Joshua hanya menggelengkan kepalanya dengan perlahan kerana kepalanya masih terasa pening akibat wayar alat pernafasan.
☜☆☞
En. Kim pergi ke balai polis untuk mengambil laporan tentang kes shownu keatas joshua. Apabila en.kim memasuki balai polis dan menuju ke kaunter pertanyaan.
"Annyeonghaseyo". En.kim memberi sapaan sambil menundukkan kepalanya sedikit.
"ya apa boleh saya bantu?". Soal polis 1 .
"saya nak bertanya tentang kes pelajar yang menyerang pesakit dihospital semalam.". Ujar en.kim.
"ouhh ... Pelajar itu, kami terpaksa bawa dia ke hospital sakit jiwa pagi tadi". Jelas polis 1
"Hospital sakit jiwa ? Why?". En.kim terasa hairan.
"Bertenang... Pagi tadi, pelajar tu tiba² merapu entah apa² and conteng dinding sel tahanan guna darah dia lepas selang beberapa minit mulut dia berbuih mcm kena sawan". Jelas polis 1 dengan panjang lebar walaupun berbelit-belit. Maklumlah pegawai baru.
"Tak apa la kalu macam tu... Saya hanya nak cakap yang dia tu hanya mengikut cakap seseorang sahaja dan dia juga stress sebab dibuli dan dipaksa oleh orang lain.". En. Kim memberi keterangan tentang hal tersebut.
"baiklah. Sila isi borang laporan tambahan dekat sini".-polis 1
☜☆☞
Ren yang berkeliaran dikawasan sekolah untuk mencari cg Han. Ketika ren terbang kesana sini, dia bertembung dengan wonho yang juga sibuk mencari rap monster atau namjoon.
"Yah! Tengok la depan kalu nak jalan tu!!". Marah Ren.
"Ehh... Kejap kejap.. Aku tengah terbang dan aku dah mati jadi macam mana aku boleh langgar orang?!". Ren kebingungan.
Begitu juga dengan wonho...
"Yah ren!! Kau ni cari pakai mata ke pakai lutut??" Marah wonho
"Pakai mata laa!! Dah² lupakan pasal ni... ni kau jumpa tak lagi si rap monster tu?" Soal ren.
"Tak ... dah kau ?" Soal wonho balik
"Tak jugak... aku rasa diorang tak datang sekolah la .. dah 2 hari aku cari² tak nampak pun batang hidung"-ren.
☜☆☞
"Hyung, when joshua-hyung can left the hospital?" Vernon bertanya.
"Speak korean please!". Scoups mula naik pening bila vernon bercakap dalam bahasa inggeris.
"Okey... fine.. why people are not good at english?!!.. maksud aku bila joshua-hyung boleh keluar hospital?!!". Vernon menerangkan sambil menggerakkan tangannya seolah-olah scoups seorang yang cacat pendengaran.
"Ouhh... dengar berita dari mingyu tadi, joshua boleh balik petang ni.. asal? Nak buat party ke?" Soal scoups.
"No... aku nak pastikan woozi-hyung sempat selesakan diri dengan berat badan dia yang turun mendadak tu .. kesian duhh.. dari gemuk sampailah kurus macam papan .. tak seimbang dah tengok". Terang vernon yang kesian atas apa yang terjadi pada woozi dan membernya.
"Tu la pasal... kesian jugak.. tak pe lepas ni kita buat majlis makan² and paksa dia makan banyak² sampai dia berisi balik😂😂". Ujar scoups.
Tok tok tok tok tok ...
Bunyi ketukkan pintu, jeonghan yang berada ditepi pintu menyuruh the8 yang membuka pintu.
"Lazy base!!" . Kutuk the8 perlahan ditepi vernon.
"Good job boy, speech is getting better". Vernon memuji sambil ketawa disebabkan sifat pemarah the8.
"Thank you²". -the8
"Kembang la lubang hidung tu nanti...". Scoups menguji the8.
Okey... kita ketepikan pergaduhan diorang ni.. jom kita tengok siapa yang ketuk pintu tu.
"Joshuajiii"-Jeonghan
"HYUNGGG!!!"-Dino &Dk.
Mereka memeluk joshua sehinggalah joshua hampir² ingin terjatuh dari wheelchairnya.
"Dah²... nanti aku jatuh wheelchair ni pulak tak pasal² kena tahan ward 3 minggu..." ujar joshua.
"Mian mian"- dk , dino& jeonghan
"Tapi asal kau duduk atas wheelchair? Kau bukan luka kat kaki ke apa ke ?". Jeonghan bingung.
"Doktor cakap aku tak boleh berjalan lagi takut benang kat perut aku ni terbuka balik sebabnya kau tahu je la aku ni macam mana kalau berjalan" . Ujar joshua sambil ketawa.
"Ouhhh.. kalau macam tu.. kalau ada apa² just call me or another member or just scream we will come to you" ujar jeonghan sambil mengenyit mata kirinya dan itu membuatkan joshua dan scoups yang berada dihadapannya ingin muntah.
"Oookeyyy... thanks... aku lupa nak call omma dan appa aku.. ".
In call
"Annyeonghaseyo.. omma?". - joshua
"Annyeonghaseyo.. joshua? Are you?"- omma
"Yes.. its me! Joshua.. i good right now.. dont too much worried about me.."- joshua.
"Its good.. you want we came to korean?"- Omma
"Its alright,,okey omma... i call you later and tell appa about me.. i dont want to make him worry about me .."- joshua .
"Okey.. i will telling him when him back from work okey... bye.. i love you my son"- omma
"I love you too omma.."-joshua
End call
"Mari aku tolong kau naik atas katil". Ujar scoups.
"Okey" jawab joshua ringkas.
"Kau rehat² la dulu.. kitaorang nak pergi study ni... kalau ada apa² call je.. make sure, your phone and powerbank is full battery okey?" Marah jeonghan.
"Okey boss". Jawab joshua sambil tangannya memberi tabik kepada jeonghan.
YOU ARE READING
Elite Mystery School Killer || Edit 2020||
Mystery / ThrillerMengisahkan sekumpulan remaja yang merupakan Trainee dari Pleadis dipindahkan ke Sekolah Male Idol. Lebih menggerunkan apabila salah seorang dari mereka memiliki panca-indra ke-6 dan perkara-perkara pelik mula berlaku.