Pengetua choi asyik memandang bingkai gambar yang berada diatas meja kerjanya itu mula menitiskan air mata.
Pov semalam,
"Ren-Shi... Appa dah jumpa pengganti kamu...". Kata pengetua choi.
"Appa, appa terimalah joshua tu sebagai pengganti ren.. Ren tak marah..".
Ya, susuk yang berada disebelah pengetua choi itu adalah Ren yang kini tidak dapat dilihat oleh Pengetua choi dengan mata kasar.
"Appa harap kamu boleh terima dia sebagai adik angkat kamu dan dia boleh mengubati rindu omma kamu terhadap kamu". Kata Pengetua choi lagi.
"Tak apa Appa... Kalau itu boleh mengubati rindu omma, ren terima dia...". Kata Ren lalu menghilang.
End Pov
☜☆☞
Disatu dorm kedengaran suara riuh rendah lain tak bukan kalau suara tu datang dari seungkwan yang dikejar oleh woozi selepas seungkwan mengambil buku latihan sejarah woozi untuk ditiru tetapi woozi tidak mengizinkannya.
"Yah !! Diva Boo bagi balik buku aku la !!! Opss.. I mean is Diva lembut !!!". Kata woozi sambil mengejek seungkwan yang berlari seakan perempuan itu dengan suara kepit . (korang fahm jelah macm mana suara kalau lelaki buat suara macm perempuan tu)
"Ap...apa ?? Diva Lembut?!". Marah Seungkwan.
Semua yang berada didorm scoups dan hoshi terkejut apabila terdengar jeritan dari dorm Woozi, joshua, jeonghan, seungkwan dan dk.
Sementara itu, ketika seungkwan dan woozi sedang bergaduh mula tergelak apabila yang jadi mangsa adalah joshua yang menjadi penghalang Woozi apabila seungkwan hendak memukul woozi.
Tiba² Dk menjerit setelah lama mendiamkan diri rupanya dirasuk.
"Mak Aii.. Kuatnya lah kau jerit ! Memang patut kalau Main Vocal tu boleh dekat kau! Sakit telinga aku la!" kata jeonghan.
Joshua yang sedang berdiri disebelah woozi hanya terpaku dan ada satu susuk tubuh datang menghampiri joshua lalu mengawal joshua 100% (masuk dalam tubuh joshua). Joshua ? Tidur entah mana.
"Woii ! Lepas budak tu!". Marah Xxx.
"Siapa kau nak suruh aku keluar!". Marah Xxx satu lagi.
"Aku Ren ! Kawan kau ! Wonho !". Marah Sosok satu lagi.
Ya, yang merasuk Dk itu adalah Wonho.
"Memang! Memang budak ni tak bersalah sebab tu aku kacau diorang selagi mayat aku tak jumpa!". Marah wonho.
"Aku janji aku akan cari mayat kau!". Kata ren .
"Kau tipu!". Marah Wonho.
" ak..aku tak tipu ! Aku akan suruh budak yang aku kawal ni cari mayat ka..kau!". Kata ren.
Serta merta wonho meninggalkan Dk dan Dk disambut oleh Jeonghan. Ren? Sudah tentu dia keluar dari joshua sebab dia tahu joshua pasti sakit kalau dia lama² dekat dalam badannya.
Joshua pula jatuh kedakapan Woozi dan seungkwan menjadi lemah dan tidak bertenaga.
Waktu malam,
"macam mana keadaan mereka?". Soal Scoups.
"Masih sama.. Tapi joshua hyung dah sedar tadi tapi dia tidur balik sebab tak larat katanya...". Kata The8 yang menjaga joshua dan Dk ketika member lain pergi kekantin untuk makan tetapi dia tidak kerana harus menjaga badan selepas tercedera ketika berlatih.
YOU ARE READING
Elite Mystery School Killer || Edit 2020||
Misteri / ThrillerMengisahkan sekumpulan remaja yang merupakan Trainee dari Pleadis dipindahkan ke Sekolah Male Idol. Lebih menggerunkan apabila salah seorang dari mereka memiliki panca-indra ke-6 dan perkara-perkara pelik mula berlaku.