-2-

184 10 8
                                    

Bara för att jag älskar er så mycket får ni kapitel 2 redan idag! ❤️

Kapitel 2

"Tack Grace!" svarade jag henne i telefonen innan jag la på. Det hade gått en vecka sen Aminas varningar och jag gjorde verkligen allt för att få Jacobs förtroende utan att verka misstänksam. Jag tror det har gått bättre för han kollar inte lika misstänksamt på mig och jag har inte heller fått några samtal från Amina eller dem andra.

Jag hade precis bjudit in Grace till en fest Sophia skulle ha. Eftersom de båda trivdes ganska bra i varandras sällskap så var det lugnt för båda två. Grace och Jacob skulle möta upp mig och Tyler borta hos Sophia.

Eftersom det inte var lång tid kvar tills vi skulle dra, skyndade jag mig upp till duschen. Idag hann jag inte kolla mina krafter men det kändes bra i kroppen när jag fokuserade. Det blev alltså en snabb dusch innan jag virade en handduk runt kroppen och plockade snabbt fram sminket ur ett skåp. Mitt vanliga ansikte, som såg, ja, vanligt ut sminkades med sotade ögon och lite färg på läpparna. Håret fönade jag och det blev ganska bra bara genom att föna det. Håret blev lite små vågigt och var snyggt rufsigt.

Jag hörde hur det bankade på dörren som jag låst. Jag var tvungen att hindra en suck och klistra på ett leende innan jag öppnade dörren och Tyler kom in. Han granskade mig och log gillande.

"Du är het, babe" sa han gillande med ett flin på läpparna. Jag fnittrade lite tillgjort innan jag trängde mig förbi honom ut för att leta rätt på lite kläder. I farten kände jag hur Tyler smällde till mig lite lätt på rumpan och hans irriterande skratt nådde mina öron. Jag sa inget åt det utan försvann snabbt in i Tylers sovrum. Där plockade jag fram ett par vita spetstrosor som jag tog på mig innan ett par vita, tajta jeans täckte min rumpa. Jag tog på mig en matchande vit BH och ett snyggt, vitt linne med paljetter på ovanpå.

"Är du klar Tyler?" ropade jag för vi var tvungna att åka om vi ville vara med på festen överhuvudtaget.

"Ja, jag går ut till bilen så länge!" fick jag som svar. Jag kunde inte hålla inne en suck, som tur var hörde jag samtidigt hur dörren smälldes igen. Jag lät både mobilen och jackan vara hemma för de skulle ändå tappas bort.

....

"Grace! Hej!" utbrast jag när jag fick syn på min vän lite längre in i rummet. Jag hade tur att hon hörde mig. Hon kom gående mot mig och gav mig en snabb kram innan hon svepte det sista i sin röda mugg. Vi hade redan träffat på Sophia som snart försvunnit igen. Jacob stod och pratade med Tyler bredvid mig.

"Kom du precis eller?" frågade hon mig glatt. Hon vinglade till lite och reflexmässigt tog jag tag i hennes arm för att hålla henne uppe. Hon hade antagligen druckit en hel del redan.

"Ja och jag har inte fått i mig något än!" utbrast jag och viftade med ena armen som jag inte höll i Grace med. Hon fnittrade och tog tag i min hand. Jag hann precis vinka hejdå till Jacob och Tyler innan de försvann ur mitt synfält. Jag skrattade lyckligt när jag slapp vara i närheten av Tyler och Grace drog med mig till bordet med dricka på. Hon tryckte en röd pappersmugg i min hand som jag svepte direkt. Jag behövde något lugnande i mig.

Oturligt nog hade Tyler och Jacob följt efter oss och tog nu en varsin mugg dem också. Tylers ena arm slingrade sig runt min midja och jag trodde jag skulle spy. Alkoholen gjorde mig känslig vilket kanske inte var det bästa.

"Vart har du dina små bitchar då?" frågade Grace Jacob kaxigt. Hon blev väldigt framåt när hon hade alkohol i kroppen. Dessutom gillar de inte varandra så mycket. Eller tjaa... de hatade faktiskt varandra. Varför visste jag ärligt talat inte och jag hade inte haft tillfälle att fråga Grace heller.

"Bara för att du inte kan få någon" gav han igen. Grace gjorde en förolämpad min och kollade surt på Jacob. Vi alla visste att Grace kunde få vem som helst. I vanliga fall såg hon väldigt söt ut, men i dag var hon uppklädd i en svart, tajt klänning som hade djup urringning. Hon var väldigt sexig, som killarna skulle beskriva henne. Den tjejen kunde verkligen förvandlas från söt och oskyldig till sexig och oemotståndlig.

"Utmanar du mig?" Grace log självsäkert mot Jacob och den här utmaningen var inte något problem för Grace. Hon älskade utmaningar och jag kunde se att hon la på sitt lilla oskyldiga leende i väntan på svar från Jacob.

"Absolut Grace" flinade Jacob och sträckte ut handen mot henne. Grace självsäkra flin var tillbaks när hon skakade hans hand. Och där med var utmaningen igång. Grace letade med blicken över rummet och jag såg hur den fastnade på en blond, välbyggd kille. Hon gav Jacob ett sista flin innan hon vände sig om och började gå mot den blonda killen. Hon svängde extra på rumpan och jag såg hur både Jacob och Tylers blickar fastnade på hennes snygga rumpa. Trots att Jacob hatade henne kunde han inte förneka att han tyckte hon var snygg. Det stod skrivit över hela hans ansikte.

Plötsligt utan förvarning kom Sophia snubblande. Hon for in i mig och jag som inte var beredd vinglade till. Sophia ramlade till golvet och drog med mig i fallet. Det hela slutade med att vi båda låg där på golvet och skrattade så vi fick ont i magen. Tydligen tyckte inte Tyler och Jacob om att vi låg där på golvet och skrattade, så de drog oss upp på vingliga ben igen. Sophia drog Jacob intill sig och kysste honom vilt. Det var inte en ovanlighet när det gällde att vara på fest. Sophia och Jacob var ofta väldigt på varandra när de var fulla. Men som nyktra var de väldigt noga med att inte erkänna att de hade några som helst känslor för varandra, även om jag inte trodde en sekund på det. De brukade faktiskt vara på varandra som nyktra med, fast lite, men bara lite mer diskreta

"Jag behöver luft" viskade jag tyst till Tyler. Jag visste att allt han ville var att trycka upp mig mot väggen här och nu och det ville jag helst förhindra. Han nickade till svar och tog min hand. Vi trängde oss förbi allt folk mot dörren.

Där ute var det folk som rökte, någon hade däckat och vissa höll på att äta upp varandra. Tyler tog upp ett cigarettpaket ur sin jackficka samt en tändaren. Sen jag börjat spela detta spelet hade jag börjat röka lite då och då, det var lugnande för nerverna. Han räckte över paketet mot mig som för att fråga om jag ville ha. Jag tog en och satte den mellan läpparna. Tyler räckte mig tändaren och ivrigt tände jag den. Lågan från en tändare hade alltid fascinerat mig, eld i överhuvudtaget hade alltid gjort det. Eld var på något vis väldigt trotsigt. Det var svårt att kontrollera och jag kände igen mig i det. Eld var frihet, ingen hade makten över den.

Tyler tände sin egna också och vi blev stående där ute ett bra tag och bara pratade. För första gången på länge kändes det ganska bra. Jag visste inte om det var ciggen blandat med alkoholen som fick mig att känna så eller om det var något annat. I vilket fall ville jag inte uppleva det igen även om det kändes bra. Jag längtade tills detta uppdraget var slut och jag kunde återgå till att döda på mitt egna sätt. Visst var detta en häftig och annorlunda upplevelse och visst skulle jag sakna spänningen, men jag sakna att kunna planera uppdragen i detalj med min partner och vänner.

Dörren öppnades igen och ett blont bekant hår syntes. Det var Grace som kom ut med ett leende på läpparna. Hennes hår var mer rufsigt nu än vad det var innan. Hon riktigt sken av glädje och tillfredsställelse.

"Har ni sett Jacob? Jag vann!" skrattade hon glatt och satte sig ner på en bänk som stod utanför huset.

"Nej inte på ett tag. Men hittar du honom så kan du väl säga att vi åker hem och att han kan komma dit sen om han vill" sa Tyler till min förvåning. Jag kollade förvånat på Tyler men var tvungen att dölja min frustration att behöva åka hem till Tyler där jag redan visste vad han var ute efter. Sex.

Fuck, how could it be like this...Where stories live. Discover now