قبل ما حد يقرأ الفصل الكل يتكه على☆☆ وبطلوا مشاهده صمته شجعونى يا جماعه ..
__________________________حازم: يا بابا حرام عليك انت كدا بتظلمنى..
يوسف: انت اللى بتظلم نفسك بمفهوم الغلط عن الجواز صدقنى نور هتسعدك ..تقدر تقول نقصها ااايه ..اااايه العيب اللى فيها..
حازم: نور ممتازه مفيهاش اى عيوب ..العيب فيه انا ..انا مش هسعدها ومش هعرف اعمل ليها اى حاجه بتتمنها اى بنت..يعنى مش هطلب أدها بطريقه العاشق الولهان ذى ادم..او اعمل حركه مجنونه ذى جاسر علشان تعترف بحبها..مش هقدر..
يوسف: حاول علشان خطرى..وانا واثق انها هتغيرك..هتسمع كلامى..واللى..
حازم: واللى ..اااايه يا بابا..
يوسف: لسانك ميخاطبش لسانى وهيفضل قلبى غضبان عليك..
حازم بألم: حاضر يا بابا اللى تشوفه..وكاد ان يذهب ولكنه وقف ونظر لابيه مره اخرى وقال: لكن لو الجوازه دى فشلت هتبقى انت السبب.. ثم ذهب..
______________________________
فى منزل دعاء ذهبت عليا الى المنزل وقصت لدعاء ما فعله ادم مع همس..دعاء : ربنا يسعدها ويجعل حظها احسن من حظى..
عليا بمرح: ماله حظك يا دودو دا انتى احسن مننا كلنا..ثم قالت بجديه هو انتى ليه متجوزتيش تانى رغم انك كنتى صغيره وكمان مكنتيش مخلفه..
دعاء: مقدرتش بعد اما جوزى مات فى الحدثه بسبب الشغل قلت دى اشاره من ربنا يمكن اللى فات يرجعلى تانى بس هو نسينى...
عليا: حبيبك المجهول اللى لحد دلوقتى منعرفش حاجه عنه..
دعاء بتأثر: كنت بحبه اوى..بس هو كان غنى اوى ابويا رفض يجوزهولى..
عليا: ممكن اعرف هو مين..
دعاء: لو اتعرف هو مين ممكن تتفتح أبواب جهنم وجرح قديم يتجدد..
عليا: يعنى من كلامك ده حد نعرفه .. سكتت دعاء ..يبقى قولى وريحى نفسك..
دعاء وعينها على وشك البكاء: هقولك وريح نفسى.. يبقى يوسف الشناوى..
عليا بصدمه: اوعى تقولى عم همس..
دعاء: ايوه هو..هو اللى اتخلى عنى من خوفه من والده هو اللى سبنى اتجوز غيره سابنى اتعذب .. زمان كنت صغيره انتى عارفه انى كنت اصغر من امانى وكمان يوسف كان اكبر منى بكتير لما كان عندى ١٤ سنه كان يوسف وقتها عنده ٢٦ سنه كنت بروح مع بابا سعات القصر كنت بشوفه هناك كان دايما بيعملنى بحنيه عمره ما قسى عليه وكان يجبلى حلويات ولعب وحجات كتير وكنت بكبر قدام عنيه لحد مابقى عندى ١٨ سنه سعتها اعترفلى بحبه وقالى انه هيتجوزنى ..بس فجأه كل حاجه اتقلبت موضوع امانى وعامر لغبط الدنيا يوسف باعنى خاف ليحصل ليه ذى عامر عرفت ان عامر كان بيحب امانى وكان حب حقيقى لاكن ان ويوسف لأ وبعد ما عامر اتجوز امانى والمشاكل اللى حصلت ليهم وبعدها بابا عرف انى بحبه مع اول عريس جالى بابا جوزنى وخصوصا ان يوسف اتجوز سحر ورمانى وراى ضهره..وبعديها جوزى مات وعامر وامانى واخت البنات وهربت..بس هيه دى كل الحكايه..
أنت تقرأ
الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..
Romanceرومانسيه كوميدى بالعميه المصريه المركز الاول روايه عاميه 10/ 2021 المركز الاول روايه مصريه 2022/7