الفصل السابع

15.9K 551 9
                                    

بعد ما فعله آسر وسار فى طريق الضلال جلس على حافه السرير ووضع يده على راسه..

جيجى بإهتمام : مالك زعلت ليه هى اول مره ولا شكلك تعبان من حاجه تنيه مع ان اللى زيك يزعل ليه معاك فلوس وصغير تبقى ايه مشكلتك..

آسر بصوت اشبه بالبكاء: هقول لك مع ان اللى ذيك محدش يوثق فيه..

جيجى: اللى شبهى معلش مهو انت متولتش لقيت نفسك اتكتب عليك الغلب واهلك بيبعوك ..

آسر: على رائيك اللى يشوف بلاوى الناس..بتقولى غنى وصغير ..الغنى ده مش لاقى حد يهتم بيه..لأم تسأل مالك ولا اب يصحبه..وأخوات معتبرينه عيل صغير..عايش لوحدى عمر محد سألنى مالك.. واجهش فى البكاء..

جيجى واخذته فى حضنها: بس يا واد ايه دا كله صحيح من بره هلا هلا ومن جوه يعلم الله..

ابتعد آسر وقام بلبس ملابسه وخرج لقي سيف وباقى الشله..

سيف بمزاح: اايه يبنى كنت ناوى تبات جوه ولا ايه ..وقام بإعطاء سجاره ممزوجه بالحشيش وكأس مملوء بالخمر.. امسك..

اخذهم آسر منه وقام بشربهم ..وبعد فتره..

آسر بتواهان: هو الشقه دى بتاعت مين..

سيف بنفس التوهان: اايه بتاعت بابا بس مفيش حد بيجى ولابيسأل..ههههه..هو انت عملت ايه..

سيف: كل خير انا..انا قايم ماشى بقى سلام..

***********************************
فى القصر صعد يوسف عند سحر ووجدها تغلى من الغضب..

سحر: ايه اللى طالعك مكنت تخليك مع السنيوره بنت اخوك كمان شويه..انا تزعقلى علشان الشرشوحه دى بنت امانى..لأ والف لأ..دا انا سحر ومسمحش بكدا..

يوسف: خلصتى كل اللى بتعمليه مفيش منه فايده..فاحسلك تتقبلى الامر..

سحر: حيث كدا بقى فلازم بنت اخوك تعرف نظام البيت وتمشى عليه وكدا مفيهاش زعل..

يوسف: ماشى تصبحى على خير..

سحرفى سرها: وهيجى منين الخير طول ما الحيوانه دى هنا..

***********************************

فى البار يجلس كل من ادم وجاسر.. وقد قص ادم لجاسر كل ماحدث...

جاسر: دى حكاية ولافى الاحلام يعنى المزز بتوع الصبح طلعت واحده فيهم بنت عمك..

ادم العصبيه: ايه مزز دى ما تحترم نفسك..

جاسر : خلاص ياعم متقفش كدا... بس انا برضه مش فاهم انت ايه اللى مزعلك انها تركب مع حازم وايه يعنى لما حازم يوافق على طول..

سكت ادم ولم ستحدث...

جاسر: هى الصناره غمزت ولا ايه..

ادم :لا طبعا انا بس متغاظ منها وفشيت غلى فى آسر وخرج زعلان..

الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن