Visinium Esprite

233 20 0
                                    

„Přiveď mi svého syna, můj příteli.“

„Ale pane, víte, že je ještě moc mladý. Není připraven, aby...“

„Přiveď mi ho! Mám pro něj lepší úkol, než jen, aby se stal mým služebníkem. Je velmi drahocenný, to mi věř.“

„Dobrá, jak si přejete.“

.......

Dracovi se už klížily oči únavou, když ztráceje poslední špetku optimismu listoval starou těžkou knihou, kterou si vypůjčil z knihovny z Oddělení s omezeným přístupem.

Zívl a protáhl se, když vtom jeho pohled padl na obrázek na jedné ze zažloutlých stránek knihy. Projelo jím vzrušení. Na kresbě byli znázorněni dva kouzelníci s napřaženými hůlkami  a mezi nimi paprsek rudého světla!

Když se dvě sesterské hůlky setkají v souboji, může kromě jevu Priori Incantatem zcela výjimečně dojít i k úkazu nazývanému Visinium Esprite. Stane-li se tak, oba kouzelníci spatří záblesky z mysli svého oponenta. Záleží na okolnostech a síle obou z nich, kolik myšlenek či vzpomínek každý z nich zachytí. Visinium Esprite je jevem vzácným a zároveň nebezpečným, jelikož velmi vyčerpávajícím. Setkají-li se tedy dva příliš nepoměrní... Draco četl a konečně pochopil, čím byly obrazy, které Harry viděl, když se utkal s Voldemortem. Myšlenky. Vzpomínky.

Musím to říct Harrymu! zauvažoval, ale poté se rozhodl nechat to na ráno Harry teď už jistě spal.

Draco se zimničně otřásl... Kolik toho Voldemort viděl? Víc nebo míň než Harry? Harry byl určitě velice silný a zdatný kouzelník... Ale co když...

Vtom se ozvala dutá rána. Draco se vzpřímil na své posteli a posvítil si hůlkou směrem, odkud zvuk přišel. Kužel světla odhalil vysokou postavu stojící opodál. Když neznámý udělal krok vpřed, Draco namířil hůlku na jeho hlavu světlo dopadlo na bledou tvář jeho otce.

„Půjdeš se mnou, Draco. Je to nutné,“ řekl Lucius polohlasně. Jeho tón dával najevo, že odmítnutí nepřichází v úvahu.

„Ne,“ zaprotestoval Draco a pohodil odmítavě hlavou.

„Nemáš na výběr,“ zpražil ho Lucius, vytáhl hůlku a zašeptal zaklínadlo.

Draco neváhal a v obraně vyslovil protikouzlo, které Luciuse odhodilo dobré dva metry od něj. Lucius se zvedl ze země a s tvrdým, neoblomným výrazem použil omračovací kouzlo, dříve než se Draco mohl vzmoci k odporu.
Blonďatý chlapec se okamžitě v bezvědomí zhroutil na postel a zůstal bez hnutí ležet.

.......

Harry seděl u snídaně a sem tam si líně zívl. Zamžoural ke zmijozelskému stolu a ani ho nepřekvapilo, že Draco chybí. Draco nepatřil k ranním ptáčatům a čas od času se stávalo, že ke snídani nedorazil. V poslední době toho zřejmě moc nenaspal, soudě podle lehkých kruhů pod očima tudíž Harryho jeho nepřítomnost nechávala v klidu.

Dojedl a už už se chystal vstát od stolu, když do síně vlétla velká tmavá sova, chvíli kroužila nad hlavami žáků a poté Harrymu se zahoukáním shodila do klína dopis.

Harry ho obrátil v rukou  na světlé obálce nebylo jméno adresáta ani odesílatele. Otevřel ji a vytáhl poskládaný pergamen. Když jej rozložil, okamžitě si připomněl ozdobný rukopis, který viděl už dávno  v deníku Toma Riddlea. Přejel mu mráz po zádech.

Harry Pottere,
jestli ti záleží na životě člověka, jenž je tvému srdci nejdražší, přijď si pro něj. V obálce najdeš přenášedlo. A pamatuj, žádné úskoky. Nepřijdeš-li včas, zemře.


OsudKde žijí příběhy. Začni objevovat