الفصل ٢٥

13.5K 541 38
                                    

ذهب سريعا الى القصر وفى الطريق هاتف جنى..

جنى: الوووو يا آسر خير..

آسر: انا قدامى خمس دقائق وهكون فى القصر عوزك تنزلى تحت تمام..

جنى بإستغراب: تمام...
وقف مستعد لتلك اللحظه وانتظر وقت طويلة كى يعترف لها بما يكن من مشاعر لها ..جاءت جنى من داخل القصر الى آسر الذى طلب منها الحضور له

جنى: فى ااايه يا عم آسر مطلعنى بره ليه..

آسر بهدوء: ممكن اتكلم من غير ماتقطعينى..

جنى: اتفضل يا عم..

آسر: فى وقت كنت عايش لوحدى مفيش اى حد جنبى مفيش سند ليه ولا اى رقابه عملت حاجات كتير غلط فى الوقت ده لحد اما قبلتك انا مكنتش طايئك فى البدايه بس احساسى بدأ يتغير حولت اتغير وفعلا بدأت اتغير وأى حاجه وحشه كنت بعملها مش هعملها عارفه ليه..

جنى بترقب: ليه...

آسر بصدق: علشان حبيتك وعاوزك معايه العمر كله..اهتمامك بيه ووجودك جنبى انا عوزهم معايه على طول..

جحزت عينى جنى ولم تتكلم...

آسر بسعاده: انتى ساكته ليه اتكلمى..

جنى بتوتر: انت فهمت اهتمامى بيك غلط...

كأن احد ألقى عليه دلو ماء بارد..
آسر: فهمته غلط ازاى..

جنى وهى تنظر للارض: انا محبتكش يا آسر اهتمامى بيك علشان كنت صعبان عليه من اللى طنط وعمى عملوه فيك مش اكتر..

آسر بدون تصديق: لأ لأ انتى اكيد بتهزرى...

جنى: انا مش بهزر.. انا يوم اما اجى ارتبط ههرتبط بحد ليه قيمه انت تقدر تقول ليه ااايه هو هدفك فى الحياه فوق يا آسر من الوهم اللى انت عايش فيه ده..
ثم اعطته ظهرها كى ترحل ولكن امسكها آسر من يدها وقال والدموع فى عينه : يعنى اهتمامك بيه ده كان مجرد شفقه..

جنى: يعنى لوقتلك الحقيقه هتسبنى امشى....

آسر بخفوت: ايوه...

جنى بدون ان تنظر له: ااااه..يا آسر سبنى بقى....

تركها رقدت جنى داخل القصر بعدما رحلت اعلنت السماء غضبها هى الاخر وامطرت بغزاره كأنها تبكى على حاله..ووقف آسر تحت السماء الممطره واخذ يسترجع ما قلته له جنى ثم صرخ مره واحده ونزل على ركبته يبكى...

آسر بصراخ: ليييييييييه كداااااا اناااااا ليييييييييييه  بيحصل معايا كدا دا انااااا كنت هتغير علشانها...كدا ظلممممممم..يااارب..

ركد خارج القصر يعلن تزمره عن تلك الحياه فلم يعد هناك شئ ليخسره حطمت قلبه بشده لعن حبه لها وكل شئ ربطه بها.. اخذ سيارته وسار بها بسرعه رهيبه ووقف فى مكان خالى من الجميع وظل يصرخ بهستريا رهيبه..وبعدها اخذ جيتاره وأخذ يغنى
(( كل ذنبه انه لقانى قلبى مخلص مش انانى فى زمان الحب فيه كلمتين كدب فى اغانى مش هندم أنه باعنى ولايوم هقول خادعنى هسيبه يعيش نصيبه وكفايه عليه خسرنى ..ياخساره محبنيش يا خساره مافهمنيش اديته عمرى كله حبيته محبنيش فى غروره كان دليله ضيعنى انا من ايديه خسران واللهى باعنى لاكن هعمله اااه..
من البدايه ظلمت قلبى لما سلمته الحبايبى غصب عنى لقتنى رايح للغاوى يحب تعابى اتفجأت بغدره بيه بس كان صعبان عليه بكره يعرف مين حبيبى والسنين اهى بنا جايه ..كل ما افتكر انه بعنى كل معرف اد اااه كنت موهوم فى كل يوم عشته ليه معرفش ليه ياااه خساره محبنى يا خساره مفهمنيش اديته عمرى كله حبيته محبنيش))

الحب الغير مقصود بقلم رانيا وجدى ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن