Chapter 13

16 1 0
                                    

3 minggu sudah berlalu, joshua masih tiada perubahan. En. Kim keluar dari bilik joshua untuk  pergi lunch di kafe hospital.

Semasa En. Kim keluar, seorang lelaki.. No , dia seorang pelajar pergi ke kaunter pertanyaan.

"Jeogiyo". Panggil lelaki Xxx itu.

"Ye.. Ada apa² yang saya boleh bantu?". Soal nurse 1.

"Saya nak cari ward kawan saya". Ujar lelaki xxx

"nama pesakit ?". Minta nurse 1

"Hong Jisoo a.k.a Hong Joshua". Ujar lelaki xxx itu.

"boleh saya tahu encik ada kad VIP tak?". Minta nurse itu.

"erm... Maaflah.. Kad saya tertinggal kat sekolah.. Saya perlu cepat ni, saya kena pindah sekolah jauh.. Mungkin saya tak sempat nak jumpa dia dah (puppy face)". Rayu lelaki itu.

Pandai ye kau berlakon..

"hurm... Baiklah.. Wad 213 tingkat 3 belah kiri kalu boleh tinggalkan nama awak dekat sini". Arah nurse 1.

"baiklah"-Xxx

☜☆☞

En. Kim yang berjalan pulang dari cafe yang melalui kaunter pertanyaan, dia dipanggil oleh nurse yang bertugas.

"Encik Kim?".panggil nurse 1.

"ya saya... Ada apa² masalah?". Soal en. Kim.

"tadi ada pelajar lelaki datang cari wad joshua. Dia cakap dia kawan joshua.". Ujar nurse 1 itu.

"Dia ada kad VIP tak?".

"Tak ada.. Dia cakap kad dia tertinggal dekat sekolah sebab tergesa-gesa".

Asal la hospital ni ambil nurse blur macam ni😂

"tapi dia ada tinggalkan kad pelajar dia dekat sini... Ni kad dia". Hulur nurse itu.

"Son.Hyun.Woo... Macam pernah tengok nama ni... Ahh!!! Ni shownu!! Nurse! Call polis sekarang juga!!". Jerit en. Kim gelabah.

Sementara di wad joshua, shownu yang terlihat memegang tali yang ditarik tegang bersiap sedia untuk mencekik joshua.

"Akhirnya.. Kita bertemu jua... Hahahaahahhh". Shownu bergelak sakan tanpa memikirkan hal yang akan terjadi selepas itu.

Sedang leka shownu ketawa, pintu wad joshua ditendang dengan kuat dan membuatkan shownu terkejut besar dan kemunculan en. Kim.

PANG!!!

"Baik kamu letak tali tu!!". Arah en. Kim .

"kalu aku tak nak letak?". Soal shownu dengan acah² berani.

En. Kim yang memegang pistol renjatan elektrik dengan ganas menghalakan kearah shownu.

Ya, En. Kim adalah doktor peribadi joshua sejak joshua berpindah ke korea lagi malah bukan setahun dia dia kenal. Dia sudah kenal joshua sudah genap 14 tahun dia menjaga kesihatan joshua. Nama penuhnya ialah Kim Jongkook. Dia diupah oleh ibubapa joshua untuk menjaga anak tunggal mereka sekiranya sakit.

En. Kim yang berasa amat geram akan kerenah buruk shownu itu melepaskaj renjatan dan itu membuatkan shownu rebah ke lantai. Kebetulan ketika shownu pengsan, pihak polis sampai dan menangkap shownu ke balai untuk mengambil laporan.

En. Kim berlari untuk melihat keadaan joshua yang masih terlantar tidak sedarkan diri dalam keadaan baik sahaja.

"syukurlah.. Semua dalam keadaan baik". En. Kim berasa bersyukur dengan keadaan tersebut kerana dia menyayangi joshua seperti anaknya sendiri selepas menjaga joshua selama beberapa tahun.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now