الفصل السادس و العشرون.

13.7K 291 83
                                    

معشوقة الزين.

الفصل السادس و العشرون.

وقفت أمام المرأة ثم حدثت نفسها.

_اي يا عشق نسيتي الي عمله فيكي و رجعتي حنيتي تاني رجعتي تحبيه
افتكري عمل فيكي اي افتكري من اول يوم الفرح و حقيقته بانت افتكري ازاي كان بيضحك عليكي فوقي يا عشق فوقي.

بينما الاخر كان يفكر بطريقة ليفرحها بها.

زين بحب:انا لازم اعمل ليها مفاجاه هي اكيد هتحبها.

عاد للمنزل مرة أخري و هو ممسك بيده هدية أحضرها لها وقف أمامها ثم مد يده إليها.

زين ببسمة:كنت جايب ليكي الهديه دي.

أخذتها من يده ثم قامت بفتحها وجدت صورة لهم سويًا موضوعه بداخل إطار ضحكت بسخرية ثم قامت بإلقايها علي الارض عقد حاجبيها هو بتعجب م فعلتها و لكنها تحركت من أمامه أحضرت اعواد الثقافي ثم أمسكت تلك الصورة و قامت بإشعال النيران بها أمام أعينه.

عشق:متفكرش انك ممكن تضحك عليا تاني لا يا زين انا مش عشق بتاعت زمان الي كانت بتحبك و بيضحك عليها لا ولا كام يوم ولا كام ساعه الي ممكن تخليني ارجع زي الاول و احسن ليك خليك بعيد عني.

زين بعصبية: أنتِ اي يا شيخه عمال أحاول أصلح الي كنت بعمله معاكي بدوس علي كرامتي علشان تسمحيني، كفايا بقا انا مستحمل دا كله بقول هتسامحني هتنسي الي عملته هتعرف قد اي انا بحبها بس انتِ اي انا عمري ما اتحيلت علي حد كدا عمر ما حد وقف قصاد زين عمر ما حد اتحكم فيا هتيجي انتِ في الاخر وتمشي كلامك عليا كفايا يا عشق لحد هنا واقولك الي عجبك اعمليه.

تجاهلت حديثه ثم قامت بالدلوف داخل الغرفة و لكن قلبها بدأ بالنبض بقوة.

.....

مايا..

كانت تتحدث عبر الهاتف تخبر الطرف الآخر بتلك الخطوة الشيطانية التي هم علي وشك تنفيذها.

مايا:هتنفذ الخطه بعد بكره.
مجهول:حد عرف انا مين.
مايا :لا لا متقلقش من حاجه.
مجهول:طب كل حاجه جهزت علشان مفيش حاجه تبوظ.
مايا: ايوا انا جهزت كل حاجه.
مجهول:طب حد عرف حاجه.
مايا:لا متخافش مفيش حد يعرف حاجه.
محهولع:يعني انا في السليم.
مايا: ايوا انت في السليم كدا و كفايه أسأله متخفش من حاجه المهم الي خططنا ليه يتنفذ.
مجهول:سلام يا حبي.
مايا:سلام.

أنهت مكالمتها و لكنها تفاجات باسماء تقف خلفها.

مايا:طنط انتِ هنا من أمته.
اسماء:لازم تقولي ليا كل حاجه هتعمليها.
مايا:حاضر.

ثم قامت عن حقيقة ما سيفعله ذاك المجهول.

اسماء:و مقولتليش لي انا معاكي.
مايا:بجد يا طنط.
اسماء:اهه طبعا بس طلعتي ذكيه و مكنتش اعرف انك بتحبي زين للدرجة دي.
مايا:انا بعشقه.
اسماء بخبث :واضح.
.....

معشوقة الزين⁦حيث تعيش القصص. اكتشف الآن