ting...tong....7..

3.4K 140 5
                                    

'KRINGGGGG!!'

Aku terus bangun dari pembaringan...

'Hurm...masih jam 6.....awal lagi..'gumamku perlahan....

Aku terus turun dari katil dan menuju ke arah bilik mandi...

Sehabis aku mandi...aku terus menyarungkan seluar jeans warna hitam yg koyak di lutut...baju lengan pendek aku pakai warna merah dan hoodie warna pink aku guna...
Aku sempat menyelitkan revolver warna silver di pinggang ku....

Setelah itu...aku terus turun dan menuju ke arah dapur...

"Morning ma...pa..."ucapku gembira..
"Morning....meh duduk sarapan.."jawab ibunya sambil meletakan sarapan di atas meja...
"Morning...duduk makan..."jawab ayahnya ....
"Err...ma...mana adik..."tanyaku perlahan..
"Adik kamu belum bangun lagi..."ucap ibuku perlahan sambil menghirup air teh susu....
Aku hanya mengangguk faham lalu menghirup air duchlady perisa strawberry...
"Moring mama...papa...kakak.."ucap satu suara ...
"Morning"ucap aku mama dan papa ku serentak...
"Aidil duduk dulu ...sarapan..."ujar mama ku sambil mengambil air duchlady perisa coklat kepada aidil..
"Terima kasih ma.."ucapnya lembut...

Sementara itu...aku sudah menghabiskan air dan roti yg berinti jem.....
"Ma...pa...kakak nak berangkat ke sekolah dulu..."ucap ku lembut lalu menyalami tangan ibu dan ayah ku..
"Akak...tunggu aidil la...."ucap aidil sambil mulutnya penuh dengan roti...
"Okay.....just cepat...."ucap ku...
Aku melihat jam di pergelangan tangan ku...
'Hurm...dah jam 630...'gumam ku perlahan...

"Okay dah...jom kak.."ucap aidil setelah menghabiskan sarapannya...aidil terus menyalami ibu dan ayah seperti yg aku lakukan sebentar tadi...

Aku terus berjalan menuju ke garaj kepunyaan ku...

Aku memilih superbike yg berwarna hitam bercampur merah pekat...
Aku terus memecut laju keluar dari perkarangan rumah kami sekeluarga diikuti oleh aidil....

'VROMMM'
'VROMM'

Aku terus memarking superbike ku di tempat biasa.....

Setelah itu...aku terus berjalan menuju ke arah cafe yg berada di sebelah kantin....

Aku membua hoodie yg menutupi kepala ku....mulut ku sentiasa menggunakan mask...aidil dengan selamber badaknya dia duduk di tepi aku...

"Woi..kau asal duduk tepi aku..kan banyak lagi ..."ujar ku sedikit tegang..
"Aku sebagai wakil adik ii dan akak ii.....aku nak cakap yg kiyorang nak mintak maaf dengan kau..."ucap nya perlahan lalu memandang mata ku tepat....
"Aku dah cakap..aku dah maafkan korang....so...apa lagi...blah la.."ucap ku sedikit kasar...
"Tak nak...aku nak temankan kau.."ucapnya perlahan...

Aku hanya membuat roll eyes...
Tiba ii ada seseorang yg menegurku dari hadapan...

"Hai akak...."ucap gadis tersebut lembut...
"Ouh...ina....jom la..duk lepak sama ii...mata ku menjeling ke arah niel...aku masih tak puas hati sebab dia semalam...dia membalas jelingan ku..
Muka dia dan adik beradiknya tidak menggunakan mask..

"Er...BB...er...aku..cau lu.."ucap aidil gagap lalu terus berlalu dengan langkah besar dan terus menuju ke arh bangunan yg berwarna gold...
"Kau sekolah kat sini ka??"tanya iz ke arah ku...
"Ya...aku sekolah kat sini..."aku menjawab soalannya dengan nada malas...
"Korang lepak la jap dengan aku..adik ii aku belum lagi datang.."sambung ku dengan nada selamber badak...

Mereka berenam terus duduk di hadapan ku....yg adik ii perempuan diorang duduk kat sebelah aku...

"Jadi...korang BB la..."ucap ku perlahan..
"Kalau kau dah tahu..buat apa kau nak tanya.."jawab am dengan selamber..
"Eh...salah ka ak....."tiba ii percakapan aku terhenti apa bila aku merasa ada sesuatu yg mengalir di kepalaku..

Mafia's GengsterWhere stories live. Discover now