Mereka bertiga terus mejalan menuju ke arah tempat untuk membeli baju t...
"Wow...yg nie cantik la....simple but perfect..."ucap ara dengan muka teruja...bajunya yg berwarna perang cair...dan mempunyai tulisan..'ķīłł ţhīş łøvə'...
"Yes...thats true...cun untuk kau..."cadang adel yg masih mencari pakaian yg menarik perhatiannya..
"Ni....baju nie nampak simple do..but..aku sukakan nya.."ucap adis sambil menunjukkan baju berwarna pink cair yg mempunyai tulisan..'Ī ćâń ķīłł ýøū łøvə'...
"Nice...cantik.."puji ara...
"Aku sukakan baju nie...simple...and so very perfect.."ucap adel perlahan...baju tersebut berwarna putih...dan mempunyai tulisan...'ğø đīə ýøů łøvə'
"Sesuai dengan watak kau.."perli adis.....
"Hurm..simple but perfect..."puji ara apabila melihat pakaian kakak sulung mereka...Mereka bertiga terus membayar baju yg mereka pilih di kuanter...
"Wei...jom..."kata ii ara terhenti apabila melihat ex boyfienya datang menghampiri...
"Apa..."kata ii adis juga terhenti apabila melihat seorang lelaki di sebelah ex boyfie ara...
Adel hanya menunjukkan muka datarnya apabila melihat ex nya..."Ara...i'm sorry...forgive me...please.."ucap lelaki tersebut lembut...
"What!! kau ingat sesuka hati saja aku nak maafkan kau...humph...kau memang sial la..kau yg buat aku jadi macam nie..kau buat aku berubah..dan kau jugak buat aku jadi bukan perangai seorang gadis...kau tau tak.."jerit ara nyaring...muka dinginnya mula datang...
"Saya mintak maaf...saya...sorry ara...i'm sorry...saya rindukan awak yg dulu.."kata lelaki tersebut sayu..
"Pegi mampus la kau...kau sakitkan hati aku....kau curang kat aku..then..sesenang itu ja kau nak mintak maaf..mintak aku terima kau balik...baik kau balik la...masuk kubur dengan maaf kau tu..!"jerit ara dengan suara yg masih di control...dia hanya memandang dingin lelaki di hadapan mereka...
"Saya tak sengaja nak curang dengan awak masa tu..."tahan lelaki tersebut lagi...
"Tak sengaja...atau pun..kau memang sengaja...dah jelas kau buat oerkara yg bodoh kat depan aku...aku tengok la babi!"ara sudah tidak dapat menahan amarahnya lagi....macam ii dah dia mencarut...Dalam masa yg sama...
"Sorry sayang...forgive me..bie tak sengaja...si khai yg hasut bie..bie ikut ja..."kata lelaki tersebut memujuk adis........
"Sapa sayang lu....aku?? hahaha!! mimpi ja la ....kau sapa nak panggil aku sayang...cuma adik suami dan ibu bapa aku ja boleh panggil aku sayang..kau tak da hak nak panggil aku sayang...!"jerit adis sedikit nyaring...
"I'm so sorry...saya tak sengaja buat macam tu....masa tu awak langsung tak layan saya...mana tak nya saya cari org lain.."jawab lelaki tersebut dengan nada perlahan...
"Kau nie..dasar dungu la...aku just nak tengok setakat mana tahap kesetiaan engkau...tak sangka tahap kesetiaan kau goyah..."adis tergelak sinis lalu menunjal kepala lelaki tersebut ..Dalam masa yg sama..
"Eh....adel....lama tak jumpa awak...awak sihat...??"soal lelaki di hadapan adel dengan lembut...
"Aku okay ja...semenjak kau tak ada..hidup aku makin aman dah...."jawab adel dengan kasar...
"Saya nak mintak maaf pasal yg saya duakan awak..."ucap lelaki tersebut perlahan...
"Hurm....mana girlfie kau...lama aku tak tengok dia semenjak dia simbah muka aku dengan air manis dulu..."dengan sinis saja adel berkata kata...
"Err....dia dah mintak putus dengan saya....dia cakap..dia just nak hancurkan hubungan awak dengan saya...then...baru saya tahu salah saya terhadap awak.."cerita lelaki tersebut panjang lebar...
"Kisah pulak aku....kau nak melutut ka..kau nak sembah ka...kau nak cium kaki aku ka...apa ka...aku memang tak akan terima kau lagi..."ujar adel kasar lalu berlalu dari tempat itu ke tempat yg lain diikuti oleh ara dan adis...Dalam hati mereka bertiga sudah berapi api..
'Tak apa....aku akan dapatkan kau dengan apa pun yg terjadi...'gumam mereka bertiga serentak di dalam hati....Adel, ara dan adis...mendengar apa yg mereka bertiga gumam tadi kerana mereka menugaskan sesuatu untuk mendengar percakapan mereka bertiga...
Adel, ara dan adis hanya tersenyum sinis...."Wow..berani betul aku tengok dorang..."ujar ara sambil tersenyum sinis...
"Tak pe..kita tunggu dorang mulakan game..."adel hanya tersenyum sinis dan anak matanya sudah bertukar menjadi warna gold pekat...
Anak mata ara bertuka kepada warna ungu pekat...manakala anak mata adis bertkar kepada warna biru pekat...Mulut masing ii sudah mengukirkan senyuman manis...
Anak mata mereka mula bertukar kepada warna asal iaitu warna grey cair....Tiba ii ada org yg menegur mereka...
"Hey...jom tengok wayang do..."cadang iz kepada mereka berlima...
"Cita apa??"tanya adis hairan...
"Cita anabelle 2 la.."cadang am...
"Aku tak nak tengok cita tu...yg aku nak tengok cita "mummy"....ja.."cadang ara pula..
"What...cita mummy dah keluar?? aku nak tengol do"adel setuju dengan cadangan ara...
"Yes...cita mummy dah keluar.."kata adis setuju denga kata ii ara juga...
"Alah..malas pulak aku.."niel menolak cadangan ara...
"Tak payah nak memekak kau kat situ...nie..aku dah beli pop corn...and the last..adis dah beli tikey sekali..."ujar adel denga selamber badaknya...BB hanya mengangguk pasrah....
Mereka berenam terus masuk ke dalam panggung wayang....
Mereka duduk ikut pasangan...Adel-niel
Ara-am
Adis-izMulut mereka tak henti ii mengunyah pop corn...mereka kongsi pop corn and air...
"Yow...mummy tu hisap roh org ka??"soal niel perlahan...tapi sempat didengari adel...
"Huish...badan dia yg terkontang kanting dah jadi macam biasa dah..."soal am di sebelah ara perlahan...ara hanya menjeling am sekilas sahaja...
"Huh...mumia keluar dari keranda do..huish..besar betul pangkat mummy tu...."soal iz di sebelah adis pula...adis hanya diam dan mata masih memandang ke arah skrin panggung wayang di hadapannya kini...Skip...
"Wey...kitorang balik dulu..mana tau kalau kitorang balik lewat nanti tetiber terserempak mummy...."carut iz dengan muka selamber badak nya..
Mereka bertiga hanya mengangguk apabila mendengar carutan iz...
Mereka terus masuk ke dalam kereta masing ii...
Adel terus memasukkan earpiec ke telinganya..
"Wei..ara adis..aku mungkin balik lewat sikit kot...korang tak payah nak tunggu aku...bye.."ucap adel selamber lalu mengaktifkan keretanya dengan mood halimunan dan terus masuk ke jalan rasia untuk menuju ke markas..
Apabila sampai ke pintu markas...adel dengan selamber membuka pintu tersebut dengan meletakkan kata laluan dan diakhiri dengan pengesahan cap jari..."Eh..boss..dah lewat nie.."soal ernie perlahan ke rah adel...
"Tak pe lah..aku nak korang carik maklumat tentang budak ii nie..."arah adel lalu memberikan gambar niel, am, iz, ina, nas dan im....
"Okay boss..ada apa ii lagi.."tanya ernie...
"Aku nak korang carik maklumat tentang hutan yg kitorang gi camping tu..then..setiap pokok...aku nak korang letakkan camera kecil yg tidak dapat dilihat oleh org dengan sekali dua tiga pintas..."sambung adel dengan suara yg tegas...
"Baik boss..."jawab ernie...
"And...satu lagi..aku nak salah seorang dari kumpulan kita menyamar menjadi abg fasi..aku nak lebih kurang 3 orang...beres okay.."arah adel ...
"Baiklah boss..."jawab ernie...Adel terus keluar dari markas dan masuk semula ke dalam kereta...
Skip...
Dia terus masuk ke dalam bilik dan mengambil salah satu beg bagasinya..dua terus menyimpan pakaian, seluar t , hoodie...lampu...kasut sport ke dalam begasinya...dia terus mengambil beg sandang yg berwarna hijau pekat dan terus memasukkan lampu suluh, powerbank dua biji,iphone 7 dan samsung 4 camera, topi dan mask....
Setelah selesai...dia terus mandi dan membasuk kaki...then..dia terus tidur...penat do...
Bersambung...
YOU ARE READING
Mafia's Gengster
Teen FictionMengisahkan tentang 3 org gadis gengster dan dalam masa yg sama mempunyai identiti yg lainnya pindah ke sebuah sekolah yg ternama.... Mereka menyamar untuk melihat keadaan di sekolah tersebut pertama mereka masuk ke dalam sekolah tersebut....sekolah...