8 maanden later: 'Veel plezier op school! en lief zijn,hé?!' Linda roept de kinderen nog na die op de speelplaats spelen van school. De twee jongste tweeling heeft ze naar de gastouder gebracht. De tweeling van Jeroen en Linda zijn nu 8 maanden oud. Linda rijdt terug naar huis,en thuis ziet ze een gehaaste Jeroen. 'Liefje? Wat ga je doen?' Jeroen trekt haastig zijn jas aan. 'Ik ga naar het werk.' Zegt Jeroen wat mat. 'Maar je bent vrij!' Linda is verontwaardigt en een beetje teleurgesteld. Nu ze eindelijk eens een keer samen tegelijk vrij zijn,had ze leuke dingen gepland staan.Ook omdat er sinds een paar maanden een spanning tussen hen heerst. 'Sorry,schat. Maar ze hebben me blijkbaar nodig.' Jeroen geeft haar een vluchtige kus en is weg. Linda gaat balend op de bank zitten. Wat is er toch de laatste tijd met Jeroen? Hij doet al raar sinds Noa weer voor zijn neus verscheen. Alsof hij zich maar geen houding wist te geven. Linda piekert er niet langer over en maakt het huis schoon. Na de schoonmaak merkt ze pas dat het al middag is en de jongste tweeling van de gastouder moet halen. Ze haast zich naar de auto en rijdt weg. Nadat ze de kinderen gehaald heeft, zijn ze weer thuis. Binnen legt ze de kinderen in de box en maakt hun flesjes klaar,als Jeroen weer terug thuis komt. 'Hey,je bent er weer.' Linda lijkt wat verbaasd over dat Jeroen al weer zo snel terug is. 'Ja,het...het was toch niet zo belangrijk.' Jeroen richt zich op de tweeling,en lijkt Linda wel te negeren. 'Dag lieve schatten van mij.' Jeroen geeft ze allebei een kus. Linda blijft gelukkig naar hem staren. 'Liefje? ik zat te denken,hé? wat nou als wij de kinderen vanavond bij mij ouders laten logeren? dan hebben wij het hele weekend voor ons alleen.' Linda heeft Jeroen naar zich toe getrokken en haar armen om hem heen geslagen. Jeroen lijkt toch enthousiast te worden,slaat zijn armen om haar heen. 'Hmmm. Klinkt aanlokkelijk en heel aantrekkelijk!' Jeroen begint haar te zoenen in d'r nek. Linda giechelt. Even kijken ze in elkaars ogen. Jeroen realiseert zich weer hoe gelukkig Linda hem wel niet maakt en in zijn handen mag knijpen met zo'n een vrouw. 'Schat,h-het spijt me zo van vanmorgen. Had niet zo mat en bot moeten reageren ,maar ik baalde ook.' Verontschuldigt hij zich. 'Liefje,het is je vergeven. Ben al blij dat je zo vroeg terug bent. En je kan het dit weekend nog goed maken.' Linda daagt hem uit met haar blik. 'Je bent gek.' Lacht hij. 'Gek op jouw.' Linda zoent hem. Als de jongste tweeling hebben gegeten,worden ze door Jeroen naar bed gebracht. Linda belt naar haar ouders. Jeroen blijft bij de bedjes staan van Mickaela en Niek en mijmert wat weg over Linda en hun huwelijk. Hij beseft zich meer en meer hoe gelukkig hij met haar is,en dat probeert hij zich ook telkens weer te laten beseffen. Maar,op de een of andere manier..... Dan,wordt hij uit zijn gedachte gehaald door Niek die begint te brabbelen. 'Hey,ventje. Ga maar lekker slapen.' Jeroen streelt over zijn buikje ,doet het licht uit en loopt de trap af. 'Slapen ze?' Linda hangt net op. Jeroen knikt en gaat naast haar zitten. 'De kinderen kunnen vanavond bij mijn ouders blijven slapen.' Deelt Linda hem mede,maar Jeroen lijkt niet echt te luisteren. 'Hé?' 'De kinderen mogen vanavond naar mijn ou..' 'Ow,fijn!' Antwoordt Jeroen. Linda kijkt hem raar aan. 'Jeroen? waar zit jij met je gedachte?' Jeroen heeft duizenden gedachtes,maar vreemd genoeg gaan ze niet over haar..Gek genoeg.... 'Shit! ik moet Tobias en Milou van school halen!' Linda wil opstaan,maar Jeroen laat haar weer zitten,waardoor ze bijna valt. 'Laat mij Milou en Tobias halen?' Stelt hij voor. 'Wil je dat?' Jeroen knikt. Linda geeft hem een kus. Jeroen vertrekt dan naar school. Hij staat op het schoolplein.hij staat voor de poort op de kinderen te wachten. En hij is zo in gedachte verzeilt,dat hij opeens uit het niets een stem hoort. De stem lijkt zijn naam te noemen,geschrokken kijkt hij om zich heen. Niemand. Maar die stem ..... 'Jeroen!' Milou en Tobias rennen op Jeroen af en vliegen hem in zijn armen. 'Dag lieve schatten.' Jeroen geeft de twee een kus. 'Hoe was school?' 'Leuk!' Antwoorden Milou en Tobias. Jeroen is recht gaan staan,omdat hij een bericht binnen krijgt. Hij leest het en zucht. 'Kom,jongens. dan gaan we naar mama.' Jeroen neemt de kinderen mee naar de auto en rijdt naar huis. Eenmaal thuis vertelt Linda de kinderen dat ze vanavond bij oma en opa zullen logeren het hele weekend. Milou en Tobias zijn maar wat blij. Linda lacht en kijkt dan naar Jeroen die druk bezig is met zijn mobiel,waar hij de laatste paar maanden alleen maar mee bezig lijkt te zijn. Even raakt ze geïrriteerd. 'Werk?' Ze doet haar handen in haar zij. 'Hé? nee.' Antwoordt Jeroen al snel. 'Oké. Als je maar niet heel de avond op je mobiel blijft kijken. Je bent met mij getrouwd,niet met dat ding.' De leuke sfeer van vanmiddag,lijkt nu in een klap te zijn verdwenen.Linda trekt bij Mickaela en Niek de jasjes aan en legt ze in de kinderwagen. De ouders van Linda wonen heel dichtbij. 'Laten we de kinderen nou maar wegbrengen?' Jeroen zijn humeur lijkt ook opeens verdwenen te zijn. Ze lopen het huis uit,richting het huis van Linda's ouders. Ze hebben de kinderen afgezet en lopen nu weer naar huis. Er hangt een stille en spannende sfeer tussen de twee. Linda heeft haar handen in de jaszakken gestopt. 'Liefje? la..laten we het dit weekend gezellig houden? ik weet dat ik de laatste tijd,' 'Jeroen...laat maar,oké? vanavond niet..gewoon niet.' Linda opent de deur en loopt naar boven. Jeroen baalt als een stekker. Hij hoopte dat hij vanavond het goed zou kunnen maken en het niet meer zou verpesten tussen hem en Linda. Jeroen gaat door zijn contacten en belt naar Appie. 'Hey,gast. Kan ik even komen?'
Jeroen is gearriveerd bij Appie. 'Wil je wat drinken?' Appie heeft gelijk al door dat er iets is met Jeroen. 'Doe maar een biertje.' Appie trekt een fles open en overhandigt de fles aan Jeroen. 'Wat is er?' Jeroen zucht eens diep. 'Linda en ik hadden vanavond de kinderen naar haar ouders gebracht voor een heel weekend. Om zo weer wat tijd voor elkaar te hebben.Maar...' Jeroen is even stil. 'Maar wat?' Appie kijkt hem doordringend aan. Jeroen haalt diep adem. Hij moet het aan iemand vertellen,maar hij is bang dat Linda het dan via hem te weten komt. Jeroen blijft aarzelend naar zijn fles staren,terwijl Appie ontzettend nieuwsgierig en ongeduldig wordt. 'Jeroen?'
JE LEEST
De Toekomst (2)
FanfictionNadat Jeroen en Linda in het ouderlijk huis van Mick zijn komen te wonen,en ze vier kinderen opvoeden met z'n tweeën,lijkt de spanning tussen hen op te lopen. Vooral nadat Jeroen met Noa lijkt gezoend te hebben. Zijn zijn gevoelens weer terug voor N...