"Tapj serius kau kena tengok muka Jimin time tu. Nampak macam someone baru lepas makan cili wey. Merah muka dia." Sindir Taehyung bersama tawa kuatnya. Tidak ketinggalan aku juga yang turut menyertainya untuk ketawa kepada Jimin.
"Siapa saja tak marah kalau muka kena simbah dengan air longkang?! Punyalah nak balas dendam sebab aku kalahkan dia dalam video game. Tak masuk akal sungguh!" Balas Jimin geram.
"So Taehyung simbah air longkang kat muka kau semata mata dia kalah video game? Seriously kat sini dah membuktikan yang Jimin lagi pandai main video game dari kau Tae." Aku sambung ketawa apabila melihat wajah Taehyung bertukar cemberut.
Gelakkan orang lagi. Sekarang dah kena pada batang hidung sendiri.
"Betul juga. Nampaknya aku dah rampas gelaran Taehyung as 'King of Game'. Terasa bangga pula." Kini kami berdua menggelakkan Taehyung.
"Aku kalah sebab aku sakit perut time tu! Bukannya sebab aku tak pandai main. Korang jangan buat andaian eh. Aku still King of Game!" Kata Taehyung membela diri.
"Petang ni kalau kau free datanglah lepak rumah aku pula. Kita bertiga bet main video game." Pelawa Jimin.
"Tengok dululah kalau aku free. Tapi kita nak bet apa?" Soalku. Jimin mengangkat bahunya saja.
"Ha aku tahu!" Tersentak kami berdua apabila Taehyung menjerit sambil memetik jarinya. Kami memandangnya yanv sudah tersenyum jahat.
Jangan dia bagi benda pelik sudah.
"Siapa yang kalah kena tulis surat cinta kepada Saem Kwon." Membutang luas mata kami mendengarnya.
Tulis surat kat Saem Kwon?! Cikgu Kimia yang garang macam King Kong tu?!
"Kau gila ke Taehyung?! Kau nak mampus?!" Kali ini aku bersuara tidak puas hati.
Ini kerja gila! Kalau dia dapat tahu siapa yang hantar, habis punggung kami dia sebat guna rotan lagenda dia. Terlantar seminggu kami di atas katil macam tu.
"Kata nak bet. Ini kira mencabar la ni. Lagipun, tak best la kalau tak bet dengan benda yang extreme." Taehyung mengangkat kedua dua belah keningnya serentak.
"So, korang nak terima ke tak nak?"
Aduh! Nak join ke tak?
"Aku end up tak nak join game ni. Aku still sayangkan punggung aku." Kataku jujur.
"Itulah. Kau punya bet tu extreme sangat. Kalau kau nak buat, kau buat sorang sorang. Kami berdua tak nak join dalam game bawa maut ni." Jimin menyokong.
"Okay fine! Kita tak payah bet. Siapa kalah kena belanja rehat for 4 days." Taehyung memberi cadangan kedua.
"Aku setuju!"
"Aku pun!" Akhirnya idea Taehyung dipersetujui oleh kami.
"Kalau macam tu petang nanti ki—
" Jungkook!"
Kata kata Taehyung terpotong tatkala mendengar namaku dilaung oleh seseorang dari arah belakang. Macam kenal je suara ni.
"Eh? Tu bukan ke Nam Hye Ji? Budak kelas sebelah?" Soal Taehyung hairan.
Apa yang dia nak ni?
"Maaf ganggu masa korang bertiga." Ucapnya sambil menunduk. Kami sekadar mengangguk.
"Kenapa nak jumpa Jungkook?"
"Ouh. Saya saja nak tanya. Rehat nanti awak rehat dengan siapa?" Soalnya membuatkan aku tersentak.
YOU ARE READING
[C] UNEXPECTED SPY | JEON JUNGKOOK
FanficDisebabkan misi yang membelenggu kebebasan dirinya buat sementara, Jung Eun Ra terpaksa menyamar menjadi seorang nerd di sebuah sekolah. Namun tugasnya sebagai pengintip tetap diteruskan untuk mencari penjenayah yang dikehendaki. Adakah misinya akan...