يدها لتصدقة..
-يدوب دخلت..لقيتها بترش في وشي مادة بتحرق العين
طبعا حرقتني وبقيت ازعق..ومش قادر من عيني
اعتذرت ودخلتني وجابتلي ماية..ومنديل لعيني
وبعدها ماحسيتش بحاجةصمتت شهد تجز علي أسنانها وتود لو تري ناردين لتقطعها ألف قطعة..لا بل تمزق كرامتها كي لا تقترب من أي رجل متزوج بعد الآن..ليقول غيث..
-انا جيت هنا ازاي..واية الي حصلقصت له شهد ماحدث بعصبية..ولكنة قاطعها ببطئ..
-يعني انتي كلمتي وليد !من نوبة عصبية الي نوبة اضطراب..وهذا ليس جديد علي غيث..الذي ينتشلها من شعور لشعور من أقل من ثانية..لتقول مُبررة..
-انا كلمته عشان كنت خايفة عليك..ماهو بردو خوفي كان بمحلة..ماانا قفشاك في شقة معاها وهرياك بوستوسع بؤبؤ عيناه من صوتها المُرتفع ليقول بتشتيت..
-اية..قفشاني..وبوس اية..بقولك انا كنت مش داري ولا واعي للدنيا..تقوليلي قفشاني !ابتسمت داخلها بإنتر وقد نجحت في"خذوهم بالصوت حتي لا يغلبوكم" لتقول بغل حقيقي...
-لا ياحبيبي الهانم بيساك...والروج كان معلم في كل حتة فيك..انما اعرف انك فايق بقا ولا مش فايق معرفسرفع غيث حاجبة..ليجذبها اليه لتق علي صدرة بحنق قائلة..
-غيث اوعي كدا انا مش طايقة نفسيهمهم غيث وهو يداعب عنقها بأناملة الخشنة..
-تعرفي ياشهد رغم اني بعيد عنك بقالي اكتر من تلات شهور..والملايكة بتلعنك كل يوم انا ببقا نايم مقهور منك
بس في كل ليلة ببقا مسامحك..وعمري مافكرت المس غيرك ولا اقبل لمسة حد
أنت تقرأ
"مشاعر قاسيه"🍁
Romanceالمقدمه.. رغم أنه لم يكن منيع ضد الحب،ولكنها كانت كالنسمات البارده..تُثلج صدره ولا تدفئه..لم تساعده علي الشعور بها رغم أنوثتها وجمالها الزجاجي..كانت واجهه أجتماعيه،وشريكه ناجحه فقط..لم تكن كاحبيبه أو زوجه تُخمد شغفه المكبوت،تمني الشعور والتعايش،أو ا...