Sam pov
-Nu stii sa astepti la coada! tuna un batran cu mustata alba ca zapada. Si cu o incruntatura neprietenoasa in ochi. Vad ca e inarmat cu un baston si ma cutremur.
E posibil sa fii batut in mijlocul strazii, in fata unui autobuz, aici?
Ignor vorbele batranului si ajung in fata soferului cu biletul. Constat socat insa ca era rupt la unul din capete.
-Scaneaza biletul. ingana sec si soferul. Ma uit alb la fata spre barbat. Si intind biletul cu mainie tremurande si transpirate.
Sa vezi ce zbor acum din autobuz. imi spun ingrozit. Aud un usor bipait si tresar.
-E vreo problema?
-Multumesc. Urmatorul. ingana scurt soferul. Aproape ca ma impiedic si daram o studenta care se uita cu interes pe telefon.
-Nu te uiti pe unde mergi?! aud vocea ei nemultumita. Si fug pana ce ajung la unul din scaune. Oamenii nu imi mai acorda acum atentie. Cand sa scot telefonul auto-ul porni in viteza. Si am fost martor la planarea telefonului meu prin aer.
Care nimeri chiar in poala fetei din stanga mea. O vad cum tresare mirata. Si cum se uita urat spre mine.
-E al tau?
-Da, scuze! tun jenat. Ma uit lung in ochii ei caprui si o vad cum se stramba.
-Ia-l.
-Multumesc.
Inainte sa mai zic eu ceva, isi intoarse atentia in alta directie. Ma uit atunci in podea rosu la chip.
Nu mi-am imaginat ca asa va fi prima zi de facultate, in UK.
***
Am coborat la urmatoarea statie. Si am luat apoi tramvaiul pana la facultate. Cand in final am ajuns in fata cladirii, am rasuflat greoi.
-Sper ca nu am intarziat!
Cum am banuit ca de fiecare data, m-am inselat.
***
Dau buzna in clasa si ma uit cu ochii speriati la publicul aflat deja in camera.
-Oh, ia un loc! aud vocea profesorului. Ma scuz iar si ocup atunci primul loc din fata. Amfiteatrul era foarte incapator si scaunul confortabil.
Cum plouase inainte de a intra, mai multe picaturi sarira de pe geaca pe banca din lemn si pe caietul tipului din stanga mea.
-Caietul meu! ingaima socat tipul.
-Sunt doar picaturi de ploaie, idiotule.
-Oh, scuze.
Mai multi se uitara urat spre mine. Scot si eu un notebook si aud mai multe soapte de pe randul din spate.
-Din ce tara o veni? Sigur nu e ruda cu tine, Dariuse?
-Nu arata a roman, daca ma crezi!
-Trebuie sa stie tot globul ca a intrat el in clasa. Ma seaca tipul.
-Nici mie nu imi place.
-Servetele? intreb si tipul imi smulse servetelul intins cu o iritare crescanda.
-Si nu e doar caietul, mi-ai murdarit si jacheta. Nu ai idee cati bani costa. Si materialul!
-Sunt doar picaturi de apa, Charles. ofta o voce plictisita din stanga lui. Inainte sa imi feresc privirea, ochii mei se izbira de verdele crud, intens, al tipului de alaturi. Ochii sai pareau liane, intunecate, care se strangeau treptat in jurul tau. Si te sugrumau. Un verde aprins, dar ucigator. Un verde plin de otrava.
-Nu dispar petele. ingana cel numti Charles disperat si vad cum sufla in caiet. Aud chicoteli in spate si vocea profesorului in final cum vorbeste.
-Putem continua acum, cu introducerile? Putem incepe de la tine.
Imi dreg atunci vocea si ma intorc spre clasa. Charles se feri sa isi atinga haina de ghiozdanul meu si in schimb continua sa stearga jacheta obsesiv.
-Mai e una...
-Nu mai e nimic, termina odata.
-Numele meu este...
Ma blochez o clipa ingrozit.
Imi uitasem numele.
-Sam. reusesc in final sa zic. Sam Grace.
***
Nu m-am asteptat ca inainte sa plec din amfiteatru sa fiu strigat pe nume. O clipa mi-am zis ca e proful acela care ma striga. Si am inghitit in sec.
-Grace, stai o clipa.
-Eu? ingan scurt.
-Mai e vreun alt Grace in camera? sosi replica. Si il vad pe tipul cu ochi verzi taiosi cum se opreste in fata mea.
-Imi pare rau pentru caietul amicului tai. ingan scurt. Se va usca, zic eu.
-Sunt doar picaturi de ploaie. Nu rahat, omule. pufai el scurt. Il vad cum intinde brusc o invitatie neagra, cu un scris auriu gravat cu grija.
Ma uit spre mana lui intinsa.
-Ce e asta? E cam devreme pentru vreun bal...
-O invitatie.
-Pentru mine? tun mirat. Ranjetul sau misterios ar fi trebuit sa ma puna pe ganduri.
-Daca vrei sa vii, arata asta la poarta si vei fi lasat inauntru. Daca nu doresti, e okay si asa. E alegerea ta, in fond, Sam Grace.
***
Parasesc atunci campusul si ma trantesc pe o banca din apropiere. Deschid invitatia si incep sa citesc.
-Golf de club? mai citesc inca o data sa ma asigur ca nu m-am inselat.
Ce tot era asta?
E vreun obicei englezesc sa inviti oamenii la cluburi de golf?
Strang atunci cu forta intre degete invitatia.
Banuiesc insa...ca voi afla curand despre ce e vorba, nu?
CITEȘTI
Cercul seductiei
RomantizmUn club de golf. Un grup de studenti. Un necunoscut ce e pe cale de a fi initiat in grupul lor. Sam stie un singur lucru. Cheia integrarii unui student intr-un grup de prieteni intr-o tara straina, consta in a atrage atentia. Ce se intampla insa can...