iyi okumalar :)
Hayat bize bir kapıyı sonuna kadar kapatıyorsa, başka bir kapı yavaşlıkla açılıyordu. O açılan kapı kapanmadan oraya koşup arkasında ne olduğunu görmeden oraya girmen gerekir. Ben de öyle yapmıştım. Hiç düşünmeden gelen mesajı arayıp yarışmaya katılmıştım.
Mesajda kitap okuma yarışması olduğu yazıyordu. Bu yarışmayı kazanan ilk beş kişide Türkiye gezisine katılacaktı. Yarışma için beş tane belirlenmiş kitabı okuyup sınava girecekmişiz. Okumak için de sadece bir haftamız vardı. Su hanıma bu gün ikizleri bir saat kadar geç getirip getiremeyeceğini sorduğumda bu gün izinli olduğunu söyledi.
Odama geçip üzerimdekileri çıkardım ve bir tayt ile t-shirt giydim. Sırt çantama su, telefon ve cüzdanımı koyup önce odamdan sonrada evden çıktım. Sokakta yürürken dün karşılaşmamız aklıma geldi. Tedirgin bir şekilde sokakta yürürken dal kırılma sesiyle ayaklarım yere yapışmışçasına durdu. Ses sol tarafımdan gelmişti. Oraya baktığımda küçük bir çocuk bahçe ile uğraşıyordu. Derin bir nefes alıp hızlanan kalp atışlarımı yavaşlattım ve yürümeye devam ettim. Kitapçıya yaklaştığımda korna sesi ile biraz ileriye baktım. Arabayı kullanan adam az kalsın küçük bir kıza çarpıyordu. Ne olduğunu anlamadan kıza doğru hızlı bir şekilde yürüdüm.
Küçük kız başını eğmiş kulaklarını kapatmış bir şekilde yolun ortasında duruyordu. Kızın yanına geldiğimde arabayı kullanan adamda dışarı çıkmıştı ve direk bakışlarını bana yöneltmişti.
-kız iyimi
-sanırım iyi sadece korktu.
-bir anda önüme atladı ne ara fark ettim nasıl frene bastım anlayamadım.
Adama anladığımı gösterir bir şekilde başımı salladım ve küçük kıza döndüm.
- merhaba, iyi misin bir şey oldu mu?
- i-iyiyim sadece korktum.
-neden yola atladın?
-bir kuş vardı onu kurtarmak istedim.
Küçük kız başı eğik bir şekilde konuşmaya devam ederken benim yüzümde saf bir gülümseme oluştu. Elimi çenesinin altına koyup yavaş bir şekilde kaldırdım. İlk dikkatimi çeken şey gözleri olmuştu. Gözleri Aymira'nın ki gibi gece mavisiydi. Benim en sevdiğim renkti. Ben o rengi Aymira'nın gözlerinde görünce sevmiştim. Oda siyahı sevmişti. Benim saç rengim olduğu için... Ben küçük kızın gözlerinde kardeşimi görürken yanağında dikkatimi çeken bir iz vardı. Bu bir tokat iziydi ve morarmıştı. Bu kız birisi tarafından şiddet görüyor olmalıydı. Gözlerim kocaman açılırken kızın elini tutup kaldırıma oturtturdum. Kızı üzmemek için direk yanağını sormamaya karar verdim.
-annen veya baban nerede buradalar mı?
Kız tekrardan başını eğip kısık sesiyle cevap verdi.
-benim ailem yok.