الفصل ١٢

15.4K 1K 27
                                    

بصوا بقى يا جماعه الناس اللى بتقرأ الروايه فى صمت دول مش عجبنى ايوه بقى انا عرفكم قبل ماتقرأ الروايه اعمل تصويت واللى وربنا وربنا وربنا كمان مره مفيش روايه انا صابره عليكم بقالى كتير صبرت ١١فصل واكتبوا اى تعليق حتى لو نقد بس علشان اعرف
_______________________

بعد عودة الاخوات الى المنزل البسيط منزل جدها..نظرت نور..الى المنزل وتذكرت ايام طفولتها بهذا البيت وهى تلعب مع أبيها وهى واخواتها..

همس بصوت حزين: نور انتى كويسه..،

نور: اااه عوزانى ابقى كويسه بعد اللى عملتيه من امتى وانتى كدا بتخابى عليه من امتى هااا.. تروحى عند اللى كانوا السبب فى موت بابا وماما .

همس: لأ واللهى انتى لو عرفتيهم هتحبيهم دا عمى بيحبنا اوى وحازم وآسر بحسهم ذى اخواتى بالضبط..

جنى بمكر: طب والمز التانى بتحسيه ايه..

همس بلغبطه: هحسه..ااايه ..يعنى داا.داا..

جنى: دااا..داا..اايه بقى عوزه افهم..

نور بعدم فهم: انتوا بتتكلموا عن اايه..

همس: مفيش حاجه يا نور ما انتى عرفه جنى..

جنى: دااا الواد كان هيكلها بعنيه وزعلان ان احنا هنخدها وهنمشى..

همس: بس بقى انتى هتحفلى عليه.. نور ادى لعمى فرصه..

نور: هو لو بيحبنا يبقى مش هييأس وهيجى يشوفنا..وبعدين فين البت عليا..

همس :عليا فى سكن الكليه..

دعاء: وطيه سيباها فى السكن وعايشه فى العز انتى..

همس: جرا ااايه..يادودو ماتخليكى محضر خير..وما انتى وقفه وسمعه دا كله اشمعنا عند عليا واتكلمتى....

دعاء: اصل بحب البت عليا الهبله دى .. وكمان موضوع عمك كدا كدا وكان ليه وقته ويتفتح.. يلا اتصلى بعليا خليها تجيب حجتها وتيجى..

همس: حاضر..

************************
فى القصر.. يقف يوسف ومعه أولاده الثلاثه وزوجته سحر..

يوسف: يعنى مش هعرف اخدهم تانى ..نور مش عارف اذا كانت هتتقبل وجودى فى حياتهم ولا لأ..

سحر: احسن انهم غاروا من البيت دول لوكل اوى شفت الشرشوحه الصغيره..

آسر: على فكره هيه مش شرشوحه..

سحر: انت تخرص ولا فاكر انك بكدة هتفلت من عقابك على اللى عملته..

آسر : اقولك على حاجه اعملى اللى تعمليه مبقتش تفرق معايه.. وتركهم وغادر..

يوسف: سحر احسن حل ليكى انك تتقبلى الموضوع لان انا هرجع بيهم ولازم يقعدوا معايا..

ادم: وانا هاجى معاك وهقنعهم يرجعوا البيت تانى..

حازم: وانا كمان هاجى معاكم..

الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن