30

1.2K 153 26
                                    

❝ I need you like a heart needs a beat ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I need you like a heart needs a beat

━━━━━━━━━━━

haesoo’s pov

Keadaan dalam fitting room itu senyap macam dalam kawasan perkuburan. Hanya aku dan Younghoon berdua di sini. Yuju dan model yang lain sedang mengemas kawasan dewan, cuba membantu apa yang patut sebelum chandelier gergasi itu dibawa keluar. Younghoon sedari tadi cuba untuk menegur aku, tetapi dia kelihatan teragak-agak.

“ H–Haesoo. ”

Nama aku dipanggilnya. Aku buat tidak endah, masih menyambung kerja mencuci dan membalut luka pada lengan Younghoon. Mulanya nampak macam teruk, tapi mujurlah lukanya tak begitu besar. Kalau tidak, memang aku dah lama heret lelaki ni pergi hospital.

“ Haesoo, a–awak masih marahkan saya? ”

Lama aku diam sebelum menghela nafas berat. Aku mengangkat wajah, merenung Younghoon yang sudah mengetap bibir, “ Ya, saya marah. Marah sangat! Rasa macam nak lepaskan semua geram pada awak. ” Suara aku mendatar, menunjukkan aku betul-betul maksudkannya. Actually, aku sengaja je. Tak mungkin aku nak marah pada dia kalau dia dah buat muka seposen tu. Lagi teruk kalau dia tiba-tiba menangis. Tak fasal-fasal aku kena pujuk nanti.

Younghoon perlahan-lahan menundukkan wajahnya, takut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Younghoon perlahan-lahan menundukkan wajahnya, takut. Mana taknya, aku tenung dia dengan muka tak puas hati. Makin menikuslah lelaki ni. Harap badan je besar, tapi perangai serupa budak kecil.

Sorry, Haesoo. ”

“ S–saya minta maaf. ”

“ Jangan marah, please. ”

Aku rasa nak tergelak, tapi tahan je daripada meletus. Betul ke manusia yang berada di hadapan aku ini ialah Younghoon yang berusia 23 tahun? Nampak macam umur 3 tahun! Younghoon menunduk, tidak berani untuk pandang aku.

“ Younghoon, angkat kepala awak. Saya nak cakap dengan awak ni. ”

Younghoon akur, lalu mengangkat wajahnya. Mata dia dah berair— eh, sekejap. Dia menangis ke? Aku baru je cakap tadi. Cengeng betul! Aku tertawa kecil, “ Younghoon, awak menangis? Hey, saya garang sangat ke? Aigoo, janganlah. Awak ni. Okay, okay. Saya tak marah awak pun, Younghoon. Sengaja je saya cakap macam tu tadi. ”

model. younghoonWhere stories live. Discover now