يقف بمنتهى الغرور وهو يسمع صوتها وعيناها التى لم تتوقف عن البكاء ..
همس ببكاء هستيرى: ليه .. ليه انا ..ليه عملت فيه كدا دا انا حبيتك وثقت فيك..حاولت اقدم ليك كل حاجه..ادم بغرور: انا عملت اللى تستهليه واللى يليق بيكى طبتك وسزجتك هما اللى وصلوكى لكده خلوكى هبله ومش شايفه الحقيقه..
همس بصدمه: مش معقول اايه كل اللى فى قلبك دا انت ادم اللى كان بيحبينى ومستعد يعمل اى حاجه علشانى..
ادم: دا كان انتقام على الاقلم اللى ادتيهولى..واديكى عرفتى ان اللى بيدسلى على طرف بكسر رقبته..
همس بصراخ: يا شيخ كنت ضربتنى..كنت قتلتنى ..عملت اى حاجه .. غير كده
ادم: مفيش حاجه هتكسر عينك غير كده ..واظن ان دى تكسر اى حد..
همس وهى تضربه على صدره: ياااااخى روووح منك لله يا واطى ..
ادم وهو يمسك يدها ويضعها خلف ظهرها: انتى تتلمى اللى بتعمليه ده مش هيفدك فى حاجه يا شطره ارجى البيت يا حلوه..
همس: انت لازم تصلح اللى عملته..
ادم بضحك: هههههههههه انتى عبيطه ولا بتسطعبطى..
همس برجاء: وحياه اغلى حاجه عندك متبقاش قاسى اوى كده.. انا عرفه انى غلط وان ده عقاب ربنا ليه..بس متسبنيش كده..
ادم: روحى وطلعينى من دماغك..
همس بدموع: طب الوعود والحب وعمرى ماهجرحك مش هخلى دمعه تنزل من عينك كل ده تمثيل..ثم صفقت واخذت تضحك بشكل جنونى..لأ بجد برافه عليك انا الهبله اللى فى اللعبه دى
اخذت الدنيا تدور بها من شده الوجع والألم الذى لحق بقلبها ثم سقتت على الارض كى تهرب من واقعها الاليم..
جرى عليه ادم ونظر لوجها وقال: حتى بعد مكسرتك حاسس انى مكسور زيك..يا ترى هتسمحينى..
_____________________
انا قلت حاجه كده صغيره تصبر الكل لحد اما العيد يخلص وهنزل اقتباسين كمام..
وعاوزه توقعاتكم الى جاى
Rona ❤❤
أنت تقرأ
الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..
Romanceرومانسيه كوميدى بالعميه المصريه المركز الاول روايه عاميه 10/ 2021 المركز الاول روايه مصريه 2022/7