Mereka bertiga terus keluar dari khemah...mereka terus mengunci pintu khemah mereka dan mereka terus berjalan menuju ke arah abang fasi dan akak fasi yg sedang berbual rancak...
"Akk dan abg fasi...kitorang join boleh...."pinta ara perlahan...
"Boleh ja duduk la.."jawab akak hasyi lembut...mereka bertiga terus dudk..
Adel-aza
Ara-hasyi
Adis-eza"Er...kak aza...saya nak tanya nie..malam nie ada aktiviti yg lain ka??"tanya adel kepada kak aza...
"Tak da rasanya...yg akak tau malam nie kita dan semua sekolah akan berkumpul and duduk dekat unggun api la.."ujar ka aza tersenyum memandang adel...biasa la..perangai adel dah hampir sama dengan perangai nya...Skip...
Semua pelajar terus duduk berdekatan dengan unggun api....
Adel di tengah ii antara ara dan adis....
"Hurm...sejuknya..rasa best pulak.."ujar adel perlahan...
"Hai korang....nak join boleh??"tanya kimi sambil memandang ke arah adel..
"Duduk la..."ujar ara perlahan...Kimi, wan dan syez terus duduk bersama team adel....
Tiba ii datang pula satu kumpulan...
"Hello miss pretty semua..."ucap seorang lelaki lalu duduk satu team dengan adel...
Mereka tidak menjawab langsung...malas katakan...
Abg fasi dan akak fasi mula berucap..."Selamat malam adik ii....kita nak terangkan tentang kawasan tempat kita berkhemah nie..."kata abg aidar panjang dan lebarrrrr....
Adel mula mengangkat tangan....
"Abg aidar....bukankah abg aidar cakap yg abg fasi dan akak fasi akan terangkan hal nie esok pagi ka....??"tanya adel sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal....
Semua murid memandang ke arah adel...lagi ii budak lelaki...
'Cantiknya..'
'Comel'
'Nie baru kreteria untuk bakal isteri aku nie..'Adel hanya mampu senyap apabila mendengar pelbagai gumaman semua pelajar lelaki...
Lelaki yg tinggi lampai dan kacak yg menegur adel petang tadi pun mengangkat tangan...."Betul cakap dia nie abg aidar...lebih baik saya tidur...main game like pubg, ff and ml..."jawab lelaki yg yg menegur mereka petang tadi...
Satu lagi gumaman pelajar..tapi kali nie pelajar perempuan la...'How dare...kacak nya..'
Bla bla bla...
Adel terus menyambung...
"Saya setuju dengan budak lelaki yg cakap tadi abg aidar...lebih baik main game and tidur...lagipun dah malam nie...."ucap adel dengan selamber...
"Okay la..esok abg cakap tentang hutan nie..pegi la balik khemah korang then tidur...nite adik ii semua.."ucap abg aidar...dia tersenyum memandang adel....adel hanya membalas senyumam abg aidar dengan senyuman kejahatan...'ingat kau'...
Abg aidar hanya tersengih macam kerang busuk melihat adel...."Nite semua..."kata abg razi dan abg azim serentak...
Mereka juga tersenyum melihat adel...
Adel sekali lagi tersenyum jahat..'korang dua ingat'....Semua pelajar sedah masuk ke dalam khemah masing ii....kini tinggal adel, ara, adis dan abg serta akk fasi...
Adel terus berjalan diikuti oleh ara dan adis menuju ke arah akak fasi dan bersalaman tangan dengan akk fasi..."Nite akak fasi...."ucap adel ke arah akak fasi....
"Nite too adik ii akak"ucap akk fasi semua serntak...Abg fasi hanya dijeling...
Mereka terus masuk ke dalam khemah dan mengelock pintu khemah dari dalam....
"Wei....aku belum ngantok la..."ucap adis perlahan...
"Aku pun sama...jom tengok movie misteri dilaila...."ucap adel perlahan...
"Jom...takkan kita ja...kita ajak akak fasi nak tak..??"cadang ara ...Adel dan adis hanya mengangguk setuju.....
"Sapa nak gi panggil akak fasi??"tanya adel hairan...
"Kau!"jawab ara dan adis serentak sambil mata melihat wajah adel...
"Okay la.."jawab adel malas...Di terus keluar dari kjemah dan mengelock pintu khemah dari luar...
Dia berjalan menuju kekhemah yg berwarna biru yg sederhana kecil..
Dia terus mengetu pintu khemah tersebut...
Pintu khemah tersebut terus terbuka..."Ye adel....kenapa keluar malam ii nie??"tanya kak aza lembut....
"Akk nak tak join kitorang tengok movie??"tanya adel terus tanpa manjawab soalan kak aza..
"Movie apa??"tanya kak hasyi perlahan...
"Misteri Dilaila...tak pun homesty..."jawab adel sambil memandang wajah akak ii fasi....
"Akak bukan nak tolak...tapi kami memang tak boleh....maaf ya adel.."ujar kak eza meminta maaf....
"Its okay...nite kak.."ujar adel lalu terus berlalu berjalan menuju ke arah khemah nya...
Adel terus membuka lock pintu dan terus masuk serta terus mengelock pintu khemah mereka dari dalam..."Yow...akak fasi setuju ka??"tanya adis perlahann...
"Dorang tak setuju...so...kita nak buat apa??"tanya adel semula setelah menjawab pertanyaan adis...
"Hurm...kita makan malam dulu...then kita tidur..."cadang ara....
"Okay..."jawab adel dan adis serentak..
"Jap...apa kata kita chat adik ii kita..lu.."ujar adis...Mereka berdua hanys mengangguk dan terus membuka iphone masing ii..
Group adik ii sayang ♥♥♥
Adel
'Yow...aidil...cam mana keadaan mama dan papa??'Ara
'Mama papa okay ke tidak??'Adis
'Aku rasa tak sedap hati do...mama papa okay...?'Aidil@sayang %_%
'Kitorang pun tak tau...sorry...adik nak off nie...line kat london si kurang do..bye'Adel off 1050
Ara off 1050
Adis off 1050
Aidil@sayang %_% off 1050Semua dah last seen semua...
"Wei...jom masak kat luar..."ujar adis perlahan...
"Mana boleh masak kat luar...kan semua org tengah tido...ade ke diorang hidu masakan kita nanti..."jawab ara nada perlahan...
"Betul cakap ara tu adis"ujar adel perlahan...Adis hanya mengangguk perlahan....
"So...kita nak makan apa nie..."tanya adis sekali lagi...
"Kita makan keropok ja...."jawab ara...Mereka bertiga terus makan keropok potato chip perisa cheese dan honey...favourite tuu...
Setelah habis makan mereka bertiga terus terlelap....
Tiba ii bunyi or mengilai terdengar sayup ii..mereka bertiga terus terjaga...
"Hurmm...sapa pulak ketawa tengah malam nie.."ujar adel separuh mamai..
"Entahnya..."ujar adis dengan mata yg masih tertutup...
"Hurmmm...ngantok la...org gila yg lalu kot.."ujar ara dengan mata yg layu dan lama kelamaan matanya pon tertutup...Tiba ii terdengar suara org menjerit kuat sabil berkata....
'aaaaaaaaa!!!! jangan ganggu aku...'
'Woi..senyap la..kau nie mengigau tak habis ii....'Selepas itu..keadaan senyap semula...mereka bertiga yg terdengar jeritan tersebut terus tidur dengan nyenyak semula....
Penat sangat....dah la macam ii yg pelik belaku...sehingga mereka hairan sampai nak naik gila....Bersambung....
#_#
YOU ARE READING
Mafia's Gengster
Teen FictionMengisahkan tentang 3 org gadis gengster dan dalam masa yg sama mempunyai identiti yg lainnya pindah ke sebuah sekolah yg ternama.... Mereka menyamar untuk melihat keadaan di sekolah tersebut pertama mereka masuk ke dalam sekolah tersebut....sekolah...