يوسف وهو على وشك البكاء: هقول على كل حاجه..
سحر قامت مسرعه: انت اتجننت الموضوع دا اتقفل من زمان..
ادم: ماما من فضلك احنا مش صغيرين من حقنا نعرف كل حاجه..
يوسف بصوت مؤثر: عامر عزيز الشناوى ده يبقى اخويا الصغير ..كنت بحسه مسئول منى طول عمره طيب وحنين.. جدكم عزيز الشناوى كان صعب جدا طول عمره كان بيفرض عليه كل حاجه وأى حاجه يخترهالوا اللى حاجه واحده حبه لأمانى البنت الوحيده اللى حبها .. جدكم لما عرف انه بيحبها هد الدنيا علشان كانت بنت السواق اللى عندنا قامت حريقه فى البيت..وساعتها جدكم خيروه بين انه يبعد عنها او يتبرا منه ..هو اختار امانى ومشى راح ليها ساعتها عم كمال اترفد وعامر راح معاه ووقف جانبه وجوزوا امانى بس اشترط عليه مفيش خلفه اللى اما وضعه يستقر..عامر حس ان المسئوليه بقت تقيله عليه حاول يدور على شغل بس مش لقى علشان كان لسه طالب فإشتغل سايس بيركن وبيمسح عربيات لحد اما اتخرج وبرده الظروف كانت ضيقه ففضل سايس عشان يحسن دخلوا ..وجدك فى يوم شافه اهانه جامد حسسه انه ولا حاجه..بعدها عرفنا انه..توقف عن الكلام وأكمل بألم.. مات بسبب صدمه قلبيه انا اتفجأت معقولة اخويا مات من غير مايشوف ولادى ولا اعرف ألعب مع بناته ..وبعدها بإسبوعين ماتت امانى من زعلاها عليه وسابت البنات ..ومن يوميها جدك اتعلم الدرس وقالى انه لازم يا خد البنات يربيهم علشان ميطلعوش زى عامر كرهينه..بس البنات اختفوا خالتهم دعاء خدتهم وهربت اكيد خافت عليهم ودورنا كتير ومش لقناهم وجدكم وصانى ان بنات عامر ياخدوا ورثه..
حازم بحنان: يااااه يا بابا انت شايل كل ده فى قلبك وساكت ..
ادم : كان لازم نعرف علشان نتصرف معاك
يوسف بقلت حيله: تتصرف معايه هتعمل ايه انت مش بتعرف تشيل مسئوليه نفسك..انا عمرى مغصبت على واحد فيكوا حاجه علشان مغلطش غلطه ابويا..
آسر: خلاص اهدوا المهم ياادم البنت اللى شفتها دى تبقى بنت عمنا..
ادم: معرفش..
يوسفب إستفهام: يعنى معرفتش اى حاجه عنها..
ادم: لا ولا الهوى... وضع يده على رأسه وقد تزكر شئ ...اااه فى كشكول محاضرات وقع منها يمكن يوصلنا لحاجه..
حازم: هاتوا كده..
اعطى ادم الكشكول لحازم وتفحصه وقال: الكشكول ده فى محضرات طلبة هندسه..
آسر : وانت عرفت منين ..
حازم : وانت شايفنى خريج معهد صرف صحى ..
آسر وقد شعر بالاحراج: اسف مأختش بالى
يوسف: تعرف تدور عليها او توصلها...
حازم: انا اعرف ناس كتير فى كل جامعه هديهم الاسم واعرف هى فين..
ادم: تمام وفى اسرع وقت هنكون عرفنا هى فين..
أنت تقرأ
الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..
Romansaرومانسيه كوميدى بالعميه المصريه المركز الاول روايه عاميه 10/ 2021 المركز الاول روايه مصريه 2022/7