Kesemua member seventeen dan termasuklah pengetua telah berada dihospital dibahagian kecemasan untuk menunggu joshua yang kini masih dirawat oleh doktor.
Vernon pula ditugaskan untuk menjemput ibubapa joshua dilapangan terbang. Setelah satu jam tiga puluh minit menunggu akhirnya ibubapa joshua sampai.
"Iam here!!". Jerit vernon untuk memanggil ibubapa joshua.
"You're alone to pick up us?". Soal pn Hong.
"Yes.. And this is the principal's instruction". Ujar vernon.
"Good boy". Puji en. Hong.
"All done? Okey.. Lets go". Ajak vernon.
Mereka bertolak ke hospital selepas sesi memuji.
☜☆☞
Setelah lama menunggu didepan pintu ward kecemasan, akhirnya doktor keluar.
"macam mana anak saya doktor?". Tanya Pengetua ketakutan.
"Dia kekurangan darah tapi jangan bimbang, dihospital kami stok jenis darah dia masih belum sampai... Dan ada disini berdarah A? Dan mahu menderma sila ikut saya sekarang.. Kita perlukan darah dengan segera."Jelas Doktor itu.
"Saya darah A". Ujar Wonwoo yang dipapah oleh hoshi.
"Kau tak payah la... Kau pun belum sembuh sepenuhnya lagi.". Karah hoshi.
"Biar dino la yang derma.. Dino kan darah A jugak". Dino merelakan diri.
"Tapi dino kan..."kata² jeonghan terhenti apabila dipotong oleh dino.
"Dah... Dino bukan budak² lagi.. Setakat derma darah tu bukan bunuh dino pun.. Dino nak derma sebab dino dah anggap joshua-hyung tu dah macam abang kandung dino sendiri.. Okey doktor nak buat kat mana?". Kata dino Tanpa teragak-agak bertanya kepada doktor.
"okey .. Kalu dah ada sila ikut saya kebilik proses darah". Kata doktor itu.
"Baiklah"- dino
Tak lama kemudian, ibubapa joshua sampai dihospital.
"Annyeonghaseyo". Seventeen tunduk.
"ohh... Annyeong. Macam mana keadaan joshua?". Soal pn & tuan hong.
"Dia dag dipindahkan ke wad VIP.. Jadi tak perlu risau la .. Hanya kawan², pengetua, makcik dan pakcik yang ada kad VIP je yang boleh masuk... Yang tak ada tak boleh masuk.. And ni kad pakcik dengan makcik punya". Ujar jeonghan.
"syukurlag.. Terima kasih semua". Ucap pn & tuan hong.
☜☆☞
Bunyi mesin yang berada ditepi katil joshua berdetik demi detik. Kini joshua hanya bergantung kepada mesin pernafasan. Keadaannya sangat kritikal.
YOU ARE READING
Elite Mystery School Killer || Edit 2020||
Misterio / SuspensoMengisahkan sekumpulan remaja yang merupakan Trainee dari Pleadis dipindahkan ke Sekolah Male Idol. Lebih menggerunkan apabila salah seorang dari mereka memiliki panca-indra ke-6 dan perkara-perkara pelik mula berlaku.