الفصل ١٦

14.1K 564 17
                                    

آسر ببرود وعدم اهتمام: خارج اسهر..ومحدش يستنانى..

حازم بغضب: نعم انت فى وعيك .. انت محرمتش..

آسر بلامباله: أحرم من اايه بالضبط..

حازم بصوت عالى: من العلقه اللى ختها واتحبست واتهببت بدل ما تصالح ابوك وتبوس ايده..

آسر: ااايه الكلام القديم ده.. انا غلطت واتعقبت ملوش لزوم  اعتزر لان حاجه قصاد حاجه دا مبدأكم..

يوسف: منتش خارج متخلنيش-----

وقبل ان يكمل قاطعه آسر: ااايه هتحبسنى تانى واللهى دى احلى حاجه بتعملها وبعدين انا مصدع وهتأخر على صحابى ومش عاوز السهره تضيع عليا..

سحر بعصبيه: مفيش نزول قبل العشا دى قواعد..

آسر: هههههه عشا وكانت فين القواعد دى اليوم كله..بعد اذنك..وكاد ان ينصرف ووجد جنى ..

جنى: ادخل يا آسر علشان تتعشا..

آسر بضحك: لأاا...

جنى: علشان خطرى.. وبعدين انت هتيجى معايه المدرسه بكره..

آسر بإستغراب: ده ليه انشاء الله..

جنى بمرح: امر واقع..واللى تخدنى أسهر معاك..

آسر: تسهرى معايه لأ طبعا ..يلا اتعشا امرى لله..وذهب معها واستغرب الجميع من تصرفه..

سحر بغل: هنيه..سعاد حضروا العشا..

جلس آسر واشتد صداع رأسه وجسمه يطالب بجرعة مخدر ولكنه تحمل حتى لايثير الشكوك وضع يده على رأسها يفركها بألم..

نور بريبه: مالك يا آسر فى حاجه بتوجعك.. نظر الجميع له

آسر وحاول ان يظل ثابت: لأ وبعدين العشا اتأخر ليه انا عاوز امشى..
_________________
فى تلك الاثناء دخل أدم وهو ممسك بيده همس..استغرب الجميع من مشهدهما معا وتلك الابتسامه التى تزين وجههما ..

سحر بغضب مكتوم: الله الله البيه متأخر وعمال يتسرمح مع الهانم اللى مفيش حد رباها..

ادم بإندفاع: ماما بعد اذنك همس خط احمر..

سحر: انت بتزعق ليه يا ادم وعلشان دى...

ادم: ليها اسم يا ماما وهمس هتكون مراتى..
ثانى مفاجأه للجميع..
نور بإستغراب: ااايه الكلام اللى بيتقال ده..لم ترد عليها همس وتركت الامر لأدم وكان اختبار صغير له..

ادم: نور اسمعينى انا بحب همس وعاوز اتجوزها صدقينى عمرك ما هتلاقى حد يسعدها قدى..ووجه حديثه لابيه وهو ممسك همس..بابا والنبى يا بابا جوزهالى انا مقدرش اعيش من غيراها انا اتغيرت علشانها هى البنى ادمه الوحيدة اللى حبتها ..

يوسف بفرحه: بجد يا ادم بتحب همس.. هو انا الاقى احسن منها ليك هيه اللى هتظبطك ..ووجه حديثه لنور ..نور يا بنتى ادم ابنى طالما بيحب اختك هيحافظ عليه صدقينى..

الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن