Chapter 14

8 1 0
                                    

Hari demi hari, sekolah masig kelihatan biasa dimata pelajar biasa.

Di bilik scoups, terlihat jeonghan yang asyik membuat masalah kerana mahu melawat joshua.

"Aku nak pergi melawat joshua !!". Jerit jeonghan

"alaa... Kau ni kan ... Tunggu la hujung minggu ni.. Kita pergi la lawat si joshua tu ramai².. Kalau kau teruskan Macam ni aku akan cancel kan free time kita hujung minggu ni daripada melawat joshua kepada membaca dari pagi sampai petang nak?!". Ugut scoups yang sudah habis menahan sabarnya.

"Okey... Fine". Ujar jeonghan lalu mendekati meja tulisnya untuk membuat nota.

Skip

Hujung minggu sudah tiba. Semua member seventeen berkumpul didepan pintu pagar untuk menunggu kereta menjemput.

"Jom!!". Jerit Dino dengan semangat

"Hati² dino!! Tak pasal² ada yang teman joshua hyung dekat hospital". Sindir Jun dalam.nada marah.

"Nae hyung". Ujar dino angkur.

"Gud boy my baby boy". Kata jeonghan sambil menggosok kepala Dino menyebabkan rambutnya yang kemas itu berantakkan seperti baru bangun dari tidur.

"Yah! Baru bangun dari tidur ke ?". Sindir Woozi yang berjalan laju disebelahnya.

"Jeonghan Hyung!!!!!! Rambut....". Jerit dino

☜☆☞

Sementara itu dihospital, En. Kim sedang leka bermain telefon miliknya terkejut apabila rantai salib joshua yang berada pada tangan terjatuh ke lantai.

"Syukurlah kamu dah sedar". Ujar En. Kim lalu berlari keluar untuk memanggil doktor yang bertugas.

Semua member seventeen berkumpul mengelilingi katil joshua. Semua senyap termasuklah scoups dan jeonghan. Mereka asyik bermain mata untuk menentukan siapa yang akan bercakap dahulu. Wonwoo yang menggeleng kepala mula bersuara.

"Hyung nak makan apa² tak??? Meggi ke kimbap ke ? Or nasi?". Soal wonwoo

"hyung ni giler ke ? Joshua hyung Mana boleh makan.. Wayar masih ada dekat tekak tu hah!?apa la hyung ni... Pabo tu jangan tunjuk sangat". Marah the8.

"tolong sikit ye.. Aku ni bukan pabo ye aku ni bijak ye -_-+". Marah Wonwoo pula.

"Ye la tu (¬_¬)". The8 menjeling mata .

"dah dah.. Benda kecik pun nak gaduh.. Kan tak pasal² dua² kena hempuk dengan kasut kulit aku ni". Marah mingyu pula.

"ye la tu kasut kulit.. Entah² kasut bundle je kat pasar pyeongyang je". Perli vernon.

Maka terjadilah perang dunia ke ½

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now