Prologue

53 6 0
                                    

00:25

He moved the rook to the right side near my king. I am fucking cornered! What should I do? I can't lose!

00:24

I managed to moved my king in to the safe place but this jerk has his moves to checkmate me. The hell!

00:23

"Check."

I looked at him and I saw him smirked as if he's already claiming he won. Tanga ba siya? Akala niya magpapatalo ako? Dalawang pawn na lang ang meron ako but, I won't let him win. Never.

00:21

I moved my king to a safe place again, my two pawns are trapped by his pawns kaya wala na ding kwenta, all I can do now is to keep my king safe while I'm finding a way to eat his pawns that are trapping mine.

00:19

I'm nervous and I'm sweating bullets. Nineteen seconds, damn. I can feel it, pinagpalaruan niya ko. Damn him!

00:15

I continue my plan to move closer to my pawns and his' while him, I knew it! He move his pawn on c8 which results for him to have a queen. Fuck it.

00:10

I won't give up and let him win, not now nor soon. I ate his last pawn that was trapping mine now, I just need to get rid of this damn rook.

00:05

Fuck it, I'm fucking screwed! I didn't see it coming. When he moved his queen, I know what my fate is.

"Checkmate."

Nag-angat ako ng tingin sakaniya. Kitang kita ko kung gaano kalaki ang ngisi niya. Stupid asshole. Babawian ko siya makikita niya.

"Times up."

Napairap ako. Badtrip na. Mukhang wala akong magagawa, si Nine ang lalaban sa international tournament. Kaming dalawa kasi ang pinagpipilian pero heto, natalo niya ako.

Tumayo na siya at nag-unat pa. Tangina niya talaga puta.

"Nice game, Yuan." he patted my head at agad naman akong umiwas. Fucking gross. "Better luck next time." and he winked at me.

I raised my middle finger on him ng makitang hindi nakatingin si Coach Evans. Nahalakhak naman siya kaya agad siyang tinignan ni Coach ng may pagtataka pero hindi na tinanong.

Soon, I'll beat this asshole at ako ang lalaban sa international next year. I swear!

Checkmate, AlasWhere stories live. Discover now