ting...tong...20

2.1K 90 1
                                    

Mall

"Wei...ad, ar, is!! kitorang kat sini!"ujar rian sedikit kuat untuk mengambil perhatian 3 gadis yg beru keluar dari kereta yg berjenama lykan, ferari, bmw..
Ad-lykan warna merah kehitam hitaman...ad menggunakan baju lengan pendek warna putih...jeans keyat koyak kat lutut warna putih..rambutnya yg panjang melebihi paras lutut warna perang asli diikat dengan gaya pony tail...
Ar-ferari warna biru gelap...ar guna baju lengan pendek warna hitam...jeans ketat koyak di lutut warna hitam.....rambutnya yg panjang paras lutut warna perang asli diikat dengan gaya pony tail..
Is-bmw warna ungu gelap..is guna baju lengan pendek warna kelabu dan jeans ketat koyak di bahagian lutut warna putih...rambutnya yg panjang paras lutut warna perang asli diikat pony tail...
Rian-dihantar oleh driver bersama dengan adik ii kembarnya dian dan nia...rian guna baju warna maroon muda...dan skirt pendek paras lutut warna hitam..rambut yg paras pinggang warna hitam pekat asli hanya dilepaskan....
Dian-dian guna baju warna hijau muda dan skirt pendek paras lutut warna putih....rambutnya yg paras pinggang warna hitam pekat asli hanya dilepaskan saja....
Nia-nia guna baju warna coklat pekat dan skirt pendek paras lutut warna coklat cair...rambutnya yg paras pinggang warna hitam pekat asli hanya dilepaskan....

"Yow...dah tak guna kaca mata bulat besar gajah dah korang..."perli is sedikit pedas...sambil mata memandang ke arah tiga gadis yg menggunakan skirt paras lutut di depannya...
"Hehe....kitorang nak berubah doo.."ucap nis sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal...
"Nak berubah...tu ikut korang la...hurm..jom..kita gi Starbucks...."ucap ad dengan kasar....tapi nada perlahan......
Ad terus melangkah diikuti oleh ar, is, rian, dian dan nia...
Pelabagai kata ii org ramai yg diorang boleh dengar...

'Wow...cantiknya perempuan yg jalan paling depan tuu...'
'Aku setuju do..'
'Dia macam istimewa dari yg lain..'
'Aku rasa yg rambut ikat pony dua org kat belakang dia tu adik kembar dia kot...'
'Ye la rasanya...muka diorang nampak iras....'
'Cantik..'
'Macam bidadari ja aku tengok...'

Mereka tidak mengendahkan kata ii org yg memerhati mereka...mata ad terus melihat ke arah tiga org lelaki..ad terus melihat ar dan is...mereka bertiga mengangguk serentak...
Lelaki tersebut adalah nish, rith dan zay....
Mereka terus masuk ke dalam Starbucks....dan duduk di salah satu meja di situ yg mampu menempatkan 6 org...

"Wow...awk tiga memang famous la.."ujar nia sambil tersenyum manis...dia juga tergagam apabila banya org memuji ad....mesti la hairan...dengan sifat dinginnya lagi...kasar....begitu juga ar dan is...mereka menganggap ad, ar dan is bidadari di mata mereka..
Nia mengeluh perlahan...
"Woi...nia...asal kau mengeluh...penat sangat ka kau nie...aku rasa baru ja kejap kita jalan...adus..macam mana nak jadi member tetap kami kalau korang tisu sangat tubuh badan..."ujar ar kasar sambil menyilangkan tangan nya didada...
Nia terus berdiri secara tiba ii...

"Woi...kau pikir aku nak sangat ka nak jadi member korang...woi..aku kaya la..mana mungkin aku nak berkawan dengan budak mis kin macam korang..hah...kereta korang tu...mesti kereta ayah korang punya...pakcik korang punya...abg korang punya...aku tak hadap la org miskin macam korang nie..entah ii dah tak de mak bapak....ke korang nak tumpang kasih kitorang....hah...dah tau kitorang kaya...korang nak kikis harta kitorang hah...jangan pikir diri korang bagus sangat...dasar bodo..."ujar nia dengan kuat...semua org hairan mendengar....
Ad yg mendengar part mak bapak yg nia sebut tadi terus berdiri dan menghadap nia...
"Yow...nie pasal kita ja la budak hingusan....apesal bangkit pasal...MAK BAPAK kitorang pulak...kau nak rasa penumbuk aku ka...penampar aku...!!"ugut ad ....anak matanya berubah kepada dengan merah darah secara mengejut...sambil menekan perkataan 'MAK BAPAK'...
"Kau jangan main dengan api...aku takut kau terbakar juga...."ugut ar....anak matanya berubah kepada warna merah darah dengan mengejut...
"Wo...wo...wo...ada perempuan cari bala la pulak...tak pa...hari nie..kau selamat....keluarga kau...mungkin tak selamat...ini...sebabnya...anak dia buat hal ..."bisik is dengan perlahan di telinga nia...

Setelah itu....ad, ar dan is terus berlalu dan berjalan dengan relax like tak da apa ii yg berlaku......
Anak mata mereka perlahan lahan menjadi warna biru laut cristal semula......
"Yow....nak buat apa nie..."ujar is selamber...mereka macam telah melupakan kejadian yg berlaku sebentar tadi....
"I don't know what we can do..."ujar ar sambil tangan kanan di masukkan ke dalam poket jeans nya...
"Ouh.....geng kita tak lama lagi cukup do ....alisya, risya dan misya ada chat aku tadi...diorang cakap..esok diorang pindah kat sekolah kita.."ujar ad sedikit lembut....tapi muka dingin....biasa la..cakap dengan kembar mesti lembut ii do...
"Ouh...bagus la tu..."ujar ar dan is serentak....tapi muka dingin tetap ditunjukkan oleh mereka berdua....

Mereka terus masuk ke dalam satu butik...butik tersebut kepunyaan arwah mama mereka....

"Boss....selamat datang..."ujar seorang pekerja perempuan yg bernama fia...
"Hurm...macam mana dengan keadaan butik nie...maju or sebaliknya...??"tanya is sambil memandang ke arah setiap penjuru butik tersebut...
"Maju boss...."ucap fia dengan teruja..
"Bagus la tu.....aku tak nak korang ada sembunyikan sesuatu dari kitorang..."ujar is dengan tegas...
Fia hanya mengangguk....

"Ar...macam mana...butik yg lain maju or...tidak...??"tanya ad memandang ke arah kembarnya...
"Hurm...semua okay dan berkembang dengan pesat..."jawab ar dengan sedikit lembut sambil memandang ke arah ad...
Ad hanya mengangguk.....selepas itu...mereka terus bermemandu ke arah.syarikat milik bapa mereka...

Skip....
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Setelah mengecek segala hal dalam syarikat...mereka terus balik ke istana......

"Nenda...kami dah balik..."ujar ad dengan lembut sambil menyalami tangan nenda mereka yg sudah tua...
Ar dan is juga menyalami tangan nenda mereka....
"Hurm....nenda dengar ada org yg cari gaduh dengan cucu kembar nenda nie..."ujar nenda mereka dengan lembut....
"Er...biasala nenda....along, angah dan alang dah biasa da..."ucap ad dengan lembut sambil tersenyum nipis....
"Hurm....nenek dah puas dengar alasan along....angah dan alang..."ujar nenda mereka dengan mua yg sedikit tegas...
"Er...nenda...alisya, risya dan misya dah balik....dorang sama sekolah dengan kami..."ujar ar dengan mengubah topik...
"Ouh...betul ka...hurm...mereka dah tahu pasal ayahanda dan bonda kamu bertiga...??"tanya nenda mereka serius...
"Sudah...mereka sudah pergi di kubur ayahanda dan bonda..."ujar ad dengan sebak...begitu juga ar dan is...
"Okay...dah jangan menagis okay...naik atas...mandi...nanti kita dinner sesama ya.."ujar nenda mereka dengan nada lembut....
Ad, ar dan is hanya mengangguk dan terus berjalan menuju ke arah lif untu naik ke atas....
Air mata nenda perlahan lahan turun...
'Anakanda dan menantu....bonda harap kamu berdua di tempatkan di kalangan org ii yg beriman...'ucap nenda di dalam hati.....perlahan lahan dia mengusap air matanya dan menuju ke bilik untuk menunaikan ibadah solat.....

Bersambung....

=_=///

Mafia's GengsterWhere stories live. Discover now