الفصل ٢٩ ما قبل الاخير

14.5K 519 41
                                    

سيف: هنهرب ازاى...

آسر بتفكير: هتصرف ولا احنا هنعيش عمرنا كله محبوسين هنا عاوزنا نندفن...

سيف بلامباله: اعمل اللى تعمله...

مسكه آسر من يده بشده: وانت استقوى شويه مش دى كلمتك ...

سيف بغضب وصوت عالى: استقوى بأااااايه رد عليه انا انكسرت اهلى باعونى عمر ماحد فيهم حاسبنى على حاجه والفلوس فى ايدى على طول ولما غلطت مبقاش ابنهم .. اصل هفضحهم فى المجتمع...

آسر بكسره: وانا انا مين يحس بيه وانا قلبى مكسور  ومحدش حس بيه عملت حادثه محدش فكر يقعد جانبى جولى تانى يوم اكينى ولاشئ تقضيت اوامر..

سيف: وعاوزنى ابقى اوى بعد اللى بتقوله...

آسر: انا هبقى اوى وهدوس على الكل ومش هيهمنى حد بكره يشوفه مين هو آسر..آسر بس مش آسر الشناوى بكره هبقى انا وهثبت ليهم نفسى...

سيف: طب وجنى..

اظلمت عيون آسر بشده: مش عاوز اسمع الاسم ده انا بكرهههها...

سيف: انت فى واعيك...

آسر: بالعكس دا انا اول مره اكون فى واعيى ذى النهارده...

سيف: طب قلبت على جنى ليه...

آسر بعصبيه: انا بقيت بكرها اوى مش عاوز افتكرها مش عاوز زكرياتها تيجى فى دماغى..

سيف: خلاص متتعصبش..وخلينا نشوف حل للورطه اللى فيها دى..

____________________________________
بعد ان خرج من المشفى اخذها الى كورنيش النيل..

حازم بنبره هادئه: ياترى لسه بتحبى الكورنيش ولا نستيه..
نظرت له ولم ترد...
اكمل: طول عمرى عايش شايف خلافات بابا وماما على اى حاجه صغيره كانوا يتخنوا حتى صحابى كنت لما بقعد معاهم كان الكل يقولى اوعى تتجوز دا اكبر غلطه..وان صدقت وكرهت الجواز.. منكرش انى كنت اتشدتلك لما بابا طلب من اتجوزك معرفش ليه كان كل هامى اخليكى تبعدى عنى كنت متأكد انك  مش هتكونى مبسوطه معايه بس معرفش بقيت بغير عليكى حنيتك وطبتك علقونى بيكى اوى .. وأوضتى بقيت احسها نار رجعت بارده بعد ماسبتيها اتارينى كنت غبيى لما سبتك تمشى بوظت الجنه اللى كنت عايش فيها  بأيدى...وقعت فى حبك من غير مقصود..هتسامحينى..

هزت نور رأسها بدموع فرحه..

حازم بصوت عالى: بحببببببببيك..

نور: بس يا مجنون..وانا كمان بموت فيك بعشقك...

ضمها حازم بإشتياق شديد وحب وحرمان منها قطع عليهم ذلك احد البائعين...

البائع: يااااااابيه ميصحش كدا...

حازم: وانت مالك يا جدع انت..دى مراتى...

البائع : ماكلكم بتقولوا كدا...

حازم: وبطنها دى انتفاخ..روح يا حج جبلنا كوبيتين حلابسه...

الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن