Chapter 5

13 1 0
                                    

Seventeen yang sedang menikmati makanan tengah hari tiba² mereka ditegur oleh satu suara.

"Annyeong! Boleh kami duduk ?". Soal Xxx.

"Nae!". Jawab Seventeen serentak.

"korang....?". Jeonghan bertanya.

"Ouhh.. Lupa pula.. Kami Nuest.. Kami member dan kawan baik Ren.". Kata Xxx

"Choneun.. Kim Jonghyun imnida... Panggil je JR.".

"Choneun Kang Dongho... Panggil je Baekho".

"Kwak Youngmin... Panggil Aron".

"Dia ?". Soal Jun.

"Dia Minhyun, dia... Jadi pendiam lepas kematian Ren. Ren tu kawan kesayangan dia. Diorang dah berkawan sejak sekolah rendah lagi". Kata Aron.

"Ouh... Okey! Say The Name! Seventeen! Annyeonghaseyo ! Seventeen imnida!".

"berapa orang member?". Soal Baekho.

"13 member tapi sekarang ni ada 10 orang je... Saya seungcheol . Panggil je scoups.".

"Choneun Jeonghan".

"Kim Mingyu"

"Jeon Wonwoo".

"Wen Junhui".

"Kwon Sooyoung! Panggil Hoshi!!".

"LeeChan! Dino!"

"Boo Seungkwan".

"Choi Hansol Vernon.. Just call Vernon".

"Xu Minghao panggil The8"

"mana lagi 3 orang lagi". Soal Jr.

"Ouhh... Joshua dia pergi library, dia tak ada selera nak makan katanya. Woozi jaga Dk kat dorm sebab tengah demam. ". Terang scoups.

"Kenap....". Belum sempat Aron menghabiskan percakapannya tiba² satu suara telah memotong percakapannya.

"Hai korang!". Kata joshua sambil menuju ke meja mereka.

"Jisoo hyung!!! Sini²!! Meh duduk sini kat dino!!!". Jerit Dino memanggil joshua untuk duduk ditepinya.

Jeonghan yang melihat dino yang asyik memanggil joshua supaya duduk ditepinya menjeling kearah lain.
Jealous nampanya Jeonghan. 😏

"Kuanghajo punya anak.. Mommy dia kat sini tak nak ajak pun...". Melolong jeonghan didalam hati. Mahu saja dia nak belasah si maknae line 99 tu tapi maklumlah, kalu dia buat macam tu tak ada sesiapa nak dekat dengan dia.

"Nae!". Kata joshua perlahan.

"tadi cakap nak pergi library je.. And tak nak rehat ke ?". Kata scoups lagi.

"Tak nak lah... Entahlah,tiba² tak ada mood nak membaca kali ni". Kata joshua lalu duduk ditepi dino.

"pulak!". Kata scoups lalu menepuk dahinya.

" jadi ni lah Joshua?!". Soal Baekho.

"Nae.. Ni?". Soal joshua pula.

"Ouhh... Kami Nuest.". Kata Jr pula.

"Jadi ni lah member ren? Patut ke aku tanya pasal ren eh?". Kata ren didalam hati.

"Asal mane ?" soal Aron.

Joshua masih tak menjawab soalan Jr setelag ditanya sebanyak 3 kali.

"Yah!!". Jeonghan menerjah lamunan joshua dengan menghempuk meja.

"Ouh... Apa... Sorry.. Hyung tanya apa tadi?".

"Kau termenung apa tadi? Hyung tanya kau asal mane?" marah jeonghan.

"Ouh... Asal L.A California..". Kata Joshua.

"Ouhh.. Anak mat salleh la ni...sama la dengan aron hyung... ". Kata jr.

Sementara itu, joshua hanya memegang lehernya yang tak terasa sejuk itu.

Loceng telah berbunyi menandakan waktu rehat telah tamat. Kesemua pelajar berjalan beransur-ansur ke kelas masing².

☜☆☞

Wonho berkeliaran didalam bangunan sekolah dan mencari seseorang untuk dirasuk supaya dapat membunuh budak LA itu. Matanya terpandang badan seseorang. Ya , badan itu milik Jeon Wonwoo yang datang keseorang ke kelas.

Wonwoo keluar dari dormnya untuk ke kelas kerana dia tertinggal buku dan cermin matanya didalam laci mejanya. Apabila dia sampai dikelas dia terus mengambil barangnya dan keluar dari kelas.

Apabila dia keluar dari kelas tersebut, wonho terus memasuki badan milik wonwoo. Buku dan cermin mata jatuh ke lantai dan wonwoo pulang ke dorm begitu saja.

☜☆☞

Didorm Hip-hop team, wonwoo memasuki dorm dan dia terus berbaring diatas katilnya dengan kuat sampaikan mingyu yang berada disebelahnya berasa hairan dengan kelakuan aneh itu.

"hyung? Gwenchana-yo?". Soal mingyu dengan lembut.

"apa masalah kau kalu aku tak sihat pun". Wonwoo hanya membalas dengan kasar persoalan mingyu.

Mingyu pula? Tersentak la bila hyung kesayangan dia tengking dia macam tu.

"mestilah ! Gyu dah anggap hyung macam hyung gyu dah... Dan macam abang kandung gyu sendiri tau!". Marah mingyu.

Mingyu terus beredar dari katil wonwoo setelah dipanggil oleh dino supaya pergi kedorm performance.

Tak beberapa lama mingyu pergi, mingyu pulang dan bercakap seperti diperhimpunan pagi pada hari isnin.

"Kepada semua member seventeen, anda dikehendaki pergi kedorm Performance team dengan segera sebelum dibelasah oleh hoshi hyung nanti. Sekian terima kasih.". Kata mingyu lalu keluar dari bilik itu.

Woozi yang berjalan keluar memukul bontot milik mingyu dengan buku liriknya. Maklumlah pendek nak pukul kepala tak sampai.

"APA KAU CAKAP KIM?!!! KAU CAKAP AKU PENDEK?! KAU MEMANG NAK KENA LAH!!" -Woozi.

"AMPUN WOOZI AMPUN!!! #MOHON JANGAN NAK PUKUL AKU GUNA GUITER KAU! KALU TAK AKU POTONG NAMA KAU DARI LIST CERITA NI NAK?!". - Kim (Author).

"YELAH YELAH... KAU MENANG!" -woozi.

"YEAYY... KIM MENANG WOOZI KALAH YEAYYY"-Kim (Author).

"DAH DAH... SAMBUNG CERITA.. KESIAN DEKAT ORANG NAK BACA TU!" -Woozi.

Back to story...

Semua member sudah berkumpul didorm Performance team. Mata wonwoo melirik kearah mata joshua. Joshua merasakan tidak selesa dengan pandangan itu.

"Yah wonwoo... Gwenchana?". Soal joshua dengan tak selesa.

"Nae..". Jawab Wonwoo dengan nada yang bukan biasa digunanya untuk bercakap dengan hyungnya.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now